Det sitter en luftskruv på toppen,vid tändstiftshålet ungefär.Ngn som har ngt bra tips på hur man luftar kylaren?
ktm 660
Det sitter en luftskruv på toppen,vid tändstiftshålet ungefär.Ngn som har ngt bra tips på hur man luftar kylaren?
ktm 660
Det sitter en luftskruv på toppen,vid tändstiftshålet ungefär.
Ajajaj....min röv! Jag är helt avdomnad tamejfän! Du ger mig bra vibrationer...varje gång...tralalalalaaa...
15 mil idag! F*N vad kul det är, trots att man som sagt inte har nån känsel kvar i någon kroppsdel under midjan!
Tusen tack för alla "kick-tips", nu går det som en dans...nästan iaf! Lite svordomar fortfarande, men det går bättre och bättre! Övning ger färdighet! Dessutom är det manligt att kicka, så de så!
Alltså, när man körde sporthoj, så växte ju hornen så fort man fick på sig hjälmen, men med motard så utvecklas man fan till en 12-taggare från helvetet! Underbart!!!
En fråga, det är ju 250-mils intervaller på olje/filterbyte på 04an... sist det byttes var vid 500 mil...nu har den gått ganska exakt 750 mil....hur gör man? Kan jag köra några mil till innan jag byter, eller måste, måste, måste jag byta nu på momangen?
Dvs, kan jag köra imorgon-söndag, med gott samvete och vänta med att byta ett par dagar, till jag fått hem oljan osv? Jag är ju en total newbie på området... Tacksam för svar!
Ha en go helg!
Dvs, kan jag köra imorgon-söndag?
Gillar poliser motarder?
Har fått bra hjälp här nyligen tänkte fråga en sak till.
Kicken verkar vara sliten, den fastnar ibland strax under fotpinnen
När det händer går den inte igång på ett tag, verkar leva ett eget liv just då, men detta händer inte alltid, är det någon som vet vad jag måste göra?
Fastnar den mot fotpinnen?
Isf kan du justera in den en liten bit.
Ja, tack så mycket för ett svar .
Menar du att jag ska flytta in kicken lite?
Var i garaget idag och skulle prova dra åt styrlagret lite hårdare, då jag har känt ett visst glapp där. Plockade av övre kronan och det "damskyddet/kåpan" som ligger under kronan, men hittade ingenting som gick att dra åt. Har ingen manual på svenska till hojen, så tänkte fråga här om nån kan beskriva hur jag ska göra för att dra åt lagret. Lägger upp nån bild på hur det ser ut också..
Sått ditt luftburken och nöj dig med att låta locket vara av ;-)Hej!
Jag har en 625 06:a med öppet K&N filter och borttagen luftfilterbox.
Dilemmat är att jag får vattensprut rätt upp i filtret vilket gör de omöjligt att köra när det är blött
Jag har sökt i forumet men hittar inget bra.
Någon som har gjort någon snygg enkel lösning på detta får gärna beskriva med ord och bilder.
Tack på förhand!
Du spänner åt med "skruven" uppe på övre styrkronan, och låser med skruven som sitter in i styrkronan . Inte alls på samma sätt som på sporthoj, så inga moment på den översta skruven, utan dra försiktigt tills glappet är borta, och lås sedan fast med den mindre under i kronan som drar åt runt styrstammen.
Sått ditt luftburken och nöj dig med att låta locket vara av ;-)
Du spänner åt med "skruven" uppe på övre styrkronan, och låser med skruven som sitter in i styrkronan . Inte alls på samma sätt som på sporthoj, så inga moment på den översta skruven, utan dra försiktigt tills glappet är borta, och lås sedan fast med den mindre under i kronan som drar åt runt styrstammen.
...Antagligen är det blockhalvorna som inte sitter helt tätt då det bildas en liten pöl med olja ovanpå blocket...
Härligt, hojen blev klar i förrgår! hann köra i hela 30min innan jag upptäckte att den läckte olja. På ca 5-6mils lugn körning så hann den tappa ca 0.5L olja..
Sista gången jag lämnar in den till ett "b-företag", snart gått 3 månader sedan den gick sönder. Antagligen är det blockhalvorna som inte sitter helt tätt då det bildas en liten pöl med olja ovanpå blocket (under förgasaren).. Får se om någon annan kan fixa klart den innan säsongen är slut.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|