Ktm 660

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Långa farbron skrev:
2091557 Japp,i höstas på Östra sjukhuset ,andra besöket efter samma vurpa.
iiiiiiiiih :skrämd jag kanske skulle börja med lite powerwheelies först, hur känns det med benen nu?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Rasorblade skrev:
2093548 Funderar på att byta till 12l tank. Behöver man byta ut ngt mer i så fall..?
:va

Bara sadel då + att du måste modifiera lite ang fastsättning då 640 inte har nåt snabblås som 625/660 har!
 

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Ort
back in Gbg
Hoj
det blir nog en röd
jahapp, då har jag förstört bakre låset till sadeln igår när jag skulle "spänna" det så att sadeln inte lossnar så fort jag gasar... :huvet
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
sirSmokealot skrev:
2099226 jahapp, då har jag förstört bakre låset till sadeln igår när jag skulle "spänna" det så att sadeln inte lossnar så fort jag gasar... :huvet

Min sadel lossnade jämt förut, sen insåg jag att jag satte dit den fel.. Dvs jag sköt inte in fästet som sitter i mitten på sadeln under bygeln, sadeln låg ovanpå. Nu lossnar den aldrig längre!
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
sirSmokealot skrev:
2099226 jahapp, då har jag förstört bakre låset till sadeln igår när jag skulle "spänna" det så att sadeln inte lossnar så fort jag gasar... :huvet
...och jag beställde ett till - 19 spänn gick det på :)
 

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Ort
back in Gbg
Hoj
det blir nog en röd
Suomalainen skrev:
2099645 Min sadel lossnade jämt förut, sen insåg jag att jag satte dit den fel.. Dvs jag sköt inte in fästet som sitter i mitten på sadeln under bygeln, sadeln låg ovanpå. Nu lossnar den aldrig längre!

jaa, jo, jag sätter in det under bugeln framme, men den lossnar iaf... Ska nog bygga om det lite.

FUnderar på att sätta dit en skruv i sadeln och svettsa ett mutter i fästet.

Sen lossnar det nog faan inte mer. Där är man ju inte och pillar varje dag i alla fall...
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
sirSmokealot skrev:
2101167 jaa, jo, jag sätter in det under bugeln framme, men den lossnar iaf... Ska nog bygga om det lite.

FUnderar på att sätta dit en skruv i sadeln och svettsa ett mutter i fästet.

Sen lossnar det nog faan inte mer. Där är man ju inte och pillar varje dag i alla fall...

Du har ju två byglar... En framme (tanken) och en i mitten, det var den i mitten jag missade jämt.
 

Johan31

Medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RGV 250 VJ23, Honda RC45, Suzuki GSX-R 750, Suzuki GSX-R 50, Kawasaki Ninja 400, Suzuki RMZ 450
Lite hjälp på vägen....

Pallar inte läsa hela tråden,nån/några vänliga själar som kan hjälpa mig lite&ge några råd?Vill veta vad det finns för nackdelar,brister&vad man bör titta&lyssna efter på 660-05,eller tidigare modeller? :confused:
Tacksam för svar snarast!!!!
(Skicka gärna PM)

/SLADDVARNING..
 
Last edited:

smarre

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 660 -04
Suomalainen skrev:
2102036 Du har ju två byglar... En framme (tanken) och en i mitten, det var den i mitten jag missade jämt.

Jag missade också den i mitten så sadeln låg och tryckte på den vilket innebar att ramen sprack tillslut med ett bakramsbyte som följd. Förövrigt den 4:e KTM bakramen jag har pajat, 3 dukeramar och en 660. De på duken gick dock sönder på annat sätt. :yoparty
 

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Olofström
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
smarre skrev:
2103825 Jag missade också den i mitten så sadeln låg och tryckte på den vilket innebar att ramen sprack tillslut med ett bakramsbyte som följd. Förövrigt den 4:e KTM bakramen jag har pajat, 3 dukeramar och en 660. De på duken gick dock sönder på annat sätt. :yoparty

Hur fan kör du Smarre :tungan
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
yates skrev:
2104354 Hur fan kör du Smarre :tungan

Haha, det vill du inte veta. Smarre kör hård och bestämt :)

Jag är förövrigt troligen tillbaka i motardträsket snart med en 660 :yoparty

Så snart kan vi ut och gasa motard smarre!!!

Edit: Det är skönt att köra med dig smarre för då känns det som om jag har så bra förstånd, haha.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top