Ktm 660

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Krille-666 skrev:
2149605 nej för fan den är helt ostrypt, vet inte vad effekten ligger på 55-60hk
24kw * 1,36= 32,64 hk å inga 55-60 som du säger, hur fan får du ihop det? :va

Edit: altså det står nått på pappret, men nått helt annat i verkligheten..!
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
Bazooka skrev:
2149615 24kw * 1,36= 32,64 hk å inga 55-60 som du säger, hur fan får du ihop det? :va

På papprerna är den strypt som alla andra ktm, de är strypta från fabrik men levereras oftast ostrypta från butikerna.

edt:precis :tummenupp
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
Ska till lelles idag för att lämna in hojjen på service då tänkte jag passa på att dreva ner den lite fram tror jag har 16/17 inte gått ut och räknat. Räcker det fint att dreva ner med 2kugg eller ska man ta 3?
 

Who'sYourDaddy

Prepare for awesomeness
Gick med
14 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
KTM 560 SMR-07
Krille-666 skrev:
2150114 Ska till lelles idag för att lämna in hojjen på service då tänkte jag passa på att dreva ner den lite fram tror jag har 16/17 inte gått ut och räknat. Räcker det fint att dreva ner med 2kugg eller ska man ta 3?

Jag drevade iofs aldrig ner min 660, men att minska framdrevet med 3 kugg låter lite väl mycket...
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Krille-666 skrev:
2150114 Ska till lelles idag för att lämna in hojjen på service då tänkte jag passa på att dreva ner den lite fram tror jag har 16/17 inte gått ut och räknat. Räcker det fint att dreva ner med 2kugg eller ska man ta 3?

Jag har 16/38 orig på min 625, bytte ner till 15/38 men den varvar lite väl mkt nu så måste kompensera nog till 15/40. Dreva ner 2-3 kugg är lite väl och ta i!
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
isse skrev:
2150252 Varför ska du dreva ned den? Räcker det inte med att kunna gasa upp den på 3´an ?

/N

tycker man måste dra ut rejält på växlarna nu annars börjar den "tugga", den orkar inte ligga på låga varv utan man måste ha varv hela tiden jobbigt när det är lite köer eller bilar framför som ligger i "fel" hastigheter. Har inget med att wheela att göra :tungan
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
motardnisse skrev:
2150258 Jag har 16/38 orig på min 625, bytte ner till 15/38 men den varvar lite väl mkt nu så måste kompensera nog till 15/40. Dreva ner 2-3 kugg är lite väl och ta i!

Gå upp till 40 för att kompensera?? Du vet väll att 3 upp bak motsvarar 1 fram på en höft. Ska du kompensera för nerdrevningen fram lär du sänka minska antal kugg bak.

När vi ändå snackar drevning, jag har skaffat ett 42 drev bak för att ha när jag kör på gokartbanor. Någon som vet hur mycket jag måste förlänga kedjan? Orginal är kedjan för kort märkte jag när jag skulle montera :mad:
Hur är lämpligaste sättet att förlänga?
 

Hi-ho

Guest
M:et skrev:
2151192 Gå upp till 40 för att kompensera?? Du vet väll att 3 upp bak motsvarar 1 fram på en höft. Ska du kompensera för nerdrevningen fram lär du sänka minska antal kugg bak.

När vi ändå snackar drevning, jag har skaffat ett 42 drev bak för att ha när jag kör på gokartbanor. Någon som vet hur mycket jag måste förlänga kedjan? Orginal är kedjan för kort märkte jag när jag skulle montera :mad:
Hur är lämpligaste sättet att förlänga?

Jag har bytt till ett 42-drev bak. Det fattas ca 3-4cm, men man förlänger inte en kedja, utan köper en längre och kapar till det rätta måttet. :tummenupp
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
M:et skrev:
2151192 Gå upp till 40 för att kompensera?? Du vet väll att 3 upp bak motsvarar 1 fram på en höft. Ska du kompensera för nerdrevningen fram lär du sänka minska antal kugg bak.

Jo visst har jag tänkt på det, men kör du grus med din hoj? Jag gör det och 16/38 är för mkt för att böka i skogen med och 15/38 fungerar nog mkt bättre men är en pina på landsvägen, därför tänkte jag köra just 15/40 för att hitta det där emellan!
 

Kulgan

När Kulgan vurpar hårdnar asfalten...
Gick med
6 May 2005
Ort
Umeå
Hoj
Såld...letar nytt.
visst är det så att 16/38 är original på -04 medans -05 framåt är 17/40...?
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top