Ktm 660

blaa

Sporthojsnörd
Gick med
9 Oct 2009
Ort
S-tälje
Hoj
Eldsklinga
Någon som har förgreningen (1-2)på avgassystemet till en -05 liggandes som de vill sälja?

MVH B
 

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Igår plockad jag bort mitt Sebring twin titan och satte ditt original systmet.
Idag när jag skulle till jobbet så tvärdog den efter 500m och vägrade starta igen.
Behöver jag även byta stift/ställa in förgasaren nu när jag bytt system?
KTM 660-03

Tjupp
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Igår plockad jag bort mitt Sebring twin titan och satte ditt original systmet.
Idag när jag skulle till jobbet så tvärdog den efter 500m och vägrade starta igen.
Behöver jag även byta stift/ställa in förgasaren nu när jag bytt system?
KTM 660-03

Tjupp

Nej, det brukar man inte behöva justera. Har du kontrollerat bensinkranen osv?
 

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Nej, det brukar man inte behöva justera. Har du kontrollerat bensinkranen osv?

Japp. Jag kickade säkert 30ggr men den var tvärdöd. Ungefär som att försöka starta med dödar-knappen intryckt
 

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07
Japp. Jag kickade säkert 30ggr men den var tvärdöd. Ungefär som att försöka starta med dödar-knappen intryckt

Flöda förgasaren genom att luta hojjen så ser du ifall det kommer soppa från tanken eller inte - så kan du ju utesluta det. Du behöver inte byta munstycken för att den ska starta. Dock kommer den ju att gå lite fett.
 

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer 1000 K7
Första turen i år.

Äntligen! Fick igång Bettan efter en stunds kickande. Härligt att bege sig ut på vägarna igen efter en lång vinter. Fortfarande mycket grus på vägarna så man får ta det lite lugnt.

När jag kom hem så såg jag att cykeln fuktar igenom lite olja någonstans. Lite blött under motorn ock jag tror att det är packningen till oljefiltret. Min fråga är om man kan lossa på locket till oljefiltret utan att bli av med oljan? Har precis servat cykeln och bytt olja så jag vill ju inte bli av med all dyr olja.

Har bytt packbox samt oring på utgående axel samt även tätat locket och bytt packning till kopplingsservot (hoppas det heter så) efter lite läckage även där. Såg ingen tendens till läckage på dessa ställen.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Äntligen! Fick igång Bettan efter en stunds kickande. Härligt att bege sig ut på vägarna igen efter en lång vinter. Fortfarande mycket grus på vägarna så man får ta det lite lugnt.

När jag kom hem så såg jag att cykeln fuktar igenom lite olja någonstans. Lite blött under motorn ock jag tror att det är packningen till oljefiltret. Min fråga är om man kan lossa på locket till oljefiltret utan att bli av med oljan? Har precis servat cykeln och bytt olja så jag vill ju inte bli av med all dyr olja.

Har bytt packbox samt oring på utgående axel samt även tätat locket och bytt packning till kopplingsservot (hoppas det heter så) efter lite läckage även där. Såg ingen tendens till läckage på dessa ställen.

Jo, om du lägger moppen mer ordentligt kan du byta utan problem.
 

Matrix

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2003
Ort
Malmö!
Hoj
Ktm660
tjena jag tänkte göra en ventiljustering men fick problem redan när jag skulle plocka av tanken , jag har tagit av dom 2 skruvarna under sadlen är det bara att dra av den sen eller?

mvh jonas
 

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Kumlabunkern
Hoj
ktm 690
tjena jag tänkte göra en ventiljustering men fick problem redan när jag skulle plocka av tanken , jag har tagit av dom 2 skruvarna under sadlen är det bara att dra av den sen eller?

mvh jonas

om du har ktm? så sitter tanken fast med en stor skruv i slutet på tanken under salden plus att kylarvingarna sitter fast i kylaren så skruvar du bort den bulten längst ner i hörnet på bägge sidorna så kan du ta bort den sen:tummenupp
 

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
HEJ har en fråga till dej varför vill du bytta från en 660 till 640??
jag är bara nyfiken
mvh jocke

Jag var ute efter en 640 när jag köpte 660.
Jag tycker att 640 är lite mysigare att åka runt på + elstart är ett stort plus i mina ögon.

Men vem vet, jag kanske har ändrat mig efter ett par mil på 660
 

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
HEJ har en fråga till dej varför vill du bytta från en 660 till 640??
jag är bara nyfiken
mvh jocke

Jag var ute efter en 640 när jag köpte 660.
Jag tycker att 640 är lite mysigare att åka runt på + elstart är ett stort plus i mina ögon.

Men vem vet, jag kanske har ändrat mig efter ett par mil på 660
 

mr öland

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2010
Ort
ÖL-AND
Hoj
06 ktm 660
Jag var ute efter en 640 när jag köpte 660.
Jag tycker att 640 är lite mysigare att åka runt på + elstart är ett stort plus i mina ögon.

Men vem vet, jag kanske har ändrat mig efter ett par mil på 660

HEJ jag tror att du kommer att ångra dej om du byter till en 640
ge 660 en chans så kommer du älska den :tummenupp
mvh jocke
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top