MjO skrev:2236019Japp, du har en skuv på vänster sida på motorn med en tjock bricka. Skruva ut skruven, ta bort brickan och skruva in den igen när du är i TDC.
MjO skrev:2236019Japp, du har en skuv på vänster sida på motorn med en tjock bricka. Skruva ut skruven, ta bort brickan och skruva in den igen när du är i TDC.
Suomalainen skrev:2236123Finns den skruven på 04 också? (för långt till förådet för att gå ut och titta..)
MjO skrev:2236066Japp :-D
Mr_M5 skrev:2231651Okej, vad bra! Då har Ragnar gjort ett bra jobb då... Han skulle nämligen laga den när jag lämnade tillbaka den efter diverse fel... Bla så hade den stora muttern som håller drevet på plats på vevaxeln lossnat, och dratt loss en himla massa spån i motorn... + lite andra skumma grejer.
Men det är bra att den går nu! =)
Kimmen.
Ivil skrev:2239112
Summa summarum e väll att om någon självplågare vill byta sin 625a mot en 660 droppa ett PM så får vi se..
Tack för att ni stog ut med min urladdning men jag va tvungen att redogöra att en 660 e en lynnig varelse,en kvinna.
Skål.
är det svårt att ställa in ventilerna? har mekat en hel del innan!MjO skrev:2247828Kör en ventiljustering. Efter min justering vid 100 mil blev det stor skillnad :-D
MjO skrev:2247828Kör en ventiljustering. Efter min justering vid 100 mil blev det stor skillnad :-D
NANO skrev:2247855är det svårt att ställa in ventilerna? har mekat en hel del innan!
Ante.J skrev:2247889Om det var mitt inlägg du svarade på, så undrar jag följande:
Kan det vara så att det är ventilerna som spökar, och orsakar detta fenomen?
Detta hände bara helt plötsligt när jag var ute och körde.
Helt plötsligt när jag varvade upp den på en raksträcka, så slog den helt plötsligt av i omgångar men den dör inte helt.
Känns ungefär som om den lägger av och på varannan halv sekund, med höga baktändningar.
Känns även som den har tappat lite effekt i låg & mellanregistret.
Mvh Andreas
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |