visst funkar det med ?
ja..........
visst funkar det med ?
12 nm eller nått står inte det på den? när du drar åt den så får du göra de flera ggr.
Står inget om moment på min styrkrona men 12nm räcker va? Jag drar åt tills det klickar till i momentnyckeln för rätt moment.
Vad står de för artnr på förpackningen till den du fick?
De där måste vara till en mindre motor tex 525, 400 eller nåt sånt!
Haha...jag har hittat felet... dålig kontakt i tändhatten Enkelt fixatDet har jag iofs inte gjort. Men jag ska låna hem kompisens hoj i veckan, så får jag plocka emellan hojarna och kolla kontakter tills jag hittar felet. Hoppas på glapp nånstans, så det slipper bli för dyrt....i relation till vad motard kostar då...
Vätskan i kopplingscylindern i dessa är en biologisk historia.
Den är i konsistens som förkylningssnor efter ett tag.
Gaffeloljan är klarare och lättare i konsistensen.
Byt ut "oljan" i kopplingscylindern, spola rent bakvägen med en stor spruta kopplad till slavcylindern för att få bort all biologiskt skit.
Detta har hjälpt mig och mitt problem var exakt samma som du har.
Kopplingen sjönk in mot handtaget efter hårdare körning, eller oftast efter bakhjulsåka, mycket irriterande.
Brickan bytt även på min, utan nämnvärt resultat.'Men problemet försvann fullständigt iom byte till gaffelolja i kopplingen.
Lycka till
Edit: Just detta problem har det kommkit ut en servicebulleti om, så detta har åtgärdats på garanti i samband med service på alla dom hojar som bett om det.
Min hoj läcker olja där kicken och växelpinnen sitter.
Boris JR har du koll på vad jag ska ha för packning (eller någon annan här på forumet). Behöver jag klyva motorn eller räcker det med att ta bort kick och växelpinne?
Haha...jag har hittat felet... dålig kontakt i tändhatten Enkelt fixat
Det räcker med kick och pinne. Byt pboxen som heter 58033027000 och 0760223270
Kanon...alltid kul när det är enkelt!!
Var inte så lätt iaf....kom 3km, sen fick jag putta aset hem Nu har jag bytt tändspole, tändhatt, kondingen, dödarknappen och likriktaren (lånat från annan hoj) men har ändå ingen gnista. Den andra hojen funkar med mina grejer. Då återstår väl bara ECU och själva generatorn då eller? Men varför funka den kort helt plötsligt igen? Kanske nån glapp i ECU?
Bara för att det finns en som är så billig, så innebär det inte att man kan få alla för det priset50k för en 660 som gått 1500 mil skulle inte jag köpa iaf. Lägg då på 10k till och köp en begagnad 690 smc som gått 4-500 mil istället.
För en 660 som gått 1500 mil låter 40k mer rätt numera, slitaget är ju där i vilket fall (även om hojen inte är så gammal) och det är renovering som blir nästa kostnad.
http://www.blocket.se/lulea/KTM_690_smc_se_hit_28646732.htm?ca=23_10&w=3
59k innan prut, billigaste jag kunde finna på blocket på 1min sökning.
vågar man verkligen köpa en 660 som har gått ca 1500 mil??
med tanke på hur dom behandlas vid exempel bakhjulsåka
växlingar utan koppling..
lite jobbigt om man köper en hoj för 50 som man måste renovera för ex antal pengar.
Det verkar ju vara samma, men förhoppningsvis inskränker det sig till CDI för min del, då min spole funkar i kompisens hoj...*hoppas*http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=4275755&highlight=gnista#post4275755
....följ tråden, nästa sida visar svar på hans dilemmar...hoppas inte det är samma kostnader på din. annars....sorry kompis
MVH
Micke
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |