Får du dina referenser från försäljningsnacket hos handlaren eller?
Radialmonterade ok är 90% marknadsföring och 10% funktion. Är du intresserad av mindre flex välj då ett mer racemässigt ok istället för grejerna som sitter på. ( De är numera Brembos billigaste)
Icke racemässig?
Originalmonterad slirkoppling fanns inte på någon serieproducerad gatmoppe när LC4 konstruerades medan idag sitter det på massor av cyklar. Betyder det att alla cyklar idag är mer raceanpassade?
2001 vägde en LC4 123kg vilket är ungefär vad dagens Husaberg 570 väger(119kg). En 690 väger 140kg. Racemässigt?
Nej jag bedömmer mest av körningen, inte enligt kataloger eller vad förståsigpåare säger.
Jag bara tog ett par grejor som har blivit bättre eftersom du tycker 690 inte verkar vara en ok cykel i jämförelse med den gamla 660:in.
Kan väl inte annat än att hålla med om att jag inte är överaskad över ktm:s ihophafsade hojar rent generellt men tycker 690 har en fin kompromiss mellan gata och race.
Vill jag åka enduro eller cross köper jag ju givetvis en hoj anpassad för det.