Ktm 660

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
Superduke 990 -09
Någon som säljer en KTM 660 -05 Bakram, eller vet någon som gör det? Hittar ingen på ebay (är inte så duktig på att leta där heller dock)

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000 07, KTM 660 SMC 04, KTM 450 EXC 03, Honda CB1300 06 Såld
Reservdelar

Nyfiken på vart ni handlar era KTM reservdelar någonstans?:)
Finns det någon genial hemsida/butik som säljer drev, oljor, filter etc till KTM lC4 660 och till bra priser? Gärna tips i Stockholmstrakten. Eftersom de kräver kontinuerlig service så måste ni ju handla grejerna någonstans, men vart hittar ni bästa grejerna som ger minst hål i plånboken:gnissla

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
Superduke 990 -09
Finns det någon genial hemsida/butik som säljer drev, oljor, filter etc till KTM lC4 660 och till bra priser? Gärna tips i Stockholmstrakten. Eftersom de kräver kontinuerlig service så måste ni ju handla grejerna någonstans, men vart hittar ni bästa grejerna som ger minst hål i plånboken:gnissla

Köpt i stort sett allt mitt hos Lelles, jag bor ca 50-55mil ifrån Sthlm och brukar få sakerna dagen efter/2 dager efter. Relativt billigt om du inte köper från privatpersoner.

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)

www.ktmshop.se (lelles smidiga ktm-affär) Tar som skrivet ett par två-tre dagar om det inte är något ovanligt du beställt, då tar det max en vecka om skulle det gå längre tid brukar de ringa så man vet.

www.dinmc.se Har ingen webshop men du kan ringa/åka dit, de har det man behöver för ktm.. dock tycker jag det är lite krångligt att inte kunna beställa från internet. Beställa delar från internet kommer snart dock sa Ragnar när jag pratade med honom för ett tag sedan.

Schazoo

Too long: diden't read!
Gick med
20 Sep 2010
Hoj
XJ6N
Hej,

Jag har nyss införskaffat en KTM 660 smc och har några frågor som jag skulle uppskatta att få några svar/kommentarer på.

Efter att hojen stått i garaget i ca 1 dygn så kollade jag till den och det var en fuktig fläck av bensin under den, detta droppade ifrån den lilla blå gummislangen ifrån förgasaren. (bilden)
Och när hoj skakar t.ex. när man ska kicka ingång den så kommer det mer bensin, det rinner inte men det droppar mycket mer än när den står helt stilla.
Hur mycket och hur längre är normalt för en 660?

IMG_0102.jpg

Sen hade förra ägaren köpt ett nytt bakdäck och när vi kom hem (typiskt nog) så såg vi att kedjan har skavt på bakdäckets kant. Hur är det bästa sättet att fixa det?
Var i kontakt med förra ägaren men han sa bara "det är original måtten på kedjan och däck."

Tack på förhand. :Bugar

Last edited:

Vegaard

Åker hellre än bra...
Gick med
9 Apr 2009
Hoj
KTM 660 Aprilia DD
Hej,

Jag har nyss införskaffat en KTM 660 smc och har några frågor som jag skulle uppskatta att få några svar/kommentarer på.

Efter att hojen stått i garaget i ca 1 dygn så kollade jag till den och det var en fuktig fläck av bensin under den, detta droppade ifrån den lilla blå gummislangen ifrån förgasaren. (bilden)
Och när hoj skakar t.ex. när man ska kicka ingång den så kommer det mer bensin, det rinner inte men det droppar mycket mer än när den står helt stilla.

View attachment 320136

Sen hade förra ägaren köpt ett nytt bakdäck och när vi kom hem (typiskt nog) så såg vi att kedjan har skavt på bakdäckets kant. Hur är det bästa sättet att fixa det?
Var i kontakt med förra ägaren men han sa bara "det är original måtten på kedjan och däck."

Vad gäller att däcket tar i kedjan så är det normalt, i alla fall när däcket blir slitet på mitten och expanderar lite i bredd.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Hej,

View attachment 320136

Ta isär förgasaren och gör ren den så ska nog bensinläckaget sluta. Angående bakdäcket så är vissa däck bredare än andra trots samma dimension enligt märkningen. Det kan även vara så att hjulet inte står rakt eller lite mot kedjan. Det är inget större problem att däcket tar i kedjan, snarare ganska vanligt. Du kan alltid justera hjulet så att däcket kommer längre från kedjan. Det är inga större bekymmer om hjulet står lite snett i svingen, överdriv inte bara.

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Ta isär förgasaren och gör ren den så ska nog bensinläckaget sluta. Angående bakdäcket så är vissa däck bredare än andra trots samma dimension enligt märkningen. Det kan även vara så att hjulet inte står rakt eller lite mot kedjan. Det är inget större problem att däcket tar i kedjan, snarare ganska vanligt. Du kan alltid justera hjulet så att däcket kommer längre från kedjan. Det är inga större bekymmer om hjulet står lite snett i svingen, överdriv inte bara.

förutom att bromsbelägg och drev får lite konstig slitning :p

Schazoo

Too long: diden't read!
Gick med
20 Sep 2010
Hoj
XJ6N
Ok, tack så mycket för tipsen. Det är min första hoj så jag har inte mycket erfarenhet men jag ska ta hjälp av manualen och försöka.

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
Ja den fungerar utmärkt. OK/Q8 BSK Racing på 20L dunk är billigt och bra.
OK du kan försäkra att den inte är dålig och pajjar något:rolleyes:?:)
Har du oljefilter, båda 2 som du säljer? Om inte vart köper du dina?

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
Rasar din cykel beror det inte på SBK Racing...

Oljefilter kan man köpa hos i princip alla mc handlare. Själv handlar jag dem i 10pack från http://www.opieoils.co.uk/ om inte från KTM.

hehe nej det är klart inte att det beror på det...
Kollade med opieoils men dem sålde inte filter till ktm 660, dem hade ingen tillverkare som hade filter som passade sa han.

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
Ja den fungerar utmärkt. OK/Q8 BSK Racing på 20L dunk är billigt och bra.
Har du kört biltemas 10w/40 i dina cyklar? Tänkte ifall den smörjer som den ska eller om den är för tunn?, då kanske okq8as 15w/50 är ett vettigare alternativ efter som man vill ju gärna inte chansa..:gnissla
Eller vad tror du?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Har du kört biltemas 10w/40 i dina cyklar? Tänkte ifall den smörjer som den ska eller om den är för tunn?, då kanske okq8as 15w/50 är ett vettigare alternativ efter som man vill ju gärna inte chansa..:gnissla
Eller vad tror du?[/QUOTE

Den är utmärkt.....]

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
Eller vad tror du?[/QUOTE

Den är utmärkt.....]

Ok är lite nojjig bara att den inte ska vara bra då man hört så mycket på både gott och ont om den. KTM rekommenderar ju Motorex 10W/50 men att köra på högre viskositet än 40 tycker du ändå fungerar bra? vill ju inte ha ryck och hack och slir när man kör. Om du tycker Biltemas är bra för min 660 så blir det att inhandla i helgen och då skiter jag i okq8s sbk eftersom den är såpass mkt dyrare literpris. kanske frågar igen senare om moment på olika skruvar om de inte står i manualen. tänker då på oljefilterbytet och urtappning av oljan:)

Jämtlandskogen

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2010
Hoj
Ktm 660 2004
Hejsan ... Jag e riktigt ny här på sidan .... jag undrar om det e någon som byggt en egen bakram ? och isåfall om ni kan lägga upp lite bilder.
Hur Svårt är det att lufta kylsystemet på en 04 ?

Tack på förhand

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...