freding
en Outsider...
Om den visar tecken på överhetning så kan det vara just det.....eller så har du inte fått tillräcklig med soppa?!?!?
...har du fått igång den därefter??
Nej, den är totalt död...misständer inte ens
![Död :död :död](/img/smilies/nya/dead.gif)
Om den visar tecken på överhetning så kan det vara just det.....eller så har du inte fått tillräcklig med soppa?!?!?
...har du fått igång den därefter??
Nej, den är totalt död...misständer inte ens![]()
Hej!
Har en KTM 660 2004, där jag upplever att styret är snett åt höger, speciellt när man sitter och tittar på styrkronan och lampa och stänkskärm som pekar allt mer åt höger. Ej klotat, cykeln är i övrigt i super skick.
Kan man lossa "skruvar" och sedan rikta till och sen dra åt igen eller hur ska jag gå till väga för att få styre och allt rakt?
Mest jobbigt när man ska försöka wheela då man vill sätta styret rak men då måste det vara lite snett för den ska gå rakt, hoppas ni förstår mig
Tacksam för tips från er
/ Henrik
Hej!
Har en KTM 660 2004, där jag upplever att styret är snett åt höger, speciellt när man sitter och tittar på styrkronan och lampa och stänkskärm som pekar allt mer åt höger. Ej klotat, cykeln är i övrigt i super skick.
Kan man lossa "skruvar" och sedan rikta till och sen dra åt igen eller hur ska jag gå till väga för att få styre och allt rakt?
Mest jobbigt när man ska försöka wheela då man vill sätta styret rak men då måste det vara lite snett för den ska gå rakt, hoppas ni förstår mig
Tacksam för tips från er
/ Henrik
"upplever att styret är snett åt höger, speciellt när man sitter och tittar på styrkronan och lampa och stänkskärm som pekar allt mer åt höger." Detta upplever man så klart när man kör rakt fram inte när man sitter still på den, då är det svårt att avgöra.
skruva lös rikta och dra fast. enkelt
Hur gör jag? Beskriv så utförligt som du kan., behövs momentnyckel för skruvarna jag förmodar måste lossa på?
Känner mig osäker och vill inte göra fel.![]()
ÄR det dessa skruvar man ska lossa på för att kunna rikta hela styret???
Om så behövs momentnyckel till dem och vilket moment?
Inte min cykel på bilden men visar om det är dessa skruvar ja ska lossa lite på och sen dra åt?
Skjut in varmstarten.tja ny bliven hoj ägare om man inte räknar med cross då.
har en 660-04 som jag tycker tomgången är j.vligt hög på,,den går bra när man startat den å låter den gå, men sen när man kört ett tag så går den typ 50km/h på 2ans växel utan gas pådrag,,antar att dom inte ska ha såder hög tomgång?
momentet står på styrkronan tror jag. men du behöver inte ta bort det för att få bort styret det räcker med skruvarna i överfallen på styret så får du bort hela styret.
Skjut in varmstarten.
Jo men behöver nog inte ta bort hela styret, eftersom det ser rakt ut. Där emot vill jag rikta hela skiten med krona och allt så att den går rakt med rakt styre. Är det inte där jag ska lossa på då? Eller är det någon annanstans?
De skruvar som du ringat in på bilden släpper du gaffelbenen med.
Vad jag förstår så sitter styret snett när hjulet går rakt?
Som på en vanlig trampcykel när man kört omkull?
Eller?![]()
tja ny bliven hoj ägare om man inte räknar med cross då.
har en 660-04 som jag tycker tomgången är j.vligt hög på,,den går bra när man startat den å låter den gå, men sen när man kört ett tag så går den typ 50km/h på 2ans växel utan gas pådrag,,antar att dom inte ska ha såder hög tomgång?
Ja precis så![]()
Testa att vrida ner den lite då om du upplever att den är för hög?
Har du crashat?
Om styret inte står rakt så är gaffelbenen sneda, eller hela kronan.
Styrhållarna kanske kan vara sneda också, men det har jag svårt att tro..
Vad jag vet eller förstår så finns det inget sånt så att du kan justera det..
vrider jag ner den mer så går den inte på tomgång är precis på gränsen
å sen blir det en rejäl avgas knall när jag slår av den
Jo men behöver nog inte ta bort hela styret, eftersom det ser rakt ut. Där emot vill jag rikta hela skiten med krona och allt så att den går rakt med rakt styre. Är det inte där jag ska lossa på då? Eller är det någon annanstans?
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |