HEJ jag tror att du kommer att ångra dej om du byter till en 640
ge 660 en chans så kommer du älska den
mvh jocke
Det enda man ångrar med en 640 är den usla förgasaren. Byter man till FCR så blir den
HEJ jag tror att du kommer att ångra dej om du byter till en 640
ge 660 en chans så kommer du älska den
mvh jocke
Nu är våren här och självklart får man inte igång hojen, en 660, efter 1,5 dagars kickande och meckande.
Jag har gått igenom många tips i tråden om hur man får igång den men den vägrar oavsett hur jag gör.
Har även problemsökt med handboken om att tändstiftet inte funkar, men det ger ifrån sig gnista. Om motorn dränks borde den inte göra då tändstiftet är fuktigt i min mening. Den verkar dock inte tända när man kickar om man går på ljudet men ibland så smäller det till när avgaserna i avgasröret tänds.
Den startade i höstas men förgasaren överflödade och ett par sebring slipons. Den lämnades in på verkstaden som fixade det samt bytte flödesnålen(eller vad den heter nu igen) till orginal storlek samt ställde in bensin/luft mixen på orginal.
Den har gått 258 mil sen senaste service och det ska bokas på måndag men kan det vara orsaken till att den inte vill starta.
Har ni något tips som jag kan göra eller är det bara att skicka in den till verkstaden?
Mvh Schazoo
Har du gammal soppa i tanken som stått hela vintern? Då kan den vara lite tjurig att få igång. häll i ny soppa och flöda förgasaren så den får in den nya.
Att hojen är svårstartad kan också vara ett tecken på att ventilerna behöver justeras. Dock borde den gå igång efter lite kickande.
Startgas.... De mesta i motorväg brukar man få igång me de om de finns gnista.....
Någon som vet var man kan köpa bakfjäder (>100kg) för tjåkkisar?
Någon som vet var man kan köpa bakfjäder (>100kg) för tjåkkisar?
Tog mig en rejäl tur på min nya 660 igår med sträckan Falkenberg-Oslo. Lite öm i baken efter ~45mil men mycket fin körning också när man kunde undvika E6.
Upptäckte när jag kommit en bra bit att de läcker olja från ramen. Alltså kopparpackiningen där man fyller på olja i ramen läcker. Blev lite skraj och funderade på hur mycket det har hunnit läcka på 35 mil egentligen?
Enligt nivåglaset på motorn var det gott om olja. Är det ett enda oljesystem som fylls på två olika ställen eller är dem separata? Så att jag inte går och tror att de e lugnt när de egentligen är för lite (i ramen)?
Fråga nr2: Kan jag skruva ut pluggen och byta kopparpackningen utan att tappa ur oljan i ramen? Behöver jag lufta systemet om jag bara tar bort pluggen?
/Johan
De var ju goda nyheter iaf Det ska alltså inte rinna ut olja när jag lossar på pluggen?
De var ju goda nyheter iaf Det ska alltså inte rinna ut olja när jag lossar på pluggen?
Du behöver styvare än vad WP erbjuder, 80N/mm är det styvaste som finns och det räcker inte för 100+kg. Lösningen heter specialgjord fjäder från Slavens Racing i USA.
103kg klarar väl fjädern av? Eller blir det onödigt slitage på den? Man kan inte spänna hårdheten på den då? Förbättrar iof inte styvheten på bästa sätt
Fjädern klarar nog av vikten, det är det minsta problemet. Det som blir problem är vägegenskaperna med en för klen fjäder. Nu spelar ju det ganska så lite roll för normal gatkörning. För vardagsbus kan man lätt köra med orginal rakt igenom.
Angående fjäderförspänning så påverkar inte den styvheten på fjädern det allra minsta, det är det bara fjädern som styr. Förspänningen påverkar chassiegeometrin då hojen blir högre bak ju mer du förspänner fjädern (tills man har 0 i häng) Den påverkar också det obelastade hänget som i sin tur påverkar vägegenskaperna. Säckar hojen ihop för att man har en för klen fjäder så finns det inget alternativ till att byta fjäder om man nu vill ha en förändring.
Blir galen då jag inte lyckas söka till mig det jag läst om för en bra tid sedan. Skillnader mellan 04ans och nyare.
Har kommit fram till ny plast, olja i ramen och skjutshandtag på 05 och framåt. Är det något annat viktigt? Kryllar inte av nyare hojar än 04 på blocket precis...
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |