Ktm 660

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
yates skrev:
2160110 Jo de gick bra, (hoppas jag :rolleyes: )
Va inte så lurigt när man bara kom på hur man skulle tvinga sig på de jäkla ventilerna :huvet .

Hur gick de med ditt projekt idag då?

Fick lämmnat iväg axlen till en kille som skall svarva ner den och krympa på en ny ring i den ändan som lämmnat in,skall sätta mig med blocket och försöka locka ut den gammla lagerbanan med en Dremel.

Har jag tur så är den ihop till helgen igen.
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Hur är det med service på ktm, finns det fler auktoriserade verkstäder än dirtbike o lelles i stockholmstrakten (att rekommendera?)
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
För att låna tråden lite angående motardköp, e lite sugen på att joina göttebörrjarnas motardliga :hihi

Har spanat lite på 3 hojar och det är 660, 625 eller 525 med motardkit.
Nu tycker jag att jag har lusläst det mesta här och har inte blivit det minsta klokare :va blev lite nervös när jag läste dom första sidorna angående styrvobbel på 660, sånt vill man ju inte då kommer jag ju förmodligen att klota på 2 röda när jag är van vid sporthoj :gnissla

Någon som kan komma med diverse för och nackdelar med dessa modellerna?
Och jag vet att 625:an är lite tyngre än 660 och jag vet att 525 ska servas ofta. Finns det något mer??
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
peteR1000 skrev:
2165075 För att låna tråden lite angående motardköp, e lite sugen på att joina göttebörrjarnas motardliga :hihi

Har spanat lite på 3 hojar och det är 660, 625 eller 525 med motardkit.
Nu tycker jag att jag har lusläst det mesta här och har inte blivit det minsta klokare :va blev lite nervös när jag läste dom första sidorna angående styrvobbel på 660, sånt vill man ju inte då kommer jag ju förmodligen att klota på 2 röda när jag är van vid sporthoj :gnissla

Någon som kan komma med diverse för och nackdelar med dessa modellerna?
Och jag vet att 625:an är lite tyngre än 660 och jag vet att 525 ska servas ofta. Finns det något mer??
Välj mellan 660 och 525 :yoparty
Du får väl komma å provköra :tungan
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Rasorblade skrev:
2165101 Välj mellan 660 och 525 :yoparty
Du får väl komma å provköra :tungan

hihi...jag vågar nog inte provköra :näsblod
Nä, här tjööper man utan ens att testa serrö :D

har sån jävla beslutsångest :huvet
såg att man kunde få presentkort på 9 papp till en 660 uppe på Bike och det hade ju varit rätt schysst med nåt acra-system till.
...men 525:an e ju förjävla häftig asså :4skrika fan!
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Hmm, varför välja? Min plan är att sälja R6:an i sommar och köpa en 525 med motardkit, helst SMR så att jag har en 660 för gatbus och en 525 för banbus :)
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Jag citerar friskt och vilt ur boken "twist of the wrist II"

"99,9 % av allt wobbel kommer ifrån föraren så länge det inte är något fel på hojen"


"Styret har man till att svänga med,inte att hålla sig i,det gör man med knäna runt tanken"

Olla mig och kalla mig gammal... men prova det först.

:hihi
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Jag fick en del otäcka styrslag på min 660 , men med lite justeringar av dämpare o framgaffelns uppstick i styrkronan , så är det som bortblåst. Vid nedslag med snett framhjul i lite högre hastigheter höll man på att flyga över styret förut... Nu blir det bara lite "oroligheter" i styret , men inget som får en att bli ens nervös....
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
M:et skrev:
2166081 Hmm, varför välja? Min plan är att sälja R6:an i sommar och köpa en 525 med motardkit, helst SMR så att jag har en 660 för gatbus och en 525 för banbus :)

för att det blir för dyrt att köpa 2 hojar, hade jag haft råd så hade jag lätt behållt gixxern och köpt en motard. Då hade man haft en hoj för gatbus och en för bus/snabbåka och touring...plus att man inte hade behövt känna sig lipfärdig när hojen snart ska byta ägare :( fuck vad jag kommer sakna gixxern.

Långa farbron skrev:
Jag citerar friskt och vilt ur boken "twist of the wrist II"

"99,9 % av allt wobbel kommer ifrån föraren så länge det inte är något fel på hojen"


"Styret har man till att svänga med,inte att hålla sig i,det gör man med knäna runt tanken"

Olla mig och kalla mig gammal... men prova det först.

:hihi

Stämmer nog helt säkert, bara det att jag är ju van vid sporthoj med styrdämpare. Går ju knappt att få vobbel på sh hur man än kör.

och när man läser sånt som detta så blir man ju lite :gnissla

Folkezx9r skrev:
Jag fick en del otäcka styrslag på min 660 , men med lite justeringar av dämpare o framgaffelns uppstick i styrkronan , så är det som bortblåst. Vid nedslag med snett framhjul i lite högre hastigheter höll man på att flyga över styret förut... Nu blir det bara lite "oroligheter" i styret , men inget som får en att bli ens nervös....

Lite justeringar? Va fan, jag vill inte behöva justera nåt e ju ingen meckfantom direkt. Hade jag varit på och pillat på dämparen så hade väl hojen gungat fram som en slapp gammal amerikanare sen :4skrika
 

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Ort
back in Gbg
Hoj
det blir nog en röd
peteR1000 skrev:
2167059Lite justeringar?

Det där med wobblingen var det nog jag som satte igång...

Kan trösta dig med att det är i allra högsta grad en vanesak! Det är inte nåt som du behöver oroa dig för!

Jag kan bara rekomendera dig att skaffa en 660 fort som faaaaaaaaan!

Du blir inte besviken!!!
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
sirSmokealot skrev:
2169845 Det där med wobblingen var det nog jag som satte igång...
:fatta! :hihi

sirSmokealot skrev:
2169845
Jag kan bara rekomendera dig att skaffa en 660 fort som faaaaaaaaan!

Du blir inte besviken!!!

Var och snackade med dom på Superbike igår och det verkar mer och mer luta åt en 525 nu men har fortfarande inte bestämt mig. Får ta och välja snart det är ju 1-2 veckors levtid på hojarna och jag vill ju inte gå utan hur länge som helst
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
sirSmokealot skrev:
2170337 Vad är serviceintervallen på 525an??

Vad jag har fattat så ligger dom på runt 5-15 timmar för olja och filterbyte. Ventiljustering vid 15 timmar, fast enligt Superbike mekarn så efter att hojen är "inkörd" eller som han sa att allting har "satt sig" så brukar det räcka med ventiljustering vid 45 tim. Känns lite surt att behöva serva så ofta men jag tror fan det är värt det med den hojen. Men jag har fortfarande inte bestämt mig riktigt än
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
peteR1000 skrev:
2170375 Vad jag har fattat så ligger dom på runt 5-15 timmar för olja och filterbyte. Ventiljustering vid 15 timmar, fast enligt Superbike mekarn så efter att hojen är "inkörd" eller som han sa att allting har "satt sig" så brukar det räcka med ventiljustering vid 45 tim. Känns lite surt att behöva serva så ofta men jag tror fan det är värt det med den hojen. Men jag har fortfarande inte bestämt mig riktigt än

Som jag sa innan, provkör!! :7peta
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
sirSmokealot skrev:
2171358 Har du kört 525an???

Vill faan prova det ... se om det är så djävla stor skillnad...

om det är värt all service...

Nä, men ska tjöta lite på superbike och kolla ifall inte dom kan rota fram någon...alla service, det är ju lite det som är frågan eller om man helt enkelt tar en 660 istället
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top