Ktm 660

Fitte

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2005
Hoj
SV1000N
Ajajaj....min röv! Jag är helt avdomnad tamejfän! :arsele Du ger mig bra vibrationer...varje gång...tralalalalaaa...:D
15 mil idag! F*N vad kul det är, trots att man som sagt inte har nån känsel kvar i någon kroppsdel under midjan! :näsblod

Tusen tack för alla "kick-tips", nu går det som en dans...nästan iaf! Lite svordomar fortfarande, men det går bättre och bättre! Övning ger färdighet! Dessutom är det manligt att kicka, så de så!

Alltså, när man körde sporthoj, så växte ju hornen så fort man fick på sig hjälmen, men med motard så utvecklas man fan till en 12-taggare från helvetet! Underbart!!!

En fråga, det är ju 250-mils intervaller på olje/filterbyte på 04an... sist det byttes var vid 500 mil...nu har den gått ganska exakt 750 mil....hur gör man? Kan jag köra några mil till innan jag byter, eller måste, måste, måste jag byta nu på momangen?
Dvs, kan jag köra imorgon-söndag, med gott samvete och vänta med att byta ett par dagar, till jag fått hem oljan osv? Jag är ju en total newbie på området... Tacksam för svar! :)

Ha en go helg!

Danken

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2010
Hoj
Husaberg FS570
Ajajaj....min röv! Jag är helt avdomnad tamejfän! :arsele Du ger mig bra vibrationer...varje gång...tralalalalaaa...:D
15 mil idag! F*N vad kul det är, trots att man som sagt inte har nån känsel kvar i någon kroppsdel under midjan! :näsblod

Tusen tack för alla "kick-tips", nu går det som en dans...nästan iaf! Lite svordomar fortfarande, men det går bättre och bättre! Övning ger färdighet! Dessutom är det manligt att kicka, så de så!

Alltså, när man körde sporthoj, så växte ju hornen så fort man fick på sig hjälmen, men med motard så utvecklas man fan till en 12-taggare från helvetet! Underbart!!!

En fråga, det är ju 250-mils intervaller på olje/filterbyte på 04an... sist det byttes var vid 500 mil...nu har den gått ganska exakt 750 mil....hur gör man? Kan jag köra några mil till innan jag byter, eller måste, måste, måste jag byta nu på momangen?
Dvs, kan jag köra imorgon-söndag, med gott samvete och vänta med att byta ett par dagar, till jag fått hem oljan osv? Jag är ju en total newbie på området... Tacksam för svar! :)

Ha en go helg!

Byt omgående, både olja och filter, jag byter var 100:e mil oavsett.

sele

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2006
Hoj
KTM 625
Hej!

Jag har en 625 06:a med öppet K&N filter och borttagen luftfilterbox.
Dilemmat är att jag får vattensprut rätt upp i filtret vilket gör de omöjligt att köra när det är blött :huvet

Jag har sökt i forumet men hittar inget bra.

Någon som har gjort någon snygg enkel lösning på detta får gärna beskriva med ord och bilder.

Tack på förhand!

Danken

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2010
Hoj
Husaberg FS570
Polis Motard

Gillar poliser motarder? Har blivit stoppat 4 ggr under 1 vecka, dom 2 första stoppen var ren koll på cyklen så den inte varit stulen sen blåskontroll o allt vad det innebär. Sen vart jag stoppad igen, men då verkar det som att dom bara vill kolla på cykeln, samma sak igen blåskontroll och körkort. Det roliga med detta är att när dom kommer fram och börjar fråga saker om cykeln som inte berör den själva "kontrollen", när dom tar ner händerna i fickorna och börjar gå runt cykeln o fråga vad det är för sak jag åker på, vad e det för motor, är det en sån här motard? Sen åker dom vidare o jag gasar vidare. Inga problems. Alla glada!

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Har fått bra hjälp här nyligen tänkte fråga en sak till.
Kicken verkar vara sliten, den fastnar ibland strax under fotpinnen :va
När det händer går den inte igång på ett tag, verkar leva ett eget liv just då, men detta händer inte alltid, är det någon som vet vad jag måste göra?

Fastnar den mot fotpinnen?

Isf kan du justera in den en liten bit.

kisse87

Capten Awesome
Gick med
18 Jan 2008
Hoj
Sportster 1200c -96(motor ras), KTM 660 -04, HD FXD -95, Yamaha R6 -03, Husqvarna 701 Supermoto -16, Ducati Diavel -12, Suzuki Hayabusa -08
Fastnar den mot fotpinnen?

Isf kan du justera in den en liten bit.

Ja, tack så mycket för ett svar :).
Menar du att jag ska flytta in kicken lite?

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Spänna åt styrlager, går det?

Var i garaget idag och skulle prova dra åt styrlagret lite hårdare, då jag har känt ett visst glapp där. Plockade av övre kronan och det "damskyddet/kåpan" som ligger under kronan, men hittade ingenting som gick att dra åt. Har ingen manual på svenska till hojen, så tänkte fråga här om nån kan beskriva hur jag ska göra för att dra åt lagret. Lägger upp nån bild på hur det ser ut också..

Bifogat

• Robban0171.jpg
    Robban0171.jpg
    242.9 KB · Visningar: 71
  • Robban0172.jpg
    Robban0172.jpg
    236.3 KB · Visningar: 72
  • Robban0173.jpg
    Robban0173.jpg
    232.5 KB · Visningar: 64
  • Robban0174.jpg
    Robban0174.jpg
    231.9 KB · Visningar: 59

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Ja, tack så mycket för ett svar :).
Menar du att jag ska flytta in kicken lite?

Ja, precis. Den sitter med en skruv/bult på splines. Det är bara att lossa på den, flytta in kicken nån/några mm. för att sen skruva fast den igen. Du bör göra klara allt på 2 minuter.

Om problemet nu är att kicken fastnar mot fotpinnen. Sitter problemet på insidan är det ju värre. Min kick fastnar dock mot fotpinnen ibland.

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
Var i garaget idag och skulle prova dra åt styrlagret lite hårdare, då jag har känt ett visst glapp där. Plockade av övre kronan och det "damskyddet/kåpan" som ligger under kronan, men hittade ingenting som gick att dra åt. Har ingen manual på svenska till hojen, så tänkte fråga här om nån kan beskriva hur jag ska göra för att dra åt lagret. Lägger upp nån bild på hur det ser ut också..

Du spänner åt med "skruven" uppe på övre styrkronan, och låser med skruven som sitter in i styrkronan . Inte alls på samma sätt som på sporthoj, så inga moment på den översta skruven, utan dra försiktigt tills glappet är borta, och lås sedan fast med den mindre under i kronan som drar åt runt styrstammen.

Hej!

Jag har en 625 06:a med öppet K&N filter och borttagen luftfilterbox.
Dilemmat är att jag får vattensprut rätt upp i filtret vilket gör de omöjligt att köra när det är blött :huvet

Jag har sökt i forumet men hittar inget bra.

Någon som har gjort någon snygg enkel lösning på detta får gärna beskriva med ord och bilder.

Tack på förhand!
Sått ditt luftburken och nöj dig med att låta locket vara av ;-)

Last edited:

sele

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2006
Hoj
KTM 625
Du spänner åt med "skruven" uppe på övre styrkronan, och låser med skruven som sitter in i styrkronan . Inte alls på samma sätt som på sporthoj, så inga moment på den översta skruven, utan dra försiktigt tills glappet är borta, och lås sedan fast med den mindre under i kronan som drar åt runt styrstammen.

Sått ditt luftburken och nöj dig med att låta locket vara av ;-)

Fick inte med luftburken när jag köpte hojen, ny luftburk kostar 2200 kr :huvet:huvet

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.

Aha fan va bra, tack för svaret.. Då var de lite onödigt av mig å riva av hela övre kronan med andra ord :huvet haha fan va jag gillar att göra allt dubbelt så svårt som det borde va. Trodde det var som på många andra sporthojar osv :tungan

Kan man typ dra tills glappet är borta, och det nästan börjar gå lite tyngre att vrida styret, och sen backa av lite lite på spänningen, eller risk att man pajar något då? Man kanske bara ska dra lite åt gången tills man inte har kännbart glapp längre?

/Robban

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
Superduke 990 -09
Härligt, hojen blev klar i förrgår! hann köra i hela 30min innan jag upptäckte att den läckte olja. På ca 5-6mils lugn körning så hann den tappa ca 0.5L olja..
Sista gången jag lämnar in den till ett "b-företag", snart gått 3 månader sedan den gick sönder. Antagligen är det blockhalvorna som inte sitter helt tätt då det bildas en liten pöl med olja ovanpå blocket (under förgasaren).. Får se om någon annan kan fixa klart den innan säsongen är slut.

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
KTM 660-04.....och en halv buell
Härligt, hojen blev klar i förrgår! hann köra i hela 30min innan jag upptäckte att den läckte olja. På ca 5-6mils lugn körning så hann den tappa ca 0.5L olja..
Sista gången jag lämnar in den till ett "b-företag", snart gått 3 månader sedan den gick sönder. Antagligen är det blockhalvorna som inte sitter helt tätt då det bildas en liten pöl med olja ovanpå blocket (under förgasaren).. Får se om någon annan kan fixa klart den innan säsongen är slut.

Det fick jag också men det läckte från vänster sida längst upp..den övre "cylinder head", och förmodligen lite varstanns runt där den "packningen" hade förtvinnat... satte bara ditt ny 3 bond och voila..ingen mer läcka ingen mer olje pöl.....läkte däremot inte lika mycket som din men kan va värt att kolla innan du splittar motorn

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept