TjReal skrev:2156632Min koppling tappar trycket hela tiden också, men lokala ktm meken här hade inte hört talas om att det var så på nån 660... .....Så va fan gör man?![]()
Mr_M5 skrev:2157905Finns det nån här på forumet som köpt en ny 660 och lyckats få en hoj som är HELT problemfri..?
He hee* Man börjar ju fundera...![]()
Japps, men han visste inget om det sa han...Kulgan skrev:2157505Tj...hade du snackat med Kim angående kopplingen?
Kreuger skrev:2157755Din lokala KTM mek började antingen sitt jobb förra veckan eller ljuger jävligt dåligt. Att kopplingen fungerar felfritt från början är lika vanligt som att motorn låter som en symaskin utan en vibrering![]()
Jag känner då till minst 25 hojar som samtliga är likadana. Har faktiskt inte hört om en enda KTM660 -04 som inte har det där felet.
Det ska bytas på garanti och görs oftast på första servicen vid 100 mil och du ska inte har några kostnader för det.
Cykeln har många fel och brister men fan va kul den är!![]()
TjReal skrev:2158087..........Men jag antar att det är ganska kört att få det gjort på garanti nu när cykeln är en 04'a som har 380 mil ca på mätarn...?
Kreuger skrev:2159312.....snip....
Men jag har haft våldsamt roligt och tycker om hojen och har lärt mig att skratta åt alla fel som väl egentligen inte borde behöva finnas där.
Kreuger skrev:2159312
Jag visste att kopplingen skulle krångla, att främre avgasröret är för kort och säkert kommer ett behöva bytas,
SVooSh skrev:2159378För kort främre avgasrör?Det var nytt för mina öron?
Vad menas, och hur kommer framtida problem se ut pga det?
eisbaer skrev:2159404Jag lyckades tappa två av tre skruvar i ena motorfästet, tur att nån upptäckte det..
Finns det någon info nånstans om oljeläckage vid ventilkåpan?
Kreuger skrev:2159312Det är inget att diskutera ens, klart du ska ha kopplingen åtgärdad på garanti gratis. Det är ett solklart fabrikationsfel. Hade det varit en bil eller en Honda hade de kallat tillbaka varenda sålt ex och fixat det på innan det börjar strula men med KTM så ska man tydligen köra till det inte går längre, behöva bli sur över det och själv påpeka att det måste åtgärdas.
SVooSh skrev:2159378För kort främre avgasrör?Det var nytt för mina öron?
Vad menas, och hur kommer framtida problem se ut pga det?
Långa farbron skrev:2159532Kröken kommer hoppa ur röret vid sidan av motorn,när du kört ett tag.
Kreuger skrev:2159635Precis som Långa Farbrorn säger hoppar kröken löst i skarven på sidan om motorn. Det börjar med att det läcker lite och hörs att avgaserna delvis tar sig ut den vägen och om man låter hojen stå på tomgång och gasar till så ser man att det rör sig och är löst där.
Lagningen med avgasklämma kanske funkar för vissa men anledningen till att felet uppstår är oftast att den kröken som skarvas där är för kort eller iaf felaktig på något vis. På de flesta cyklarna har den behövts bytas för att verkligen få en bra lösning.
yates skrev:2159865Tusen tack till Långa farbrorn för telefonsupporten idag!!!![]()
Långa farbron skrev:2159889Inga problem,var bara lite bakfull och låg och sov i soffan![]()
Funkade det för er ?
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |