Ktm 660

Burran

gillar orangssht
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Newmill
Hoj
KTM 660 SMC, KTM 350 SX
Ah tackar för infon Boris :tummenupp

Om man går hela vägen hur påverkar det driftsäkerheten ?. Antar att det blir mer race inspererat, tätare service intervaller, tätare ventiljusteringar mm.

Älskar den brutala karaktären den har idag men mer effekt.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Ah tackar för infon Boris :tummenupp

Om man går hela vägen hur påverkar det driftsäkerheten ?. Antar att det blir mer race inspererat, tätare service intervaller, tätare ventiljusteringar mm.

Älskar den brutala karaktären den har idag men mer effekt.

Trimmningen i sig påverkar inte driftsäkerheten särskilt mycket men du kommer att varva längre och det påverkar ffa veven rätt mycket. Se till att ramlager och vev är fräscha....

Den dagen ventilerna börjar röra sig mycket så byter man dem och bygger om med mit +1mm recept som ger ventiler som håller cykelns liv ut...
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
När jag ändå har av toppen i vinter...kan det vara värt att plana lite då? Och i så fall hur mycket?

NEJ!

Vill man ha högre komp är det högkompkolv som gäller. Detta då kamtimingen påverkas av planad topp och de går inte att justera rätt då kamdrevet har splines.
 

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer 1000 K7
Reparationsmanual till KTM 660 -04

Har tydligen klantat till det och slängt min pdf manual på svenska till cykeln. Finns det ngn vänlig själ som kanske har denna pdf liggandes på datorn så att man skulle kunna få en kopia?!

Tack på förhand!


Lyckades hitta den bland alla filer till sist. Hade hamnat på helt galen plats. :) Tyvärr så var den på engelska vilket jag hade glömt, men det funkar det med.
 
Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Har tydligen klantat till det och slängt min pdf manual på svenska till cykeln. Finns det ngn vänlig själ som kanske har denna pdf liggandes på datorn så att man skulle kunna få en kopia?!

Tack på förhand!

Jag tar gärna en kopia om det är ok.
Mark at braflyt.se
 

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Superduke 990 -09
Tänkte kolla om någon sitter på några delar till en KTM 660 SMC -04 igen.
Behöver ett nytt baklyse igen, packningssats för motor (hela), och möjligtvis ett par blinkers.
 

creare

Guest
Tja gubbar, joinar er med samma 2-hjuling till nästa säsong förutsatt att jag finner en här/blocket.

Tänkte kolla om någon har uppgifter på orginal-effekt och vikt för en ktm 660 smc.
 

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Superduke 990 -09
Vad sa upp sig denna gång? Vad har du gjort sedan tidigare?

Det är packningen som inte satt riktigt tätt, dvs den platta ytan på motorn (dålig förklaring men..), under förgasaren typ, läckte det en hel del olja ifrån. i och med att man körde kom det även olja bak på bakdäcket, så den måste öppnas upp igen, denna gång av en som kan meka iaf.

Vet inte vad du menar annars riktigt?
 
Last edited:

Danken

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2010
Ort
Pennybridge
Hoj
Husaberg FS570
Hur mkt måste man skruva isär av förgasaren om man vill kolla munstycken? Nått bra att tänka på när man skall ha isär det? MVH
 

Danken

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2010
Ort
Pennybridge
Hoj
Husaberg FS570
har funderingar på att porta toppen, något bra ställe som kan sin sak vart hittar jag det? vad menas med när dom skall plasta toppen?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top