Ktm 660

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
visst funkar det med ?
36-442_m.jpg

ja..........
 

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSXR1000 07, KTM 660 SMC 04, KTM 450 EXC 03, Honda CB1300 06 Såld
12 nm eller nått står inte det på den? när du drar åt den så får du göra de flera ggr.

Står inget om moment på min styrkrona men 12nm räcker va? Jag drar åt tills det klickar till i momentnyckeln för rätt moment.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Står inget om moment på min styrkrona men 12nm räcker va? Jag drar åt tills det klickar till i momentnyckeln för rätt moment.

12Nm är lagom. Du måste växeldra till rätt moment då klämkraften blir fel annars. Dra åt skruv 1 till 12Nm, dra därefter åt skruv 2 till 12Nm. Drar du nu skruv 1 igen kommer du troligen att kunna dra den en bit till....
 

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Superduke 990 -09
Någon som har någon aning om vad för slags blockpackning som passar till denna? vet att det är dålig bild, svårt att veta. Men den jag köpte passade inte ;s

IMG_0604.jpg
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Vad står de för artnr på förpackningen till den du fick?

De där måste vara till en mindre motor tex 525, 400 eller nåt sånt!
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Vad står de för artnr på förpackningen till den du fick?

De där måste vara till en mindre motor tex 525, 400 eller nåt sånt!

Nej det är till en LC4 motor men uppenbarligen ett block med extern olja då den är mindre i den främre oljeresaovaren.
 

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Superduke 990 -09
Köpte den av Boris JR här på forumet

detta skall vara artikelnumret: Reservdelsnr: 58530039300 står som superceeded by 58530039400 och det är den packningen du har fått av mig. Den skall därmed enl KTM passa LC4 2003-2007.
Skrivet av Boris.
Menar ingen kritik mot dig Boris då du verkar ha gått efter rätt modell.
 

TigerSWE

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CBR 600RR, tidigare #KTM 660SMC -05#
Hej har en liten fråga angående hastighetsmätaren på min Ktm 660 - 05, då jag sett att den börja dö ut mer och mer ser nästan ut som batteriet är slut i den. Har bytt batterie men inget verkar pigga upp den. När man står still så ser man någorlunda men när man är ute och åker så ser man knappt ngt i den, någon som vet vad det kan vara för fel?
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Det har jag iofs inte gjort. Men jag ska låna hem kompisens hoj i veckan, så får jag plocka emellan hojarna och kolla kontakter tills jag hittar felet. Hoppas på glapp nånstans, så det slipper bli för dyrt....i relation till vad motard kostar då... :)
Haha...jag har hittat felet... dålig kontakt i tändhatten :D Enkelt fixat :tummenupp
 

M.Davidsson

Micke
Gick med
28 Mar 2006
Ort
E-tuna
Hoj
KTM 660 -04
Min hoj läcker olja där kicken och växelpinnen sitter.
Boris JR har du koll på vad jag ska ha för packning (eller någon annan här på forumet). Behöver jag klyva motorn eller räcker det med att ta bort kick och växelpinne?
 

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer 1000 K7
Vätskan i kopplingscylindern i dessa är en biologisk historia.
Den är i konsistens som förkylningssnor efter ett tag.
Gaffeloljan är klarare och lättare i konsistensen.

Byt ut "oljan" i kopplingscylindern, spola rent bakvägen med en stor spruta kopplad till slavcylindern för att få bort all biologiskt skit.

Detta har hjälpt mig och mitt problem var exakt samma som du har.
Kopplingen sjönk in mot handtaget efter hårdare körning, eller oftast efter bakhjulsåka, mycket irriterande.

Brickan bytt även på min, utan nämnvärt resultat.'Men problemet försvann fullständigt iom byte till gaffelolja i kopplingen.

Lycka till

Edit: Just detta problem har det kommkit ut en servicebulleti om, så detta har åtgärdats på garanti i samband med service på alla dom hojar som bett om det.

Nu har jag även testat att byta ut oljan mot gaffelolja utan förbättring. Jag fattar inte vad det kan vara som gör kopplingen svampig! Jag har nu bytt det som man rekommenderar från KTM tillika oljan utan att få den att fungera normalt.

Finns det någon annan här ute som vet vad problemet beror på???
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Min hoj läcker olja där kicken och växelpinnen sitter.
Boris JR har du koll på vad jag ska ha för packning (eller någon annan här på forumet). Behöver jag klyva motorn eller räcker det med att ta bort kick och växelpinne?

Det räcker med kick och pinne. Byt pboxen som heter 58033027000 och 0760223270
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Kanon...alltid kul när det är enkelt!!

Var inte så lätt iaf....kom 3km, sen fick jag putta aset hem :huvet Nu har jag bytt tändspole, tändhatt, kondingen, dödarknappen och likriktaren (lånat från annan hoj) men har ändå ingen gnista. Den andra hojen funkar med mina grejer. Då återstår väl bara ECU och själva generatorn då eller? Men varför funka den kort helt plötsligt igen? Kanske nån glapp i ECU?
 

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Ljungbyholm
Hoj
KTM 660-04.....och en halv buell
Var inte så lätt iaf....kom 3km, sen fick jag putta aset hem :huvet Nu har jag bytt tändspole, tändhatt, kondingen, dödarknappen och likriktaren (lånat från annan hoj) men har ändå ingen gnista. Den andra hojen funkar med mina grejer. Då återstår väl bara ECU och själva generatorn då eller? Men varför funka den kort helt plötsligt igen? Kanske nån glapp i ECU?

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=4275755&highlight=gnista#post4275755

....följ tråden, nästa sida visar svar på hans dilemmar...hoppas inte det är samma kostnader på din. annars....sorry kompis

MVH

Micke
 

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Ort
S-tälje
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
vågar man verkligen köpa en 660 som har gått ca 1500 mil??
med tanke på hur dom behandlas vid exempel bakhjulsåka
växlingar utan koppling..
lite jobbigt om man köper en hoj för 50 som man måste renovera för ex antal pengar.
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
50k för en 660 som gått 1500 mil skulle inte jag köpa iaf. Lägg då på 10k till och köp en begagnad 690 smc som gått 4-500 mil istället.

För en 660 som gått 1500 mil låter 40k mer rätt numera, slitaget är ju där i vilket fall (även om hojen inte är så gammal) och det är renovering som blir nästa kostnad.



http://www.blocket.se/lulea/KTM_690_smc_se_hit_28646732.htm?ca=23_10&w=3

59k innan prut, billigaste jag kunde finna på blocket på 1min sökning.
 
Last edited:

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
50k för en 660 som gått 1500 mil skulle inte jag köpa iaf. Lägg då på 10k till och köp en begagnad 690 smc som gått 4-500 mil istället.

För en 660 som gått 1500 mil låter 40k mer rätt numera, slitaget är ju där i vilket fall (även om hojen inte är så gammal) och det är renovering som blir nästa kostnad.



http://www.blocket.se/lulea/KTM_690_smc_se_hit_28646732.htm?ca=23_10&w=3

59k innan prut, billigaste jag kunde finna på blocket på 1min sökning.
Bara för att det finns en som är så billig, så innebär det inte att man kan få alla för det priset :tummenupp

vågar man verkligen köpa en 660 som har gått ca 1500 mil??
med tanke på hur dom behandlas vid exempel bakhjulsåka
växlingar utan koppling..
lite jobbigt om man köper en hoj för 50 som man måste renovera för ex antal pengar.

Som med allt annat...är den välskött och servad är det inga problem. Är den misskött spelar det ingen roll om den gått 200 mil... Jag tror inte KTM bygger en "vägmotard" som är ras efter 1500 mil....:rolleyes:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=4275755&highlight=gnista#post4275755

....följ tråden, nästa sida visar svar på hans dilemmar...hoppas inte det är samma kostnader på din. annars....sorry kompis

MVH

Micke
Det verkar ju vara samma, men förhoppningsvis inskränker det sig till CDI för min del, då min spole funkar i kompisens hoj...*hoppas* :död
 
Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top