Ktm 660

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Jag tänkte koppla på registreringskyltbelysning på min 660 och enligt manualen så ligger elen för bakljus/bromsljus för 12v 5/12w. och nummerplåtsbelysningen ligger även den på 12v 5w, samma som bakljuset.
Om jag hittar en lampa som har just 12v 5w, kan jag då bara löda på de sladdarna som nu går till baklampa? :va

Har ni några tips på vilka led-lampor som man kan ha? Hittat några men ingen har teknisk information om volt och watt. Vill ha E-märkt...
http://shop.textalk.se/se/artgrp.php?id=20970&grp=259901

Hade tänkt en http://shop.textalk.se/se/article.php?id=20970&art=1752509 men det står ingen info om den :huvet

Inga problem att använda den!:tummenupp

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Jag undrar fortfarande om någon har tipps på delar i motorn som jag bör byta när jag endå har isär den.

Någon som vet?

Varför plockar du ned den?

Alla LC4 mår bra av nya ramlager och lager på utgående axel, i övrigt är det skicket som avgör.
Dimension och utseende på kolven?
Längd på kamkedjan?
Ventilernas tätyta?

asgas

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
Trajja
En 660 som gått 18-1900 mil på g. behöver man vara rädd för miltalet där? Dags för någon stor service därkring? Står säkert här men hittar inget just nu..

mvh

mr öland

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2010
Hoj
06 ktm 660
En 660 som gått 18-1900 mil på g. behöver man vara rädd för miltalet där? Dags för någon stor service därkring? Står säkert här men hittar inget just nu..

mvh

är den service som den ska va så är det nog inget att va rädd förr :tummenupp

Last edited:

Erikoz

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2010
Hoj
CB750F1, KLX250, 660SMC
Är det någon som kan uppskatta det rimliga prisspannet för en fräsh -04 med full bok och ~1100 på mätaren? :confused:

Danken

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2010
Hoj
Husaberg FS570
Är det någon som kan uppskatta det rimliga prisspannet för en fräsh -04 med full bok och ~1100 på mätaren? :confused:

jag gav 40k för min förra sommaren med 1080 mil på mätaren, sen om miltalet stämmer vet inte jag. Funkar kanon än sålänge iaf. Var fräsch i mina ögon när jag släpa hem den, men det finns alltid saker man inte kan se "bara sådär" som senare syns när man själv börjar skruva och vill åtgärda, i mitt fall småsaker bara. Serviceboken var ifylld till visso, dom där första servisarna var gjorda iaf, men det är ju flera år sedan :)

Erikoz

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2010
Hoj
CB750F1, KLX250, 660SMC
jag gav 40k för min förra sommaren med 1080 mil på mätaren, sen om miltalet stämmer vet inte jag. Funkar kanon än sålänge iaf. Var fräsch i mina ögon när jag släpa hem den, men det finns alltid saker man inte kan se "bara sådär" som senare syns när man själv börjar skruva och vill åtgärda, i mitt fall småsaker bara. Serviceboken var ifylld till visso, dom där första servisarna var gjorda iaf, men det är ju flera år sedan :)

Det låter göttans! Kanske blir det tjöp i möra :banana

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Z750
Någon som vet vad det är för "bilfilter" till ktm 660 -04 på Biltema, menar då skruvfiltret. Försökte söka mig fram på forumet men hittar inte så mycket information. Fick för mig att det var samma som till Citroen C1? Hittar inte den bilmodellen i deras katalog.

Är också ute efter en ny oljeplugg, den större med minifilter. Vet någon vart man får tag på en innan kommande helg?

Last edited:

Svetla

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
KTM 660 2003
Presenterar mig i tråden.

Nu har jag köpt min första hoj blev en 660 -03 som hade gått 2000 mil.
Den är i fint skick men kanske gått lite långt men fick ett bra pris på den.

Jag är totalt nybörjare på allt som har med MC att göra. Men bara att börja läsa på.

Ska börja med att göra en ordentlig service på den. Vad ska jag kolla extra på nu när den har närmat sig 2000 mil?

Tulle

The one and only!!
Gick med
23 Nov 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 / Ktm 660 (såld) / Stulen R6
Var kan man hitta dubbla slipon till ett vettigt pris, tycker jag har sökt men finner inget för min plånbok.. Är det inte lite väl mastigt med 7 lax + frakt för dubbla pipor, måste väl finnas nått billigare som passar. Eller jag lever i en drömvärld!? Cykeln är en KTM 660 -06

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Var kan man hitta dubbla slipon till ett vettigt pris, tycker jag har sökt men finner inget för min plånbok.. Är det inte lite väl mastigt med 7 lax + frakt för dubbla pipor, måste väl finnas nått billigare som passar. Eller jag lever i en drömvärld!? Cykeln är en KTM 660 -06

Dubbla pipor är dubbelt så dyrt. 3kkr per pipa är vanligt och sen tillkommer hängare och anslutningsrör så 7kkr för ett nytt är ett bra pris...

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Z750
Någon som vet vad det är för "bilfilter" till ktm 660 -04 på Biltema, menar då skruvfiltret. Försökte söka mig fram på forumet men hittar inte så mycket information. Fick för mig att det var samma som till Citroen C1? Hittar inte den bilmodellen i deras katalog.

Är också ute efter en ny oljeplugg, den större med minifilter. Vet någon vart man får tag på en innan kommande helg?

Ingen som vet? 24mx har oljefilter, kollar om de finns inne i butik i Sthlm imorgon. Oljepluggen i tråget med filter vart man får tag på det?

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07
Ingen som vet? 24mx har oljefilter, kollar om de finns inne i butik i Sthlm imorgon. Oljepluggen i tråget med filter vart man får tag på det?

Annars finns orginalgrejerna för inte såå mkt pengar..

Filter
58038005100 77:-
58338045100 231:-

Oljepluggen
58038019100 217:-

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.

Hos KTM ÅF är väl ett bra ställe att leta?

502077 heter filtret hos Biltema.

Last edited:
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln