Ktm 660

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
zajtar skrev:
2212918 efter å krashat med min cbr fireblade nu i veckan .
så har jag bestämt mig för en motard det lutar mot en husaberg eller ktm eller en honda villken utav dessa hojar e bäst för att köra på bakhjulet med.
jaghar hört att husa e inte så bra när det gäller motorerna eftersom dom skär ..
snälla hjälp mig :brinnerup

Din klant! :7peta
och du som tyckte jag och johnny var störda som skulle skaffa motard :hihi

Köp en 660 nu och kom in i matchen med mig och Johnny, vi e skitnöjda med våra vi hämtade igår :banana
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
peteR1000 skrev:
2214418 Din klant! :7peta
och du som tyckte jag och johnny var störda som skulle skaffa motard :hihi

Köp en 660 nu och kom in i matchen med mig och Johnny, vi e skitnöjda med våra vi hämtade igår :banana

jag hörde det får väll prova jhonnys först ..
 

jonazzz

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Ort
..
Hoj
R1 99a såld Suzuki tl1000r såld..ktm660 såld..ZX10r 04 blå med polerad ram å sving
Tjena alla retard bröder..Nu har man gått å blivit med 660.Efter ett par sporthojar den senaste en tlr som jag klota efter att jag jobbat med hela vintern det gick mycke pengar på bling som bara vart skit :huvet det var droppen så jag sålde den som den var å köpte en 660 utan ens prövat på motard..Vart inte besviken riktigt grym hoj ett hjul i himlen nästan jämt :yoparty Å försäkringen är ju ingenting..Så nu e man glad igen fast jag har fått träningsverk i vänster foten av nån konstig anledning :banana
Så zajtar jag kan rekomendera 660 iof den enda motard jag kört men den har fått mig att fastna i motard träsket..
 

Bifogat

  • ktm.JPG
    ktm.JPG
    84.4 KB · Visningar: 175
Last edited:

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
Bra köp och grattis! :tummenupp Roligt med fler sthlmare som kör motard! Vi får ta några rundor sen :)
 

NANO

NAKET ÄR SEXIGT
Gick med
6 Jan 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
Gsxr 1000 K7( förra hoj z1000-09,KTM 660-05)
Skit nu har min 660 - 05 börjat läcka olja från ventilkåpan och från själva framdrevet är det någon som har varit med om något liknande?
 
Last edited:

Johan31

Medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RGV 250 VJ23, Honda RC45, Suzuki GSX-R 750, Suzuki GSX-R 50, Kawasaki Ninja 400, Suzuki RMZ 450
NANO skrev:
2220761 Skit nu har min 660 - 05 börjat läcka olja från ventilkåpan och från själva framdrevet är det någon som har varit med om något liknande?

Min 05:a har gått ca 225mil inget läck ännu :) !Hur långt har din gått?
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
NANO skrev:
2220761 Skit nu har min 660 - 05 börjat läcka olja från ventilkåpan och från själva framdrevet är det någon som har varit med om något liknande?


haha

har du läst tråden eller? antagligen inte.

Det är sånt man får räkna med när man har såhär roligt!
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Jag funderar lite på att inhandla en schysst ljuddämpare till hojen nu och har kollat lite på LeoVince X3 och Akrapovic. Lutar lite mer åt LV p.g.a att priset är något lägre än Akra.

Någon som har erfarenheter kring detta? Vill ju ha lite mulligare ljud på bettan :yoparty
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
peteR1000 skrev:
2221716 Jag funderar lite på att inhandla en schysst ljuddämpare till hojen nu och har kollat lite på LeoVince X3 och Akrapovic. Lutar lite mer åt LV p.g.a att priset är något lägre än Akra.

Någon som har erfarenheter kring detta? Vill ju ha lite mulligare ljud på bettan :yoparty

Kom å lyssna på mitt X-racing!!! :yoparty :tummenupp
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
NANO skrev:
2220761 Skit nu har min 660 - 05 börjat läcka olja från ventilkåpan och från själva framdrevet är det någon som har varit med om något liknande?


Ventilkåpe-problemet.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=123082

Framdrevesläckaget låter inte lika roligt,ta ner drevet och torka rent och kolla om det läcker ifrån packboxen vid utgånde axel.
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
peteR1000 skrev:
2221716 Jag funderar lite på att inhandla en schysst ljuddämpare till hojen nu och har kollat lite på LeoVince X3 och Akrapovic. Lutar lite mer åt LV p.g.a att priset är något lägre än Akra.

Någon som har erfarenheter kring detta? Vill ju ha lite mulligare ljud på bettan :yoparty

Akrapovic, finns inget system som har bättre kvalite. Man skall inte snåla, pruta istället. Helsystem i titan är fina saker :tummenupp
 

HoOmer

*Husse glömmer dig aldrig*
Gick med
30 Jan 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Tl1000s
NANO skrev:
2220761 Skit nu har min 660 - 05 börjat läcka olja från ventilkåpan och från själva framdrevet är det någon som har varit med om något liknande?

Förmodligen packboxen på utgående axeln som farbrorn sa. Pissenkelt att byta, passa på att byta oringen som sitter bakom drevet med.
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Mr R skrev:
2222952 Akrapovic, finns inget system som har bättre kvalite. Man skall inte snåla, pruta istället. Helsystem i titan är fina saker :tummenupp

vet att akra gör fin-fina grejer men jag tror inte det blir någon direkt skillnad på enbart ett slip-on som jag hade tänkt mig. Tycker dessutom att LeoVince-systemet är snyggare och lite ovanligare.
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
peteR1000 skrev:
2224489 vet att akra gör fin-fina grejer men jag tror inte det blir någon direkt skillnad på enbart ett slip-on som jag hade tänkt mig. Tycker dessutom att LeoVince-systemet är snyggare och lite ovanligare.

köp det då! Du kommer säkert bli skitnöjd med ljudet :)
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Krille-666 skrev:
2224697 tyvärr inte men om du köper det får du lägga upp en liten ljud snutt. Det lär inte låta dåligt i alla fall :hihi

förhoppningsvis lär det låta götta, snackade med en återförsäljare av dessa och han snackade nåt om att det var e-godkänt vilket inte låter så kul. Fast det medföjde olika insatser för att reglera ljudnivån så det borde väl inte vara några problemas att fixa fräscht ljud antar jag?
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top