Svaret kommer sent, och jag har eg. ingen koll då jag aldrig kört strypt eller haft begränsat kk, men gör ett försök iaf, då detta redan har diskuterats 92 ggr i denna tråd, och jag tror jag minns ungefär vad folk kom fram till då. Allt finns ju såklart redan i tråden för dig att dubbelkolla, om du testar att söka (jag kan ju ha fel)..
På fråga ett svarar jag: nej, 660 <04 är inte godkänd som mellanhoj, inte ens med orginalstrypningar i, fel förhållande kw/kg. Detta kan INTE lösas med blyvikter då dom inte väger din hoj på plats utan går på tjänstevikten i regbeviset, något helt annat än vad din hoj väger just för dagen med vikter eller ej. Men iofs. finns det folk här på forumet som har kört upp på 660, så det beror nog mycket på tur/otur, petig uppkörningsman osv. Vill du chansa så kan de funka, men surt att missa uppkörningen pga. hojen, och få vänta nån månad på ny tid. Mitt tips, köp annan hoj, eller stryp din på riktigt till rätt förhållande, eller hyr en hoj av en körskola till uppkörning..
På fråga 2 svarar jag: Vad jag tror mig minnas består strypningen av restriktiv orginaldämpare, med gnistgaller. Påmonterat luftburkslock. Strypningsnål istf. ebkr som är "avstrypningsvarianten". Mindre munstycken (minns ej size men typ 42 eller liknande, och kanske ~160-162??). Sist men inte minst även en trottelstopp tror jag. Måste ju finnas ca: 600 pers i sverige med avstrypta 660, som kan sälja dig sina orginalgrejer, jag menar vem kör strypt ändå
Sista tipset från mig, köp en 05> istället, den är godkänd som mellanhoj direkt, pga. något mer vikt osv. Dessutom en snyggare design (enligt mig iaf.
)..
Lycka till..