Ktm 660

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Ja ha... nu hade jag sönder kopplingskorgen... fan
Någon som har en liggandes till salu??

Eller kan man forfarande använda den? Det är ju väldigt många "piggar" kvar som gräppar i kopplingsdiskarna.

Hur ska jag få bort skiten förresten, måste man köpa specialverktyget för 600pix.

Den korgen skulle iaf inte jag kört vidare med.

http://cgi.ebay.co.uk/Talon-Clutch-...ycle_Parts&hash=item5642a633ab#ht_1291wt_1139

Från England är frakten ofta bara några dagar till Sverige, skulle inte förvåna mig om du kan hitta specialverktyget på ebay också.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Ja ha... nu hade jag sönder kopplingskorgen... fan
Någon som har en liggandes till salu??

Eller kan man forfarande använda den? Det är ju väldigt många "piggar" kvar som gräppar i kopplingsdiskarna.

Hur ska jag få bort skiten förresten, måste man köpa specialverktyget för 600pix.
Släng den i soporna.Mutterdragare är smidigast att använda för att ta lös korgen.
 

M.Davidsson

Micke
Gick med
28 Mar 2006
Ort
E-tuna
Hoj
KTM 660 -04

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Kan få den för lite under 1200:- på Lelles. Blir ungefär samma som den du rekomenderar. Kanske dumt att snåla här.

Aha jag trodde priset skulle skilja mycket mer mellan England och Sverige. Jag rekommenderar inte korgen från ebay menade bara att du kunde kolla där vad de kostade i England eftersom ibland är det stor prisskillnad. Har alltid bara kört med originalkorg på mina LC4or och de har det aldrig varit några problem med.

Är det en originalkorg från Lelles för 1200kr skulle jag iaf köpt en sådan.
 
Last edited:

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Är bulten för att låssa korgen gängad åt rätt håll?

Svar Ja. Har du en mutterpicka så sätt i lammelerna/skivorna och tryck mot dem med tummen och några fingrar och lossa med mutterpickan, busenkelt. Ha lite koll på fingrarna däremot och använd grova handskar så du inte skulle råka klämma dig :tummenupp
 

*Hampa*

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2007
Ort
Danderyd
Hoj
660-04
Finns det att få tag på service/ägarmanual på svenska till 660smc-04? Den jag har står bara på engelska och eftersom detta e min första hoj och mekkunskaperna är noll så känns det snurrigt nog att fatta vad man skall göra utan att dessutom läsa allt på engelska.. Har försökt kolla på nätet men inte hittat ngt... har för mig att jag läst ngt om det här i tråden men kan inte komma ihåg vilken sida, och det finns ju några att välja på.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Polaren är sugen på en 660. Men hur är det nu med årsmodellerna? Det kosmetiska kvittar, bara han får nyaste versionen på motor osv. Vilken årsmodell gäller då?
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
05 uppdaterades motorn med en del nya lager (om jag inte minns fel)

Vet att -03 bytte de ett kullager till rull-lager och möjligen något mer lager.. tror inte att det var mycket nytt i motorn från 05. Däremot är det dubbla dämpare, annan bakram och framlampa från 05. Har för mig att de ökade oljemängden däremot 05 på 660in?
 

flashrider

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2010
Ort
Falkenberg
Hoj
Suzuki 1000 K3
Hej!
Skulle behöva lite hjälp! har en ktm 660 -04 som börjat knäppa från " avluftnings ventilen till kompressionen. provat byta ut den där lilla fjädern, men det hjälpte ej. så frågan är vad gör jag nu? måste jag byta kam? var kan man köpa trimkam? Någon som hört eller varit med om detta innan? väldigt tacksam för snabba svar då det börjar bli hoj väder :)
 

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2014 KTM Duke 690
När blev dom godkända för att skjutsa? Hur är det att skjutsa på de äldre modellerna, funkar?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Finns det att få tag på service/ägarmanual på svenska till 660smc-04? Den jag har står bara på engelska och eftersom detta e min första hoj och mekkunskaperna är noll så känns det snurrigt nog att fatta vad man skall göra utan att dessutom läsa allt på engelska.. Har försökt kolla på nätet men inte hittat ngt... har för mig att jag läst ngt om det här i tråden men kan inte komma ihåg vilken sida, och det finns ju några att välja på.


Nopp de chanserna är minimala tyvärr, men det brukar ju finnas bilder i den mekhandboken så det är inte helt omöjligt om man kan en gnutta Engelska.
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Vet att -03 bytte de ett kullager till rull-lager och möjligen något mer lager.. tror inte att det var mycket nytt i motorn från 05. Däremot är det dubbla dämpare, annan bakram och framlampa från 05. Har för mig att de ökade oljemängden däremot 05 på 660in?

Oljevolymen ökades till 04 och då förbättrades driftsäkerheten som jag förstått det. Till 05 ändrades serviceintervallet från 250 mil till 500 mil utan någon egentlig uppgradering så kör man hårt är det lämpligt att ligga kvar på 250 milsintervaller eller kortare. 05 kom som sagt den nya bakramen så att det går att skjussa (stål istället för aluminium), även dubbla ljuddämpare och snyggare plast.
04 är mao den sista riktiga race-LC4an, sedan blev det touring:krama
 

*Hampa*

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2007
Ort
Danderyd
Hoj
660-04
Nopp de chanserna är minimala tyvärr, men det brukar ju finnas bilder i den mekhandboken så det är inte helt omöjligt om man kan en gnutta Engelska.

ok det var trist. då blir det learning by doing, eller failing by trying beroende på hur man väljer att se på saken alltså! :glömdet tack för svaret!
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Oljevolymen ökades till 04 och då förbättrades driftsäkerheten som jag förstått det. Till 05 ändrades serviceintervallet från 250 mil till 500 mil utan någon egentlig uppgradering så kör man hårt är det lämpligt att ligga kvar på 250 milsintervaller eller kortare. 05 kom som sagt den nya bakramen så att det går att skjussa (stål istället för aluminium), även dubbla ljuddämpare och snyggare plast.
04 är mao den sista riktiga race-LC4an, sedan blev det touring:krama

Ah det var 04 oljemängden ökades! Om man ska ha en lite äldre 660 är det helt rätt att satsa på en 04, 05:an väger ju mer med chassi-förändringarna, fast sen är de snyggare också men det beror väl på vad man prioriterar/har råd med.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top