Är den såpass billig mitt i säsong och inte försvunnit på 4 dagars annonsering tyder det enbart på en sak, att priset inte är extremt bra för då skulle den redan varit borta.
Titta på exempelvis:
http://www.blocket.se/stockholm/KTM_690_smc_28060085.htm?ca=23_10&w=3
64k innan prut och
450 mil.
http://www.blocket.se/ostergotland/KTM_690_smc_28690801.htm?ca=23_10&w=3
65k innan prut och
525 mil.
Jag tror du kraftigt undervärderar miltalets värde, det är ingen rad4 vi pratar om. 1500 mil är inte speciellt lite för en stånka och såklart sänker det priset på hojen rejält även om cykeln är hyfsat ny. Det finns många 660 som gått längre än 1500 mil utan renovering fast det ju inte inte så jätte många mil kvar till det är dags att dela motorn, och då vips = kostnad. Vid 2500-3000mil är det väl ungefär dags för renovering, dvs är varje 500mil ganska mycket värt vid köp av hojen.
Här är en 660 för 51800:- med 580 mil på mätaren, där fanns ju det låga miltalet som höjer priset ett aning.
http://www.blocket.se/uppsala/Ktm_660_smc_28429104.htm?ca=23_10&w=3
Fortfarande, om du själv varit i köptankar skulle det inte lockat att lägga på 7200:- och köpa en 690 istället?
Med detta säger jag inte att 660 är en dålig cykel, faktiskt en väldigt rolig hoj jag har ägt en själv och var mycket nöjd. Allt jag påpekar/säger är bara anledningarna till varför de dyraste 660/640/625 som är inlagda för månader sedan inte är sålda, det skiljer helt enkelt för lite i pris mellan dem och något betydligt modernare (690).
Det är faktiskt lite "fantasipriser" på de dyraste 660/640/625 på blocket just nu vill jag nästan påstå efter tittat igenom annonserna lite snabbt, finns ju flera annonser som är inlagda för månader sedan och fortfarande är kvar, tecken på att priserna är helt fel.
Edit: Länkade fel annons, nu är det rätt.