Ktm 660

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
motardnisse skrev:
2151367 Jo visst har jag tänkt på det, men kör du grus med din hoj? Jag gör det och 16/38 är för mkt för att böka i skogen med och 15/38 fungerar nog mkt bättre men är en pina på landsvägen, därför tänkte jag köra just 15/40 för att hitta det där emellan!
Nu måste du haft otur när du tänkte.Om 15/38 är en pina att åka väg med så blir ju 15/40 ännu lite lägre växlat....
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
motardnisse skrev:
2151367 Jo visst har jag tänkt på det, men kör du grus med din hoj? Jag gör det och 16/38 är för mkt för att böka i skogen med och 15/38 fungerar nog mkt bättre men är en pina på landsvägen, därför tänkte jag köra just 15/40 för att hitta det där emellan!

Som busaberg sa, med 15/40 får du lägre toppfart än med 15/38, alltså hojen blir ännu lägre drevad. 16/40 skulle däremot vara ett mellanting, även om det bör vara väldigt likt 15/38.
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
tror ni 14/38 blir najs? kör typ endast stadskörning är därför jag vill dreva ner..
 

TjReal

Tattoo på onsdag!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Obbola
Hoj
2005, Husqvarna SMR 450
Då kommer du aldrig att behöva anv. 1'an... Jag har 15/38 och det är knappt 1'an används :tummenupp
 

TjReal

Tattoo på onsdag!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Obbola
Hoj
2005, Husqvarna SMR 450
Ingen aning, den var nerdrevad när jag köpte den så kan tyvärr inte svara på det.. Men har hört att med standard drevningen så kan man liga o puttra bra i 130 ca på 5an utan att det hackar o har sig, på min hoj så börjar den puttra på fint redan strax efter 90 blås...
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
M:et skrev:
2154217 Som busaberg sa, med 15/40 får du lägre toppfart än med 15/38, alltså hojen blir ännu lägre drevad. 16/40 skulle däremot vara ett mellanting, även om det bör vara väldigt likt 15/38.

Shit var jag trött när jag skrev mitt inlägg!
:huvet

Såklart det är som ni säger! :brinnerup
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
Har hämtat min hoj från 100 mils servicen nu, fick ny koppling (min tappa tryck hela tiden) plus att ragnar pillade med förgasaren sen sa han "här har du en ny hoj". Helvetes ***** säger jag bara vilken skillnad! Ljudet, accet, vridet allt är till det bättre! Känns mycket bättre på bakan nu också :D :tummenupp
 

TjReal

Tattoo på onsdag!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Obbola
Hoj
2005, Husqvarna SMR 450
Min koppling tappar trycket hela tiden också, men lokala ktm meken här hade inte hört talas om att det var så på nån 660... Är så jäkla drygt för trycket försvinner bokstavligen talat precis varje gång man börjar gasa i lite bustempo... :mad: :3freak :4skrika Även på vissa 660's - 05'or & 06'or händer samma sak vet jag.. Så va fan gör man? :va
 

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Olofström
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
TjReal skrev:
2156632 Min koppling tappar trycket hela tiden också, men lokala ktm meken här hade inte hört talas om att det var så på nån 660... Är så jäkla drygt för trycket försvinner bokstavligen talat precis varje gång man börjar gasa i lite bustempo... :mad: :3freak :4skrika Även på vissa 660's - 05'or & 06'or händer samma sak vet jag.. Så va fan gör man? :va

Min o polarens e likadana, tappar med trycket vid lite hårdare körning :huvet
 

Mr_M5

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Hemma...
Hoj
Yamaha R1 -09 Black Edition...
Hmm... Min -05:a har samma problem, men jag har det problemet typ direkt motorn/kopplingen blir varm. Får inte i eller ur växlarna alls när jag står still med hojen. Den vill framåt hela tiden även med kopplingen intryckt... Har justerat o justerat men det hjälper inte. Tvivlar på att luftning av kopplingen hjälper heller.

Hojen har bara gått 10 mil.

:gnissla
 

ethno

Live fast, DrIvE fast
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 660
Nybliven ägare av 660 -04

Kom precis hem från att ha köpt en 660 -04. Tog hem den på släp, 15mil. Så nu ska jag ut och köra en sväng. Imorgon är det förarprov med klubben.
 

TjReal

Tattoo på onsdag!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Obbola
Hoj
2005, Husqvarna SMR 450
Fasen man skulle ha styrt upp nåt flerstämmigt klagomål till KTM, man vill ju inte gärna slänga ut en massa pengar på o fixa nåt som är fabrikationsfel ( iom att det verkar vara så många med samma problem ) :mad:
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
Ragnar på lelles sa till mig när jag fått hojjen att vissa kan ha problem med kopplingen. Nu på servicen sa jag att jag var tvungen att "pumpa" kopplingen ibland för att den tappa trycket. Jag trodde att han skulle bara lufta den eller nått men han bytte hela kopplingen och den känns 100gg bättre än den förra! Så det enda som verkar hjälpa är att byta koppling verkar det som?

Så mitt tips är att byta hela kopplingen det verkar vara den enda lösningen!
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Krille-666 skrev:
2157132 Ragnar på lelles sa till mig när jag fått hojjen att vissa kan ha problem med kopplingen. Nu på servicen sa jag att jag var tvungen att "pumpa" kopplingen ibland för att den tappa trycket. Jag trodde att han skulle bara lufta den eller nått men han bytte hela kopplingen och den känns 100gg bättre än den förra! Så det enda som verkar hjälpa är att byta koppling verkar det som?

Så mitt tips är att byta hela kopplingen det verkar vara den enda lösningen!

Byta hela kopplingen ska inte vara nödvändigt. Om jag förstått det rätt så är det en mindre del i kopplingen som behöver bytas, inget jätteingrepp alltså.
 

Spaggen

Ny medlem
Gick med
13 May 2006
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 660 SMC -04
Plastkit...

Tja!
Nån som vet nån site med skyssta plastkit till Ktm 660 SMC -04?
// Spaggen
 

TjReal

Tattoo på onsdag!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Obbola
Hoj
2005, Husqvarna SMR 450
Finns väl inte så mycket annat än den vanliga plasten, däremot finns det en massa schyssta dekaler o grejs på denna sidan --> www.race-styles.com dom har även plastkit du kan best. i kulörerna orange, blå, svart, grå...
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top