Ktm 660

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Har ju läst en massa i tråden, om olika bestyckningstips osv. Men verkar finnas ett par olika alternativ så jag frågar ändå :tungan

660 -06, inget luftburkslock och inga plaströr kvar, något öppnade orginaldämpare (skall ev. bygga om igen med perforerat rör rakt igenom hela, nu är ärtröret i bakre halvan borta, samt utblåset upptaget större). Borttagen SAS. i övrigt orginal.

Det satt 45 & 145 i nu.

Dom flesta verkar överrens om att man ska ha 48 i låg, rätt?

Ang. högfart verkar det rekommenderas både 168 och 170, vilket passar mig bäst? Funderar själv på 170?

Luftskruv runt två varv ut?

Tar gärna ett snabbt svar, tänkte beställa saker nu ikväll. :tummenupp

Edit: hittar inte lågfart #48 i ktmshop på lelles.se, nån som vet annan hoj/årsmodell (ktm) som har samma sorts munstycke i 48?

Att komma med ett komplett recept ner på nivå om bränsleskruv kan ingen göra...

45 är utmärkt som lågfart såvida du inte måste skruva ut bränsleskruven massor för att den skall gå bra på tomgång.

168 eller 170 är skit samma det viktiga är vilken nål du åker, utan den infon är all rådgivning värdelös.

54531607048 heter 48 lågfart
 
Last edited:

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Att komma med ett komplett recept ner på nivå om bränsleskruv kan ingen göra...

45 är utmärkt som lågfart såvida du inte måste skruva ut bränsleskruven massor för att den skall gå bra på tomgång.

168 eller 170 är skit samma det viktiga är vilken nål du åker, utan den infon är all rådgivning värdelös.

54531607048 heter 48 lågfart

Okej, ja jag förstår att man inte kan säga rätt pos. för luftskruven såhär över ett forum, tänkte mest höra vad som är "grundläge" eller vart man ska börja justera, men det löser sig nog.

Okej, trodde det gjorde en hel del skillnad vilket högfart man hade, men de kanske är hugget som stucket. Ang nål så har jag av lathet inte kollat det, tittade bara munstyckena. Skulle dock tro att det är standard avstrypningskit, vilket borde innebära obek-r om jag fattat rätt, hojen var ju i övrigt orginal när jag köpte den, utom borttaget luftburkslock, trottelstopp osv..

Vi pratade ju om lite bestyckning och nålar via pm, men fick inget svar på det sista jag skrev till dig. Tänkte om du ev. hade något lämpligt liggandes till min hoj.

Tack för nr. på 48:an!
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Okej, ja jag förstår att man inte kan säga rätt pos. för luftskruven såhär över ett forum, tänkte mest höra vad som är "grundläge" eller vart man ska börja justera, men det löser sig nog.

Okej, trodde det gjorde en hel del skillnad vilket högfart man hade, men de kanske är hugget som stucket. Ang nål så har jag av lathet inte kollat det, tittade bara munstyckena. Skulle dock tro att det är standard avstrypningskit, vilket borde innebära obek-r om jag fattat rätt, hojen var ju i övrigt orginal när jag köpte den, utom borttaget luftburkslock, trottelstopp osv..

Vi pratade ju om lite bestyckning och nålar via pm, men fick inget svar på det sista jag skrev till dig. Tänkte om du ev. hade något lämpligt liggandes till min hoj.

Tack för nr. på 48:an!

Kolla att du verkligen har OBEKR. Hade du verkligen 145 i huvudmunstycke?

45/170 OBEKR är en vettig kombination.
 

Danken

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2010
Ort
Pennybridge
Hoj
Husaberg FS570
Tjena! tänkte kolla vilken nål jag har i förgasaren, hur pass mycket bör jag skruva isär? Hur syns det på nålen vilken typ det är? keihin förgasare. Mvh
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Tjena! tänkte kolla vilken nål jag har i förgasaren, hur pass mycket bör jag skruva isär? Hur syns det på nålen vilken typ det är? keihin förgasare. Mvh

Plocka av locket på förgasaren mha en insex. När du tittar ner finns där ytterligare en insex som är fjäderbelastad. Skruva ur den. Där sitter nålen...

48-9080.jpg


På bilden illustreras clipset ochd ess läge, notera detta. Strax nedanför clipsspåret finns några bokstäver ingraverade ex OBEKR eller OCEMT....
 

Danken

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2010
Ort
Pennybridge
Hoj
Husaberg FS570
Snabba svar, perfekt! Tackar så mycket Boris! Angående nålarnas olika beteckningar, vart kan jag läsa om sånt?
 

Danken

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2010
Ort
Pennybridge
Hoj
Husaberg FS570
Angående dom här JD kitten som finns, är det kit till om man enbart har trimmat, såsom portat topp plus helsystem o hela den trimbiten, eller märker man någon skillnad ändå otrimmat? Dom har skrivit på deras hemsida att de har Dyno testat prylarna, men är det med trimmad eller otrimmad motor? jag hittar ingen info om det iaf. Någon som vet något?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Angående dom här JD kitten som finns, är det kit till om man enbart har trimmat, såsom portat topp plus helsystem o hela den trimbiten, eller märker man någon skillnad ändå otrimmat? Dom har skrivit på deras hemsida att de har Dyno testat prylarna, men är det med trimmad eller otrimmad motor? jag hittar ingen info om det iaf. Någon som vet något?

JD kitt består av en omslipad originalnål (jag tillverkar en kopia på JD) och några munstycken samt en o-ring för snabbare accpumpsresons.
De är riktigt bra och fungerar på oridiganlmoppar såväl som på trimmat och är näst efter bänkkörning det bästa....
 

Danken

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2010
Ort
Pennybridge
Hoj
Husaberg FS570
JD kitt består av en omslipad originalnål (jag tillverkar en kopia på JD) och några munstycken samt en o-ring för snabbare accpumpsresons.
De är riktigt bra och fungerar på oridiganlmoppar såväl som på trimmat och är näst efter bänkkörning det bästa....

Okej. hur vet jag vilka storlekar man får med på munstyckena? är det som vanligt markerat eller kan jag glömma det? Dom verkar skicka med 4st munstycken och 2 st nålar enl bild, kan det vara 2 olika hög och 2 olika låg vars ska harmonera med de olika 2 olika nålarna?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Okej. hur vet jag vilka storlekar man får med på munstyckena? är det som vanligt markerat eller kan jag glömma det? Dom verkar skicka med 4st munstycken och 2 st nålar enl bild, kan det vara 2 olika hög och 2 olika låg vars ska harmonera med de olika 2 olika nålarna?

Det är standard Keihin munstycken som ingår. Om minnet inte sviker mig är det 45 och 48 i lågfart och 165+170 i huvudmunstycke. Sen är där röd+blå nål. En för hög höjd+hög temp och en för havsnivå vid normal temp.
 

Danken

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2010
Ort
Pennybridge
Hoj
Husaberg FS570
Det är standard Keihin munstycken som ingår. Om minnet inte sviker mig är det 45 och 48 i lågfart och 165+170 i huvudmunstycke. Sen är där röd+blå nål. En för hög höjd+hög temp och en för havsnivå vid normal temp.

Ok det blir en beställning känns det som. Den här o-ringen du pratade om, hur sitter den??
 
Last edited:

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
JD kitt består av en omslipad originalnål (jag tillverkar en kopia på JD) och några munstycken samt en o-ring för snabbare accpumpsresons.
De är riktigt bra och fungerar på oridiganlmoppar såväl som på trimmat och är näst efter bänkkörning det bästa....
Vad tar du för ett sånt kit?
mvh Fredrik
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top