Ktm 660

Thrill

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2009
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha Sr 400
vågar man verkligen köpa en 660 som har gått ca 1500 mil??
med tanke på hur dom behandlas vid exempel bakhjulsåka
växlingar utan koppling..
lite jobbigt om man köper en hoj för 50 som man måste renovera för ex antal pengar.

Köp min då! Den vita som jag la ut på blocket igår, jag har kört den väldigt sparsamt!
Har defenetivt inte kört mycke bakhjul då jag knappt kan!
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Bara för att det finns en som är så billig, så innebär det inte att man kan få alla för det priset :tummenupp

Är den såpass billig mitt i säsong och inte försvunnit på 4 dagars annonsering tyder det enbart på en sak, att priset inte är extremt bra för då skulle den redan varit borta.

Titta på exempelvis:
http://www.blocket.se/stockholm/KTM_690_smc_28060085.htm?ca=23_10&w=3

64k innan prut och 450 mil.

http://www.blocket.se/ostergotland/KTM_690_smc_28690801.htm?ca=23_10&w=3

65k innan prut och 525 mil.


Som med allt annat...är den välskött och servad är det inga problem. Är den misskött spelar det ingen roll om den gått 200 mil... Jag tror inte KTM bygger en "vägmotard" som är ras efter 1500 mil....:rolleyes:

Jag tror du kraftigt undervärderar miltalets värde, det är ingen rad4 vi pratar om. 1500 mil är inte speciellt lite för en stånka och såklart sänker det priset på hojen rejält även om cykeln är hyfsat ny. Det finns många 660 som gått längre än 1500 mil utan renovering fast det ju inte inte så jätte många mil kvar till det är dags att dela motorn, och då vips = kostnad. Vid 2500-3000mil är det väl ungefär dags för renovering, dvs är varje 500mil ganska mycket värt vid köp av hojen.


Här är en 660 för 51800:- med 580 mil på mätaren, där fanns ju det låga miltalet som höjer priset ett aning.

http://www.blocket.se/uppsala/Ktm_660_smc_28429104.htm?ca=23_10&w=3

Fortfarande, om du själv varit i köptankar skulle det inte lockat att lägga på 7200:- och köpa en 690 istället? :D

Med detta säger jag inte att 660 är en dålig cykel, faktiskt en väldigt rolig hoj jag har ägt en själv och var mycket nöjd. Allt jag påpekar/säger är bara anledningarna till varför de dyraste 660/640/625 som är inlagda för månader sedan inte är sålda, det skiljer helt enkelt för lite i pris mellan dem och något betydligt modernare (690).

Det är faktiskt lite "fantasipriser" på de dyraste 660/640/625 på blocket just nu vill jag nästan påstå efter tittat igenom annonserna lite snabbt, finns ju flera annonser som är inlagda för månader sedan och fortfarande är kvar, tecken på att priserna är helt fel.

Edit: Länkade fel annons, nu är det rätt.
 
Last edited:

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Är den såpass billig mitt i säsong och inte försvunnit på 4 dagars annonsering tyder det enbart på en sak, att priset inte är extremt bra för då skulle den redan varit borta.

Titta på exempelvis:
http://www.blocket.se/stockholm/KTM_690_smc_28060085.htm?ca=23_10&w=3

64k innan prut och 450 mil.

http://www.blocket.se/ostergotland/KTM_690_smc_28690801.htm?ca=23_10&w=3

65k innan prut och 525 mil.



Jag tror du kraftigt undervärderar miltalets värde, det är ingen rad4 vi pratar om. 1500 mil är inte speciellt lite för en stånka och såklart sänker det priset på hojen rejält även om cykeln är hyfsat ny. Det finns många 660 som gått längre än 1500 mil utan renovering fast det ju inte inte så jätte många mil kvar till det är dags att dela motorn, och då vips = kostnad. Vid 2500-3000mil är det väl ungefär dags för renovering, dvs är varje 500mil ganska mycket värt vid köp av hojen.


Här är en 660 för 51800:- med 580 mil på mätaren, där fanns ju det låga miltalet som höjer priset ett aning.

http://www.blocket.se/uppsala/Ktm_660_smc_28429104.htm?ca=23_10&w=3

Fortfarande, om du själv varit i köptankar skulle det inte lockat att lägga på 7200:- och köpa en 690 istället? :D

Med detta säger jag inte att 660 är en dålig cykel, faktiskt en väldigt rolig hoj jag har ägt en själv och var mycket nöjd. Allt jag påpekar/säger är bara anledningarna till varför de dyraste 660/640/625 som är inlagda för månader sedan inte är sålda, det skiljer helt enkelt för lite i pris mellan dem och något betydligt modernare (690).

Det är faktiskt lite "fantasipriser" på de dyraste 660/640/625 på blocket just nu vill jag nästan påstå efter tittat igenom annonserna lite snabbt, finns ju flera annonser som är inlagda för månader sedan och fortfarande är kvar, tecken på att priserna är helt fel.

Edit: Länkade fel annons, nu är det rätt.

Jag förstår ditt resonemang helt och hållet, man ser ju många 690sm runt 45k redan...iofs knappt nån som vill ha dom, men ändå...
Just nu är ändå lite fel tid att sälja. Det är slutet på semestern så många har rest, eller är fortfarande ute. Och en hel del andra har ännu inte fått sin skatteåterbäring. Jag tror det kan påverka en del att 690:na som du nämner kan ligga lågt just nu...?!
 

M.Davidsson

Micke
Gick med
28 Mar 2006
Ort
E-tuna
Hoj
KTM 660 -04
Är inte 690 dyrare när det gäller service (om man lämnar in) och försäkring.
Har för mig att min jobbkompis som kollade på dom ett tag sa det.
Han köpte en 640 -05 tillslut.
 

Gurkslask

Jäämen
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Kalmar
Hoj
KTM690 SMC
Om man vill beställa en uppsättning fälgar till min KTM660 som jag kan lägga på lite grövre sulor för offroad körning, vart köper man helst (billigast) det? Måste man hålla på o greja med distanser och sånt också?
 

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Superduke 990 -09
Fy faaan vad trist. Är snart inne på 2 hela månader utan hojen.. Hela tiden nya grejer att beställa hem, nu då jag hade fått rätt packning och allt skulle sättas ihop fick jag veta att jag behövde 2st skiftgafflar med! 1200kr till *check. Missat den bästa tiden att åka i :Gnissla

Blev inte dåligt deprimerad då man läste i tidningen igår att det kanske skulle vara sista varma helgen med (inte för att dom är någon pålitlig källa direkt men..)
 

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Ljungbyholm
Hoj
KTM 660-04.....och en halv buell
Har nu kollat genom el systemet, prövat en annan helljus knapp, bytt lampa och volt regulator och när man byter till helljus slocknar alla lampor förutom blinkers...finns det ingen som har nån förslag?
 

kisse87

Capten Awesome
Gick med
18 Jan 2008
Ort
Hölö
Hoj
Sportster 1200c -96(motor ras), KTM 660 -04, HD FXD -95, Yamaha R6 -03, Husqvarna 701 Supermoto -16, Ducati Diavel -12, Suzuki Hayabusa -08
Start problem

Att kicka igång en 660 -04 ska det va så jävla svårt :näsblod.
Stod på färjan hem o kickade som en tok men inget hände, vad gör jag fel? Skriv gärna så detaljerat som möjligt allt kritik välkommen :rolleyes:
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Fy faaan vad trist. Är snart inne på 2 hela månader utan hojen.. Hela tiden nya grejer att beställa hem, nu då jag hade fått rätt packning och allt skulle sättas ihop fick jag veta att jag behövde 2st skiftgafflar med! 1200kr till *check. Missat den bästa tiden att åka i :Gnissla

Blev inte dåligt deprimerad då man läste i tidningen igår att det kanske skulle vara sista varma helgen med (inte för att dom är någon pålitlig källa direkt men..)

Kan förstå dig :) Tog körkortet för lite drygt en månad sen. Veckan efter jag klarat uppkörningen började den väldigt skumt och pissade ur massa kylvatten. Hade räknat med att renorvera vattenpumpen lite smidigt och rengöra lite kanske.. Upptäckte att kolven bara va och kasta (3800kr för orginalsats) och cylindern överlämnad till verkstad. Kommer behöva byta vevlager osv närsom :huvet Blev lite mer skruva och dyrare än jag tänkt mig.

Så jag hann köra ungefär en vecka själv första säsongen med hoj :D
 

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Superduke 990 -09
Kan förstå dig :) Tog körkortet för lite drygt en månad sen. Veckan efter jag klarat uppkörningen började den väldigt skumt och pissade ur massa kylvatten. Hade räknat med att renorvera vattenpumpen lite smidigt och rengöra lite kanske.. Upptäckte att kolven bara va och kasta (3800kr för orginalsats) och cylindern överlämnad till verkstad. Kommer behöva byta vevlager osv närsom :huvet Blev lite mer skruva och dyrare än jag tänkt mig.

Så jag hann köra ungefär en vecka själv första säsongen med hoj :D

Förjävligt rent ut sagt!.. Missa den bästa tiden att åka på, men det kommer fler somrar :)

Att kicka igång en 660 -04 ska det va så jävla svårt :näsblod.
Stod på färjan hem o kickade som en tok men inget hände, vad gör jag fel? Skriv gärna så detaljerat som möjligt allt kritik välkommen :rolleyes:


Vet inte hur du gör som exakt, men jag som aldrig haft någon erfarenhet med kick förut, speciellt inte på vänstersida, lärde mig rätt teknik på 1 dag.

Istället för att försöka ta i med full kraft ända uppifrån så brukar jag kicka i ordentligt då den är strax ovanför mitten, om du förstår.

Brukar hålla in decompen och trycka ner halvvägs, långsamt och sedan släppa decompen, låta kicken gå upp och kicka som jag skrev innan.

Från början då jag försökte kicka med all kraft ända uppifrån gick det aldrig.
 
Last edited:

kisse87

Capten Awesome
Gick med
18 Jan 2008
Ort
Hölö
Hoj
Sportster 1200c -96(motor ras), KTM 660 -04, HD FXD -95, Yamaha R6 -03, Husqvarna 701 Supermoto -16, Ducati Diavel -12, Suzuki Hayabusa -08
Förjävligt rent ut sagt!.. Missa den bästa tiden att åka på, men det kommer fler somrar :)




Vet inte hur du gör som exakt, men jag som aldrig haft någon erfarenhet med kick förut, speciellt inte på vänstersida, lärde mig rätt teknik på 1 dag.

Istället för att försöka ta i med full kraft ända uppifrån så brukar jag kicka i ordentligt då den är strax ovanför mitten, om du förstår.

Brukar hålla in decompen och trycka ner halvvägs, långsamt och sedan släppa decompen, låta kicken gå upp och kicka som jag skrev innan.

Från början då jag försökte kicka med all kraft ända uppifrån gick det aldrig.


Det tog en liten stund men kom på hur kicken funkar bäst.

Hur mycket drar en 660??
 

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Superduke 990 -09
nå 0.5 har då inte min dragit, jag har inte kommit mer än ca 12mil på en tank, kör rätt hårt med iofs..
 

kisse87

Capten Awesome
Gick med
18 Jan 2008
Ort
Hölö
Hoj
Sportster 1200c -96(motor ras), KTM 660 -04, HD FXD -95, Yamaha R6 -03, Husqvarna 701 Supermoto -16, Ducati Diavel -12, Suzuki Hayabusa -08
0,5 :confused:
Jag hade full tank imorse körde 6 mil hem tankade 6,5 liter, nästan bara motorväg hem. :
Är det nått skumt då? :huvet
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
660n var så rolig så jag var tvungen köpa en igen men jag har ett praktiskt problem som jag sett lösning på någonstans. Kanske här i tråden men jag orkar inte söka igenom hela tråden.

Hur har ni dragit vevhusventilationen? Det funkar ju inte att wheela med orginalen.

Problemet är väl att slangen från vevhuset sitter för långt bak på motorn så jag funderade på att montera en burk under förgasaren som förskjuter slangen framåt.

Flyttar man slangen från luftfilterboxen till ett uppsamlingskärl så fyller man väl istället uppsamlingskärlet ganska snabbt? Eller kan man dra slangen på nåt listigt sätt så man undviker det?
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top