Hos KTM ÅF är väl ett bra ställe att leta?
502077 heter filtret hos Biltema.
Det på biltema passade inte, köpte ett via 24mx istället för LC4:a. Jag har en KTM 660 -04. För stor bult i ramen för filtret..
Igår plockad jag bort mitt Sebring twin titan och satte ditt original systmet.
Idag när jag skulle till jobbet så tvärdog den efter 500m och vägrade starta igen.
Behöver jag även byta stift/ställa in förgasaren nu när jag bytt system?
KTM 660-03
Tjupp
Nej, det brukar man inte behöva justera. Har du kontrollerat bensinkranen osv?
Japp. Jag kickade säkert 30ggr men den var tvärdöd. Ungefär som att försöka starta med dödar-knappen intryckt
Äntligen! Fick igång Bettan efter en stunds kickande. Härligt att bege sig ut på vägarna igen efter en lång vinter. Fortfarande mycket grus på vägarna så man får ta det lite lugnt.
När jag kom hem så såg jag att cykeln fuktar igenom lite olja någonstans. Lite blött under motorn ock jag tror att det är packningen till oljefiltret. Min fråga är om man kan lossa på locket till oljefiltret utan att bli av med oljan? Har precis servat cykeln och bytt olja så jag vill ju inte bli av med all dyr olja.
Har bytt packbox samt oring på utgående axel samt även tätat locket och bytt packning till kopplingsservot (hoppas det heter så) efter lite läckage även där. Såg ingen tendens till läckage på dessa ställen.
Jo, om du lägger moppen mer ordentligt kan du byta utan problem.
Tänkte slänga ihop en mekpall efter jobbet idag, någon som vet markfrigången?
Japp. Jag kickade säkert 30ggr men den var tvärdöd. Ungefär som att försöka starta med dödar-knappen intryckt
tjena jag tänkte göra en ventiljustering men fick problem redan när jag skulle plocka av tanken , jag har tagit av dom 2 skruvarna under sadlen är det bara att dra av den sen eller?
mvh jonas
HEJ har en fråga till dej varför vill du bytta från en 660 till 640??
jag är bara nyfiken
mvh jocke
skulle kunna tro att kickandet är den orsakande faktorn? nu blev jag också nyfiken
HEJ har en fråga till dej varför vill du bytta från en 660 till 640??
jag är bara nyfiken
mvh jocke
HEJ har en fråga till dej varför vill du bytta från en 660 till 640??
jag är bara nyfiken
mvh jocke
Jag var ute efter en 640 när jag köpte 660.
Jag tycker att 640 är lite mysigare att åka runt på + elstart är ett stort plus i mina ögon.
Men vem vet, jag kanske har ändrat mig efter ett par mil på 660
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |