freding
en Outsider...
vissa saker kan man inte se sig till, utan måste provas framOkk ska fundera lite, dem såg inte optimala ut för grusvägar direkt, men dem var billiga med
vissa saker kan man inte se sig till, utan måste provas framOkk ska fundera lite, dem såg inte optimala ut för grusvägar direkt, men dem var billiga med
nja gaspådraget ut ur kurvan är lite ryckigare än på trajjan, fick jag erfara, man lär så länge man lever.....
Har precis bytt skyltbelysningen till LED-lampor, och bakblinkers till diod. Har extra motstånd på blinkers oxå.
Allt är rätt kopplat enligt schema, men nu blinkar skyltbelysningen tillsammans med blinkers
Kan detta bero på att det är mindre motstånd i LED-lamporna? Ska jag sätta ett motstånd på skyltbelysningen oxå?
Ska köra bana och har satt på orginalburken. Vet inte riktigt hur den ska sitta bara. Sätter ni den innan för eller utanför fästet i ramen längst bak?
Skulle tippa på att det är fartvinden som drar i armarna, och du håller i dig i styret i stället för att hålla emot med magen och "släppa! styret...Märkte idag att min hoj har börjat "åla" sig fram när man kommer upp i ca 150 typ styr åt höger/vänster som vobbel.. den går inte rakt utan slingrar sig fram
Någon som har en aning? Något lager kanske? har inte varit så förut
Skulle tippa på att det är fartvinden som drar i armarna, och du håller i dig i styret i stället för att hålla emot med magen och "släppa! styret...
Håller på att kika runt på 660 inför sommare. Tittade på en i går som var i bra skick. Det jag blev fundersam på varför oljan hade en grå/beigegrumlig färg.
Är det så att oljan blir grumlig i motorn eller är det ett tecken på fel? Tacksam för svar hur ni har det på era cykler.
Näe du, oljan ska inte vara sådär grådassig. Speciellt inte precis efter ett oljebyte.
Tyckte inte att det såg riktigt rätt ut, men var ändå osäker. Färgen var densamma som när man öppnar oljelocket på bilen och det har kommit in fukt (beigeaktig).
Håller på att kika runt på 660 inför sommare. Tittade på en i går som var i bra skick. Det jag blev fundersam på varför oljan hade en grå/beigegrumlig färg. Ägaren sa att cykeln var nyservad. Jag har haft en 640 tidigare och på den så var oljan klar och fin. På min Husa 650 så tyckte jag nog att oljan mer var åt det grumliga trots byten och trots att cykeln var helt ny (Fick blocket utbytt på garanti för att en por i aluminiumet var öppen).
Är det så att oljan blir grumlig i motorn eller är det ett tecken på fel? Tacksam för svar hur ni har det på era cykler.
Vad kör ni med för tryck i däcken? Märkte att det var lite snålt med luft både bak och fram så ska fara och pumpa... fått sprickor på kanterna av framdäcket också, tror det är pga det.
Den är "grumlig" och bubblig när hojen är igång eller precis efter jag kört. Var den varm när du kollade? Annars är den som olivolja, alltså rätt klar och fin.
Är det någon som vet vad insex skruven är till för bredvid oljepluggen. Jag hade lite bråttom med oljebytet och råkade lossa på den. Står en varning i handboken att man inte ska lossa den. Men vad händer om man nu har gjort det?
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |