moddan
ös
Blir det någon effektskillnad om man tar bort SAS:en? Eller går den bara svalare?
Blir det någon effektskillnad om man tar bort SAS:en? Eller går den bara svalare?
I teorin finns där en mikroskopisk skillnad men inte i praktiken.... Man plockar bort det mest av estetiska skäl och för att få kallare avgaser...
1. Varför vill man ha kallare avgaser?
2. Du, du hade ingen stötdämpare för tjockisar att sälja va?
Det är i sig inget självändamål med kalla avgaser, de tar iof mindre plats men å andra sidan så har de en annan ljudhastighet så det är kluvet. Mindre värmepåkänning hos ventilen är en teoretisk fördel men tveksamt om det spelar roll. Mindre värmestrålning till omgivningen är däremot bra, röret går ju skrämmande nära flottörhuset (därför rekommenderar jag att linda)
2. Jo jag har en dämpare men det är en Öhlins special oneoff producerad åt mig så den kostar därefter. Nypris 13kkr. Vad jag kan rekommendera är en styvare fjäder (wp har inga styva nog utan man får specialbeställa) och omshimsning ffa av returen. Jag har kontakterna för att fixa det om du vill....
1. Jag gjorde det enbart för den enorma effektens skull :cool
2. Aah, på så vis. Vad kostar en specialbeställd böj på ett ungefär?
1.
2. Vad har du för fjäder standard och vad väger du? Kring 1500 får man räkna med ev lite mer.
1. Jag gjorde det enbart för den enorma effektens skull :cool QUOTE]
He he he jag gjorde det mest för att få bort skit runtomkring motorn & ev få lite kallare insugluft. återcirkulerande avgaser är varma men inte så pass varm så man känner av stooor skillnad.
1. Jag gjorde det enbart för den enorma effektens skull :cool QUOTE]
He he he jag gjorde det mest för att få bort skit runtomkring motorn & ev få lite kallare insugluft. återcirkulerande avgaser är varma men inte så pass varm så man känner av stooor skillnad.
Vad är nyttan med kallare insugsluft då?
Samma som att en motor går bättre, eller var det sämre när det är minus?
Vad är nyttan med kallare insugsluft då?
Samma som att en motor går bättre, eller var det sämre när det är minus?
Kall luft = mer luft
Kikade lite på min frambromsskiva, och såg att alla "nitar" utom 1 har trillat bort. Tror skivan är original 660 smc och är väl "halvflytande" dvs. varannan infästning mot centrumet är med en nit, och varannan sitter den helt ihop med skivans centrum såas, krångligt beskrivet men vet inte hur man ska säga annars. Ser iaf inte ut som mina tidigare sporthojars skivor gjort, dom har vart fullflytande och bara suttit med "nitar"..
Kan jag köra vidare såhär eller måste det åtgärdas, isåfall kan man fixa i nya nitar och vem gör det? Eller måste man köpa ny skiva?
Den känns ju stabil när man rycker i den, och bromsar gör det ju
Den "niten" som är kvar är för hastighetsgivaren, resten får du räkna ut själv
Jag tycker det låter som ett utmärkt byte....
En 660 -04 med Akrapovic helsystem + extra hjul + isdäck kan absolut betinga ett värde av 50kkr. Säljer du av extradelarna är de värda 10kkr på begmarknaden och en 660 -04 för 40kkr vore ett kap...
Jag tycker det låter som ett utmärkt byte....
En 660 -04 med Akrapovic helsystem + extra hjul + isdäck kan absolut betinga ett värde av 50kkr. Säljer du av extradelarna är de värda 10kkr på begmarknaden och en 660 -04 för 40kkr vore ett kap...
Kikade lite på min frambromsskiva, och såg att alla "nitar" utom 1 har trillat bort. Tror skivan är original 660 smc och är väl "halvflytande" dvs. varannan infästning mot centrumet är med en nit, och varannan sitter den helt ihop med skivans centrum såas, krångligt beskrivet men vet inte hur man ska säga annars. Ser iaf inte ut som mina tidigare sporthojars skivor gjort, dom har vart fullflytande och bara suttit med "nitar"..
Kan jag köra vidare såhär eller måste det åtgärdas, isåfall kan man fixa i nya nitar och vem gör det? Eller måste man köpa ny skiva?
Den känns ju stabil när man rycker i den, och bromsar gör det ju
40k för en 660 är ju knappast ett kap, det är ju där dem brukar ligga (äldre än 05)
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|