freding
en Outsider...
Hur mycket drar en 660??
Min drar från 0,45 upp till strax över litern beroende på framföringssätt.
Hur mycket drar en 660??
Det tog en liten stund men kom på hur kicken funkar bäst.
Hur mycket drar en 660??
660n var så rolig så jag var tvungen köpa en igen men jag har ett praktiskt problem som jag sett lösning på någonstans. Kanske här i tråden men jag orkar inte söka igenom hela tråden.
Hur har ni dragit vevhusventilationen? Det funkar ju inte att wheela med orginalen.
Problemet är väl att slangen från vevhuset sitter för långt bak på motorn så jag funderade på att montera en burk under förgasaren som förskjuter slangen framåt.
Flyttar man slangen från luftfilterboxen till ett uppsamlingskärl så fyller man väl istället uppsamlingskärlet ganska snabbt? Eller kan man dra slangen på nåt listigt sätt så man undviker det?
660n var så rolig så jag var tvungen köpa en igen men jag har ett praktiskt problem som jag sett lösning på någonstans. Kanske här i tråden men jag orkar inte söka igenom hela tråden.
Hur har ni dragit vevhusventilationen? Det funkar ju inte att wheela med orginalen.
Problemet är väl att slangen från vevhuset sitter för långt bak på motorn så jag funderade på att montera en burk under förgasaren som förskjuter slangen framåt.
Flyttar man slangen från luftfilterboxen till ett uppsamlingskärl så fyller man väl istället uppsamlingskärlet ganska snabbt? Eller kan man dra slangen på nåt listigt sätt så man undviker det?
Det finns ett KTM spetzial kit för detta med en uppsamlingsburk som sitter i främre ramröret där du har oljan på en del LC4. Drar man dessutom slangen uppåt och framåt så blir läckaget mycket mindre.
57303096000
Jag monterade en längre slang till ett uppsamlingskärl i luftboxen, funkade fint. Det är trots allt inte speciellt mycket olja den spottar ur sig...
Och den tömmer du manuellt då? Jag ville helst hitta en underhållsfri lösning om det är möjligt.
Tjena! Var ute en sväng igår med pärlan och bara åkte runt och såg dum ut, då hände något skumt. Drog full gas på högsta växel för att testa nya drevningen, då hackade det till jävligt fort när kraften var på gång, kändes som att det kuggade över en kugg. Hela drivpaketet är bara 20 mil gammalt, kedjan är bra spänd, inte för hårt inte för löst. Hmmm? funderingar?
Inte bestyckningen som fel så att motorn hostat till? Eller att du helt enkelt lagt på för lågt varv i för hög växel när du gav fullt.
*HOST* *HOST* BRAAAAAAAPPPPPPP
Den hackar aldrig annars på andra växlar.....
Crossväxlar du?
Det kan vara ett par växellådsdrev som blivit slitna. När ingreppen blir slitna så pressas dreven isär av momentet när du gasar på med det resultatet du erfarit.
Tjena! Var ute en sväng igår med pärlan och bara åkte runt och såg dum ut, då hände något skumt. Drog full gas på högsta växel för att testa nya drevningen, då hackade det till jävligt fort när kraften var på gång, kändes som att det kuggade över en kugg. Hela drivpaketet är bara 20 mil gammalt, kedjan är bra spänd, inte för hårt inte för löst. Hmmm? funderingar?
Testade du flera gånger eller bara 1 gång?
Two stroke man skrev så är det möjligt att det är växellådsdreven, jag hoppas för din egen skull att det inte är det, jag har precis hållt på o lagat min i snart 2 månader, väntat på nya delar, fått fel delar, och hittat nya fel osv hela tiden. Jag kunde köra på alla växlar förutom 4an, hade crossväxlat för mycket på bakhjulet så då hojen slog ner (då växeln inte kom i riktigt) så slets det nå jävulskt på drevet/kuggen, kan du gasa normalt på 5an utan problem? om inte, testa att hälla ut oljan och se om det är metallspån där.
En liten fråga från en novis,
är det nödvändigt med optimering el bänkning när man byter till slipon på 07:an
/micke
Jag testade bara 1 gång, vart lite försiktig efter jag kände rycket. Jag kan gasa normalt på högsta, jag har nyss bytt olja i den och då såg det bra ut iaf, inga stora eller för mkt spån vad jag såg på pluggarnas magneter. Skall ut idag och prova lite o se vad som händer innan jag tömmer den på oljan igen.
En liten fråga från en novis,
är det nödvändigt med optimering el bänkning när man byter till slipon på 07:an
/micke
Kan inte va så enkelt att det inte kom någon soppa för en millisekund, av någon konstig anledning. Skulle kanske kunna skapa ditt fenomen?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |