Ktm 660

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Kolla att du verkligen har OBEKR. Hade du verkligen 145 i huvudmunstycke?

45/170 OBEKR är en vettig kombination.


Okej, jag ska kolla vilken nål jag har nästa gång jag är i garaget.

Nej fel av mig, har såklart 165 :huvet snurrade till det när jag skrev inlägget.

Okej då ska jag testa med 170 munstycke och kolla så jag verkligen har OBEKR, samt behålla mitt 45 lågfart.

BTW. när jag ändå tjatar bestyckning med dig, finns det något för mig att vinna på att köpa en omslipad nål (av dig) likt JD-kit, istf att köra OBEKR 45/170? Eller är det onödigt när man åker i princip otrimmat?

Tack som fan för att du orkar svara på alla frågor som du säkert redan fått 1000ggr förut :Bugar
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Okej, jag ska kolla vilken nål jag har nästa gång jag är i garaget.

Nej fel av mig, har såklart 165 :huvet snurrade till det när jag skrev inlägget.

Okej då ska jag testa med 170 munstycke och kolla så jag verkligen har OBEKR, samt behålla mitt 45 lågfart.

BTW. när jag ändå tjatar bestyckning med dig, finns det något för mig att vinna på att köpa en omslipad nål (av dig) likt JD-kit, istf att köra OBEKR 45/170? Eller är det onödigt när man åker i princip otrimmat?

Tack som fan för att du orkar svara på alla frågor som du säkert redan fått 1000ggr förut :Bugar

Jag säljer ju det så givetvis finns där en poäng...:D

För originalbestyckade LC4 är skillnaden jättestor men jämfört med en OBEKR som är en bra nål är skillnaden betydligt mindre. Vinsten ligger främst i 30-60% gas där den är mer finstämd...
 

torpa

Kick är manligt
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Mariestad
Hoj
Ktm 660 smc -04, Yamaha xt 600 -90
Vad tror ni om ett sådant här kitt. Någon som vet om man kan hitta det (eller liknande) billigare någon annanstans.
Attrax-Motocross-Track-Kit
Fast man kanske inte hinner få det innan sommaren är här?

Vore ju helt klart kul o pröva men frågan är hur det funkar att köra i lössnö med bandet, känns som klackarna på band och hjul (själva drivningen av bandet) är lite små de kanske klabbar igen fort av snön.
Har du sett nån film med grejerna in action?
 

M.Davidsson

Micke
Gick med
28 Mar 2006
Ort
E-tuna
Hoj
KTM 660 -04
Vore ju helt klart kul o pröva men frågan är hur det funkar att köra i lössnö med bandet, känns som klackarna på band och hjul (själva drivningen av bandet) är lite små de kanske klabbar igen fort av snön.
Har du sett nån film med grejerna in action?

Japp fanns en del på youtube.
Film
Dom kör ju typ bara där det är tillplattat, frågan är hur det skulle funka på en åker eller liknande.
 

JAS666

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2009
Ort
Ronneby
Hoj
Husaberg FE 570
Jag har hela tiden trott att 660:n aldrig fanns med elstart,men nu hävdar en bekant bestämt att han var på gång att köpa sista årsmodellen av 660:n och att det då fanns elstart!Kan detta vara möjligt?Jag hävdar nej men han är stenhård på att det var så!!Vilken årsmodell var de sista 660:na,-07 eller?

Tacksam för svar!
 

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Kumlabunkern
Hoj
ktm 690
Jag har hela tiden trott att 660:n aldrig fanns med elstart,men nu hävdar en bekant bestämt att han var på gång att köpa sista årsmodellen av 660:n och att det då fanns elstart!Kan detta vara möjligt?Jag hävdar nej men han är stenhård på att det var så!!Vilken årsmodell var de sista 660:na,-07 eller?

Tacksam för svar!

ingen 660 har elstar från fabrik och sissta årsmodell kom 06.

däremot har 625an elstart och dom ser typ likadana ut.
 

blaa

Sporthojsnörd
Gick med
9 Oct 2009
Ort
S-tälje
Hoj
Eldsklinga
Letar ny ljuddämpare till min 660 -05.

Undrar vad för skillnad de skulle vara att köpa ett par akra från tex denna

AKRA
Eller att köpa som är tillverkade för en 660?

Effekt m.m?

Vissa har ju fått en effekt ökning men, är de enbart för att de är fullflödes eller är de avstämda för avgas pulser m.m?

Gärna utförliga svar då jag vill förstå detta med avgassystem.

MVH B
 

torpa

Kick är manligt
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Mariestad
Hoj
Ktm 660 smc -04, Yamaha xt 600 -90
Japp fanns en del på youtube.
Film
Dom kör ju typ bara där det är tillplattat, frågan är hur det skulle funka på en åker eller liknande.

Kollade in filmen och undrar om inte ett brett crossdäck funkar lika bra åtminstone på underlaget de åkte på i filmen men skidan verkar ju funka bra.
 

mr öland

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2010
Ort
ÖL-AND
Hoj
06 ktm 660
660 vs 690

HEJ har en fråga jag kör en ktm 660 -06 :tummenupp men är sugen att köpa en 690 -11
jag är nöjd med 660 men skulle va kul att ha en ny hoj nån gång
är det nån som kör 690 och va tycker ni om hojen gjärna bra och dåligt saker om hojen

mvh jocke
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
HEJ har en fråga jag kör en ktm 660 -06 :tummenupp men är sugen att köpa en 690 -11
jag är nöjd med 660 men skulle va kul att ha en ny hoj nån gång
är det nån som kör 690 och va tycker ni om hojen gjärna bra och dåligt saker om hojen

mvh jocke

Nya motorn går att krama ur mer effekt ur och vibrerar betydligt mindre. Sprutet suger balle gentemot förgasaren. Bakbromsen är sämre, ramen är stabilare men fjädringskomponenterna är sämre.

Det märks att det är en 15 år nyare konstruktion men jag hade inte bytt bara för bytandets skull...
 

mr öland

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2010
Ort
ÖL-AND
Hoj
06 ktm 660
Du tror inte det är bättre att fråga i 690-tråden? ;)

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=155050

jo du har så rätt men jag ville ha den här för många har kört 660 och sen bytt till 690 :banana

Nya motorn går att krama ur mer effekt ur och vibrerar betydligt mindre. Sprutet suger balle gentemot förgasaren. Bakbromsen är sämre, ramen är stabilare men fjädringskomponenterna är sämre.

Det märks att det är en 15 år nyare konstruktion men jag hade inte bytt bara för bytandets skull...

tack boris för svaret :tummenupp
 
Last edited:

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Nya motorn går att krama ur mer effekt ur och vibrerar betydligt mindre. Sprutet suger balle gentemot förgasaren. Bakbromsen är sämre, ramen är stabilare men fjädringskomponenterna är sämre.

Det märks att det är en 15 år nyare konstruktion men jag hade inte bytt bara för bytandets skull...

Vad är det som är sämre med bakbromsen och fjädringen?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top