Nyfiken på vart ni handlar era KTM reservdelar någonstans?
Finns det någon genial hemsida/butik som säljer drev, oljor, filter etc till KTM lC4 660 och till bra priser? Gärna tips i Stockholmstrakten. Eftersom de kräver kontinuerlig service så måste ni ju handla grejerna någonstans, men vart hittar ni bästa grejerna som ger minst hål i plånboken
Nyfiken på vart ni handlar era KTM reservdelar någonstans?
Finns det någon genial hemsida/butik som säljer drev, oljor, filter etc till KTM lC4 660 och till bra priser? Gärna tips i Stockholmstrakten. Eftersom de kräver kontinuerlig service så måste ni ju handla grejerna någonstans, men vart hittar ni bästa grejerna som ger minst hål i plånboken
Hej,
Jag har nyss införskaffat en KTM 660 smc och har några frågor som jag skulle uppskatta att få några svar/kommentarer på.
Efter att hojen stått i garaget i ca 1 dygn så kollade jag till den och det var en fuktig fläck av bensin under den, detta droppade ifrån den lilla blå gummislangen ifrån förgasaren. (bilden)
Och när hoj skakar t.ex. när man ska kicka ingång den så kommer det mer bensin, det rinner inte men det droppar mycket mer än när den står helt stilla.
Hur mycket och hur längre är normalt för en 660?
View attachment 320136
Sen hade förra ägaren köpt ett nytt bakdäck och när vi kom hem (typiskt nog) så såg vi att kedjan har skavt på bakdäckets kant. Hur är det bästa sättet att fixa det?
Var i kontakt med förra ägaren men han sa bara "det är original måtten på kedjan och däck."
Tack på förhand.
Hej,
Jag har nyss införskaffat en KTM 660 smc och har några frågor som jag skulle uppskatta att få några svar/kommentarer på.
Efter att hojen stått i garaget i ca 1 dygn så kollade jag till den och det var en fuktig fläck av bensin under den, detta droppade ifrån den lilla blå gummislangen ifrån förgasaren. (bilden)
Och när hoj skakar t.ex. när man ska kicka ingång den så kommer det mer bensin, det rinner inte men det droppar mycket mer än när den står helt stilla.
Hur mycket och hur längre är normalt för en 660?
View attachment 320136
Sen hade förra ägaren köpt ett nytt bakdäck och när vi kom hem (typiskt nog) så såg vi att kedjan har skavt på bakdäckets kant. Hur är det bästa sättet att fixa det?
Var i kontakt med förra ägaren men han sa bara "det är original måtten på kedjan och däck."
Tack på förhand.
Ta isär förgasaren och gör ren den så ska nog bensinläckaget sluta. Angående bakdäcket så är vissa däck bredare än andra trots samma dimension enligt märkningen. Det kan även vara så att hjulet inte står rakt eller lite mot kedjan. Det är inget större problem att däcket tar i kedjan, snarare ganska vanligt. Du kan alltid justera hjulet så att däcket kommer längre från kedjan. Det är inga större bekymmer om hjulet står lite snett i svingen, överdriv inte bara.
Är det någon som provat biltemas http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Olja-och-Kemikalier/MC-olja-Racing-10W401/ olja i era 660 cyklar? Fungerar den rent specifikt? Om inte vart hittar ni annars prisvärd bra oljor?
OK du kan försäkra att den inte är dålig och pajjar något?Ja den fungerar utmärkt. OK/Q8 BSK Racing på 20L dunk är billigt och bra.
OK du kan försäkra att den inte är dålig och pajjar något?
Har du oljefilter, båda 2 som du säljer? Om inte vart köper du dina?
Rasar din cykel beror det inte på SBK Racing...
Oljefilter kan man köpa hos i princip alla mc handlare. Själv handlar jag dem i 10pack från http://www.opieoils.co.uk/ om inte från KTM.
Har du kört biltemas 10w/40 i dina cyklar? Tänkte ifall den smörjer som den ska eller om den är för tunn?, då kanske okq8as 15w/50 är ett vettigare alternativ efter som man vill ju gärna inte chansa..Ja den fungerar utmärkt. OK/Q8 BSK Racing på 20L dunk är billigt och bra.
Har du kört biltemas 10w/40 i dina cyklar? Tänkte ifall den smörjer som den ska eller om den är för tunn?, då kanske okq8as 15w/50 är ett vettigare alternativ efter som man vill ju gärna inte chansa..
Eller vad tror du?[/QUOTE
Den är utmärkt.....]
Har du kört biltemas 10w/40 i dina cyklar? Tänkte ifall den smörjer som den ska eller om den är för tunn?, då kanske okq8as 15w/50 är ett vettigare alternativ efter som man vill ju gärna inte chansa..
Eller vad tror du?[/QUOTE
Den är utmärkt.....]
Ok är lite nojjig bara att den inte ska vara bra då man hört så mycket på både gott och ont om den. KTM rekommenderar ju Motorex 10W/50 men att köra på högre viskositet än 40 tycker du ändå fungerar bra? vill ju inte ha ryck och hack och slir när man kör. Om du tycker Biltemas är bra för min 660 så blir det att inhandla i helgen och då skiter jag i okq8s sbk eftersom den är såpass mkt dyrare literpris. kanske frågar igen senare om moment på olika skruvar om de inte står i manualen. tänker då på oljefilterbytet och urtappning av oljan
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |