Ktm 660

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
KTM 660-04.....och en halv buell
Nej, den är totalt död...misständer inte ens :död

ja du....kolla stift och sen kolla condensatorn/capacitorn (finns lite beskrivningar på hur man testar här http://www.mediafire.com/?zhk1mqv2fyy) Jag räknar åxå med att du har soppa i tanken åxå och vet vilket håll reserven är åt :D

....om de funkar skulle jag nog kolla förgasaren...för om det finns gnista så måste det finnas soppa....

...efter det så skulle jag nog plocka veck "ecm"-boxen/ datorstyrenheten och prova det på en polares hoj se vad som hände då

....men som sagt jag har inte ägt KTM så länge så det finns säkert nån med en bättre lösning men uteslutnings metoden brukar funkar och man vet aldrig vad man hittar när man börjar gräva lite!!

MVH/

Micke

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
KTM 660-04.....och en halv buell
Skulle ta moppen till jobbet idag men fick ge up när hon inte startar..står oftast och kickar i upp till 20 minuter innan hon startar. Har bytt stift och provar alla knep man har fått höra men inget hjälper:( jag tror att jag har problem med volt regulatorn men det borde inte spela roll sen capacitorn får direkt ström från generatorn..varför är hon så trög-startat?

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000 07, KTM 660 SMC 04, KTM 450 EXC 03, Honda CB1300 06 Såld
Snett styre

Hej!
Har en KTM 660 2004, där jag upplever att styret är snett åt höger, speciellt när man sitter och tittar på styrkronan och lampa och stänkskärm som pekar allt mer åt höger. Ej klotat, cykeln är i övrigt i super skick.

Kan man lossa "skruvar" och sedan rikta till och sen dra åt igen eller hur ska jag gå till väga för att få styre och allt rakt?:confused:

Mest jobbigt när man ska försöka wheela då man vill sätta styret rak men då måste det vara lite snett för den ska gå rakt, hoppas ni förstår mig:)

Tacksam för tips från er
/ Henrik

Hej!
Har en KTM 660 2004, där jag upplever att styret är snett åt höger, speciellt när man sitter och tittar på styrkronan och lampa och stänkskärm som pekar allt mer åt höger. Ej klotat, cykeln är i övrigt i super skick.

Kan man lossa "skruvar" och sedan rikta till och sen dra åt igen eller hur ska jag gå till väga för att få styre och allt rakt?:confused:

Mest jobbigt när man ska försöka wheela då man vill sätta styret rak men då måste det vara lite snett för den ska gå rakt, hoppas ni förstår mig:)

Tacksam för tips från er
/ Henrik

"upplever att styret är snett åt höger, speciellt när man sitter och tittar på styrkronan och lampa och stänkskärm som pekar allt mer åt höger." Detta upplever man så klart när man kör rakt fram inte när man sitter still på den, då är det svårt att avgöra.

Last edited:

Spyke 81

Burn rubber not your soul
Gick med
14 Nov 2004
Hoj
Ktm monster
:tummenupp
Hej!

Tacksam för tips från er
/ Henrik

"upplever att styret är snett åt höger, speciellt när man sitter och tittar på styrkronan och lampa och stänkskärm som pekar allt mer åt höger." Detta upplever man så klart när man kör rakt fram inte när man sitter still på den, då är det svårt att avgöra.

skruva lös rikta och dra fast. enkelt

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
:tummenupp

skruva lös rikta och dra fast. enkelt

Hur gör jag? Beskriv så utförligt som du kan., behövs momentnyckel för skruvarna jag förmodar måste lossa på?
Känner mig osäker och vill inte göra fel.:confused:

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
Hur gör jag? Beskriv så utförligt som du kan., behövs momentnyckel för skruvarna jag förmodar måste lossa på?
Känner mig osäker och vill inte göra fel.:confused:

ÄR det dessa skruvar man ska lossa på för att kunna rikta hela styret???
Om så behövs momentnyckel till dem och vilket moment?
Inte min cykel på bilden men visar om det är dessa skruvar ja ska lossa lite på och sen dra åt?

Bifogat

• styre.jpg
    styre.jpg
    126.2 KB · Visningar: 99

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
ktm 690
ÄR det dessa skruvar man ska lossa på för att kunna rikta hela styret???
Om så behövs momentnyckel till dem och vilket moment?
Inte min cykel på bilden men visar om det är dessa skruvar ja ska lossa lite på och sen dra åt?

momentet står på styrkronan tror jag. men du behöver inte ta bort det för att få bort styret det räcker med skruvarna i överfallen på styret så får du bort hela styret.

rogdag

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2010
Hoj
04 ktm 660 smc
hög tomgång

tja ny bliven hoj ägare om man inte räknar med cross då.

har en 660-04 som jag tycker tomgången är j.vligt hög på,,den går bra när man startat den å låter den gå, men sen när man kört ett tag så går den typ 50km/h på 2ans växel utan gas pådrag,,antar att dom inte ska ha såder hög tomgång?

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450

har en 660-04 som jag tycker tomgången är j.vligt hög på,,den går bra när man startat den å låter den gå, men sen när man kört ett tag så går den typ 50km/h på 2ans växel utan gas pådrag,,antar att dom inte ska ha såder hög tomgång?
Skjut in varmstarten.

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
momentet står på styrkronan tror jag. men du behöver inte ta bort det för att få bort styret det räcker med skruvarna i överfallen på styret så får du bort hela styret.

Jo men behöver nog inte ta bort hela styret, eftersom det ser rakt ut. Där emot vill jag rikta hela skiten med krona och allt så att den går rakt med rakt styre. Är det inte där jag ska lossa på då? Eller är det någon annanstans?

matteled

Ny medlem
Gick med
4 May 2009
Hoj
KTM 450 exc -04, YZF 426-01
Jo men behöver nog inte ta bort hela styret, eftersom det ser rakt ut. Där emot vill jag rikta hela skiten med krona och allt så att den går rakt med rakt styre. Är det inte där jag ska lossa på då? Eller är det någon annanstans?

De skruvar som du ringat in på bilden släpper du gaffelbenen med.

Vad jag förstår så sitter styret snett när hjulet går rakt?
Som på en vanlig trampcykel när man kört omkull?

Eller? :va

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
De skruvar som du ringat in på bilden släpper du gaffelbenen med.

Vad jag förstår så sitter styret snett när hjulet går rakt?
Som på en vanlig trampcykel när man kört omkull?

Eller? :va

Ja precis så:)

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
Superduke 990 -09

Testa att vrida ner den lite då om du upplever att den är för hög?

Last edited:

matteled

Ny medlem
Gick med
4 May 2009
Hoj
KTM 450 exc -04, YZF 426-01

Har du crashat?

Om styret inte står rakt så är gaffelbenen sneda, eller hela kronan.
Styrhållarna kanske kan vara sneda också, men det har jag svårt att tro..

Vad jag vet eller förstår så finns det inget sånt så att du kan justera det..

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
Har du crashat?

Om styret inte står rakt så är gaffelbenen sneda, eller hela kronan.
Styrhållarna kanske kan vara sneda också, men det har jag svårt att tro..

Vad jag vet eller förstår så finns det inget sånt så att du kan justera det..

Näe har inte crachat, inga tecken på att den varit crachad tidigare heller då skicket är exemplariskt. Kanske jag som är sned i huvudet, min andra hoj en Honda cb 1300 tycker jag också att styret är snett på. JAG ser det tydligt när jag sitter på den och kör rakt fram.

Men seriöst så är det som du beskriver att när man ramlat med en trampcykel. Men frågan är hur man kan justera det. Borde bara att lossa, ställa rätt, dra åt och köra eller:död

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
Superduke 990 -09
vrider jag ner den mer så går den inte på tomgång är precis på gränsen

å sen blir det en rejäl avgas knall när jag slår av den

Hmm.. Avgassmällar brukar jag också få rätt ofta då jag ska stänga av den. Har dock inge problem med tomgången på min.

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
ktm 690

ja om du ska ta bort hela styrkronan får du lossa där och muttern vid styrhuvet också

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati