Ktm 660

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Mr_M5 skrev:
2106341 Tjena Suomalainen...

Jo det var säkert mig du mötte. Åkte i stan o nere vid Nibble. Var ute o körde skiten en sväng iaf idag(Hade grön Jacka o kammobrallor), ville se hur mycket den droppa/läckte. Och... Den droppa-läckte som sagt.

Har faktiskt funderat på att köpa sporthoj igen... Man tappar ju som sagt sugen på KTM när det är så här.

Hur funkar din hoj då? Såg att du hade haft läckage du med tidigare... Fixades det på garantin eller?

Det man är rädd för nu är att motorn måste rivas typ helt för att byta ena blockhalvan(Pga ej plan yta samt slagmärken i planet)... Och D E T går jag fan inte med på...

Kimmen.

Japp, lämnade in min på kw-service i strängnäs. Han är riktigt bra att ha o göra med. Min hade standardfelet att den började läcka från ventilkåpan, efter första lagningen gick den 100 mil sen börja den läcka igen och garantin hade gått ut. Ändå var det inga problem, klart jag skulle få det gratis sa han... bad honom att även kolla ventilspel när han ändå grävde. :tummenupp (har inte börjat läcka igen, den går som en klocka)

Du måste ju inte lämna in den på lelles bara för att den är köpt där. Klart du ska få blockhalvan bytt om det är skador på den, annars lär det ju fan aldrig bli bra. Det tråkiga är väl att det lär ta tid att få det fixat, speciellt om du lämnar in på lelles...
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Är det någon som är förvånad över att det är just Lelles det är problem med?Ungefär alla andra KTM handlare i landet är väl bättre att ha att göra med....
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Busaberg skrev:
2109332 Är det någon som är förvånad över att det är just Lelles det är problem med?Ungefär alla andra KTM handlare i landet är väl bättre att ha att göra med....

Jag är helnöjd med Superbike!! :Bugar
Köpte ny hjälm + goggels där.....tänkte pruta lite....till slut fick jag glasögonen på köpet. :yoparty

Trevligt bemötande av alla och så jobbar Jessi :tuttar där :hihi
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
isse skrev:
2108679 Tja,
Jag monterade bort mina passagerar pinnar idag.
Där man monterar dem, dvs staget som går upp till bakramen, skruven i botten på det, hamnar inte udden på den skruven sjukt nära kedjan?
/N
Det underlättar om man tar orginal skruven och inte den längre som hör till passagerarpinnarna :mad:

/N
 

Mr_M5

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Hemma...
Hoj
Yamaha R1 -09 Black Edition...
Tänkte uppdatera lite.

Har nu fått tag på Ragnar, och det ska bli nån lösning på problemen. Vad vet jag inte, men han lät iaf hjälpsam när man väl fick fatt i honom. Ev ett motorbyte(Vilket jag ej vill egentligen) eller utbyteshoj(Känns bättre). Så man får väl se ljusningen i mörkret nu... Bara att vänta...

:brinnerup
 

Zunar

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 '06
Mr_M5 skrev:
2110112 Tänkte uppdatera lite.

Har nu fått tag på Ragnar, och det ska bli nån lösning på problemen. Vad vet jag inte, men han lät iaf hjälpsam när man väl fick fatt i honom. Ev ett motorbyte(Vilket jag ej vill egentligen) eller utbyteshoj(Känns bättre). Så man får väl se ljusningen i mörkret nu... Bara att vänta...

:brinnerup

Hehe bara du nu inte får "min" hoj som jag har på beställning hos ragnar. Den borde komma denna veckan. Hoppas det löser sig hur som helst med allt strul för jag har blivit lite svettig här senaste tiden då jag läst om dina problems..

Busaberg skrev:
2109332 Är det någon som är förvånad över att det är just Lelles det är problem med?Ungefär alla andra KTM handlare i landet är väl bättre att ha att göra med....

För snart två veckor sedan var jag hos Lelle's och beställde rubbet, ny hoj (660 -05), ställ och lås. Fick grym service och ett kraftigt reducerat pris på hojen (ca 12000 avdraget på nypriset), samt 20% rabatt på all kringutrustning.

I det totala kaoset som rådde i butiken så är iallafall jag väldigt nöjd med hur det förlöpte..
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
Mr_M5 skrev:
2110112 Tänkte uppdatera lite.

Har nu fått tag på Ragnar, och det ska bli nån lösning på problemen. Vad vet jag inte, men han lät iaf hjälpsam när man väl fick fatt i honom. Ev ett motorbyte(Vilket jag ej vill egentligen) eller utbyteshoj(Känns bättre). Så man får väl se ljusningen i mörkret nu... Bara att vänta...

:brinnerup
Du ser allt löser sig! :) Bara ringa och spamma på nu hela tiden och fråga vad som händer, annars kommer du med 100% bli "bortglömd" (egna erfarenheter) :tummenupp
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Det är ju inte så rackarns roligtnär dom som skriker högst servas hela tiden..
Man tar folk i tur och ordning tycker jag. :fatta!

:ätapiller

/Freddan
 
Last edited:

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
frefeh skrev:
2110358 Det är ju inte så rackarns roligtnär dom som skriker högst servas hela tiden..
Man tar folk i tur och ordning tycker jag. :fatta!

:ätapiller

/Freddan

Tyvär går det väldigt sällan till så och det gäller de flesta branscher, men visst borde man ta folk i tur och ordning.
 
Last edited:

henq

hc-devil
Gick med
19 May 2003
Ort
Torslanda
Hoj
KTM 690 SMC R & Honda TRX 250 EX
Hur bra går det att åka två på en standard 660? Dvs utan bakre fotpinnar. Vi snackar en tur på 15-20min.
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
henq skrev:
2113267 Hur bra går det att åka två på en standard 660? Dvs utan bakre fotpinnar. Vi snackar en tur på 15-20min.

Det är kanske inga problem. Det är många som åker 2 på 660 men den är inte byggd för det. Alubakramen är inte byggd för sådan påfrestning så risken finns vä latt det skiter sig.
 

henq

hc-devil
Gick med
19 May 2003
Ort
Torslanda
Hoj
KTM 690 SMC R & Honda TRX 250 EX
Wesslan skrev:
2113416 Det är kanske inga problem. Det är många som åker 2 på 660 men den är inte byggd för det. Alubakramen är inte byggd för sådan påfrestning så risken finns vä latt det skiter sig.

Utan fotpinnar för passageraren blir det nog obekvämt rätt fort... iofs en liten tjej på 50kg eller så
 

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Bakramen från 05 är mycket tyngre och robustare så det är väl förmodligen därför som man får skjutsa på dem och så är det ju fästen för bakre fotpinnar vilket det inte är på tidigare årsmodeller av 660.
Lite off topic....Har en bakram 660-04 komplett med bakskärm lyse och sidokåpor att sälja om nån är intresserad. (har gått 150 mil).
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
henq skrev:
2113743 Utan fotpinnar för passageraren blir det nog obekvämt rätt fort... iofs en liten tjej på 50kg eller så

Japp, men det finns en del som monterat på extra fotpinnar på sina 660.
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
SVooSh skrev:
2116949 Vad är det för skummisar du känner? Är ju inge kul att skjutsa :tungan

Hehe, känner ingen personligen men jag har sett att detta fenomen förekommer :)

Och jag håller med, det är inget kul med passagerare men det kan vara bra om det går.
 

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen just nu
Ibland måste man ju ta med tjejen .. som tur är blir det ju bara 157 cm lång, 50 kg böna :D
 

Mr_M5

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Hemma...
Hoj
Yamaha R1 -09 Black Edition...
Någon som kört/haft både -04 och -05:ans 660 och kan säga om det är några större skillnader i effekt/köregenskaper..? -05:eek:rna är ju bra mycket snyggare iaf än -04... -05:an har väl bakram av stål som sagt och dubbla ljuddämpare så den är ju lite tyngre. Kanske inget man tänker på eller?

Kimmen. :yoparty
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top