Ktm 660

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Mr_M5 skrev:
2118165 Någon som kört/haft både -04 och -05:ans 660 och kan säga om det är några större skillnader i effekt/köregenskaper..? -05:eek:rna är ju bra mycket snyggare iaf än -04... -05:an har väl bakram av stål som sagt och dubbla ljuddämpare så den är ju lite tyngre. Kanske inget man tänker på eller?

Kimmen. :yoparty

Likadan motor fast 05:an tyngre :va Inget annat så då borde 04:an vara bättre?! :D
 

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen just nu
Äntligen orkade jag koppla ur dödaren till stödet, samt montera en liten dold dödarknapp som man slår på när man lämnar hojen på stan :yoparty
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
MjO skrev:
2122012 Äntligen orkade jag koppla ur dödaren till stödet, samt montera en liten dold dödarknapp som man slår på när man lämnar hojen på stan :yoparty

fifan!!

Fixade du "dödarknappen" med de två tåtarna från stödet eller?!
 

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen just nu
Japp, riv bort tanken och du har tåtarna precis under. Dra isär kablarna från stödet, lite eltejp på dem, sen drar du en knapp mellan de två kablarna som går vidare och du har en perfekt dödarknapp som du kan dölja var du vill :D

Vill man inte ha en dödarknapp så går det bra att sätta ihop kablarna som går vidare, då det sitter en hona och en hane på dem som är isolerade. Då är dödaren i stödet urkopplad. Tänk på att kretsen skall vara sluten för att du ska kunna starta motorn, så knappen måste vara "på" default så att säga.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
MjO skrev:
2123082 Japp, riv bort tanken och du har tåtarna precis under. Dra isär kablarna från stödet, lite eltejp på dem, sen drar du en knapp mellan de två kablarna som går vidare och du har en perfekt dödarknapp som du kan dölja var du vill :D

Vill man inte ha en dödarknapp så går det bra att sätta ihop kablarna som går vidare, då det sitter en hona och en hane på dem som är isolerade. Då är dödaren i stödet urkopplad. Tänk på att kretsen skall vara sluten för att du ska kunna starta motorn, så knappen måste vara "på" default så att säga.

Jo det är fixat redan ......tänkte mest på var man skall sätta knappen?! :va
 

zOdi

jahaja
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha r6 -06
Ska köpa en 660 har jag kommit fram till.
har en fråga bara, skilljer det nått mellan årsmodell 03 mot 04 ?
finns det nån anledining att lägga till 5000:- å få en 04 istället för en 03 ?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
zOdi skrev:
2127325 Ska köpa en 660 har jag kommit fram till.
har en fråga bara, skilljer det nått mellan årsmodell 03 mot 04 ?
finns det nån anledining att lägga till 5000:- å få en 04 istället för en 03 ?


Mer olja i -04 än -03... skiljer väl ca 0,5 l eller nåt!

Annars är det stort sett samma hoj. Sköter du oljebytena så varför inte slå till på en -03 och lägga resten på ett rykrör!

Fast ska du bara ha den 1 säsong som vissa andra så får du ut mer på -04 om du ska sälja den..
 

zOdi

jahaja
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha r6 -06
motardnisse skrev:
2127365 Mer olja i -04 än -03... skiljer väl ca 0,5 l eller nåt!

Annars är det stort sett samma hoj. Sköter du oljebytena så varför inte slå till på en -03 och lägga resten på ett rykrör!

Fast ska du bara ha den 1 säsong som vissa andra så får du ut mer på -04 om du ska sälja den..
Ok, är det olika service intrevall på dom då det borde ju hålla längre med mer olja i motorn ?
På tal om rykrör kan man byta till slipon utan att behöva göra några andra modifieringar om inte vilka åtgärder behövs ? Är inte så viktigt med 3-4 hk hit eller dit vill bara åt ett maffigare ljud...

Jag har läst om nå bestyckningar i förgasarn å grejjer men jag fatta inte hur mkt modifierat man ska ha gjort innan man ska börja pilla med det :rolleyes:
 

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen just nu
Om du monterar ett slipon måste du bestycka om så att inte hojen går för snålt. Huvudmunstycke byter du på 5-10 minuter, även om du inte gjort det förut.
 

zOdi

jahaja
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha r6 -06
MjO skrev:
2127441 Om du monterar ett slipon måste du bestycka om så att inte hojen går för snålt. Huvudmunstycke byter du på 5-10 minuter, även om du inte gjort det förut.
ok vad kostar ett nytt huvudmunstycke då ?
läste nått om lågfartsmunstycke oxå, ska det oxå bytas, och pris på det ?
 

Cronqan

Twism
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC -11
Ojeläckage ny 660?

Första motarden så man e ju lite osäker på maskinen. Läste just om att andra haft problem med oljeläckage på sina nya KTM 660.

Efter gårdagens tur kikade jag lite närmare och hittade mkt riktigt lite läckage runt oljefiltret och kåpan samt spår av olja från skruven på ramen.. Inte mkt men ändå.. Hojen har gått 50 mil bara o så ska det väl inte vara?

Dessutom gnisslar den något vid gaspådrag från lågt varv på låga växlar? Dragit ett mail till Ragnar men inget svar. Törs man fortsätta åka tills jag får svar o kan lämna in den? Så surt att inte kunna köra!! :huvet

Daniel
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Cronqan skrev:
2127504 Första motarden så man e ju lite osäker på maskinen. Läste just om att andra haft problem med oljeläckage på sina nya KTM 660.

Efter gårdagens tur kikade jag lite närmare och hittade mkt riktigt lite läckage runt oljefiltret och kåpan samt spår av olja från skruven på ramen.. Inte mkt men ändå.. Hojen har gått 50 mil bara o så ska det väl inte vara?

Dessutom gnisslar den något vid gaspådrag från lågt varv på låga växlar? Dragit ett mail till Ragnar men inget svar. Törs man fortsätta åka tills jag får svar o kan lämna in den? Så surt att inte kunna köra!! :huvet

Daniel


Dra åt oljefiltret och smörj kedjan.
 

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen just nu
zOdi skrev:
2127496 ok vad kostar ett nytt huvudmunstycke då ?
läste nått om lågfartsmunstycke oxå, ska det oxå bytas, och pris på det ?

Strunta i lågfartsmunstycket så länge, det kan du eventuellt byta sen om det inte går att justera lite på blandskruven. Ett huvudmunstycke kostar 60 kr.
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Cronqan skrev:
2127504 Första motarden så man e ju lite osäker på maskinen. Läste just om att andra haft problem med oljeläckage på sina nya KTM 660.

Efter gårdagens tur kikade jag lite närmare och hittade mkt riktigt lite läckage runt oljefiltret och kåpan samt spår av olja från skruven på ramen.. Inte mkt men ändå.. Hojen har gått 50 mil bara o så ska det väl inte vara?

Dessutom gnisslar den något vid gaspådrag från lågt varv på låga växlar? Dragit ett mail till Ragnar men inget svar. Törs man fortsätta åka tills jag får svar o kan lämna in den? Så surt att inte kunna köra!! :huvet

Daniel

Välkommen till en värld med motarder. Kvaliteten är inte den samma som en dubbelt så dyr sporthoj, den ska inte vara det heller.
Lite småfuktande, missljud och annat är sånt man kan leva med. Säg till om det nästa gång du lämnar in på service så fixar servicestället det. Till dess är det bara att gasa och vara glad att det går att köra rejsmaskiner på gatan :)
 

mofoMx

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2005
Ort
gbg
Hoj
cbr 1000rr
hastighetsmätare 660 -04

köpte en 660 i fredags och varit ute å kört lite i helgen!
Märkte idag att hastighetsmätaren spökar!
ibland fungerar den och ibland är den helt död!
rätt som det är snurrar siffrorna som dom vill!
och den går inte igång när man rullar hojen!
någon som har erfarenheter???? :va
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
mofoMx skrev:
2128539 köpte en 660 i fredags och varit ute å kört lite i helgen!
Märkte idag att hastighetsmätaren spökar!
ibland fungerar den och ibland är den helt död!
rätt som det är snurrar siffrorna som dom vill!
och den går inte igång när man rullar hojen!
någon som har erfarenheter???? :va

Börja med att byta batteri.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top