Ktm 660

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Till 04 blev det mer olja genom att använda ramen. Till 05 blev det bakram i stål så det går att skjutsa, med nya ramen kom också dubbeldämpare, snyggare plast och baklyse. Man ändrade även serviceintervall för oljebyte från 250 till 500 mil, utan någon egentlig uppdatering av motorn. Drevningen ändrades också för högre toppfart, dock marginellt. har jag glömt något?

Okej så det blev så redan på 04orna med olja i ramen. Sen att 05an har en mycket snyggare bakdel är en annan femma. Så 04an är inte så skjutsbar med andra ord? Eller är det så att det är handtag på den nyare modellen...?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Okej så det blev så redan på 04orna med olja i ramen. Sen att 05an har en mycket snyggare bakdel är en annan femma. Så 04an är inte så skjutsbar med andra ord? Eller är det så att det är handtag på den nyare modellen...?

Det får du kolla i regbeviset. Där finns alla varianter oavsett årsmodell....
 

Svetla

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Ort
Hökarängen, Stockholm
Hoj
KTM 660 2003
Har en 660 från 03.

Finns säkert besvarat både en och två gånger i tråden.

Märken på oljor m.m

Helsyntet 15 W 40 eller 15 W 50 vad är att föredra.
Bromsvätska Dot 5.1
Gaffel olja 10W
Kopplings olja?

Funkar biltema? Eller Ska man köpa någon premium olja?
 

blaa

Sporthojsnörd
Gick med
9 Oct 2009
Ort
S-tälje
Hoj
Eldsklinga
Du behöver styvare än vad WP erbjuder, 80N/mm är det styvaste som finns och det räcker inte för 100+kg. Lösningen heter specialgjord fjäder från Slavens Racing i USA.

Jeff på slavens är ju fan kung!

Bad om hjälp med fjädrar till min 660 -05

både bak och fram samt frakt för 1800 spänn


skickade en invoice via paypal, jag pröjjsade direkt och han har postat 2 timmar senare!


KING!
 

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07
Har en 660 från 03.

Finns säkert besvarat både en och två gånger i tråden.

Märken på oljor m.m

Helsyntet 15 W 40 eller 15 W 50 vad är att föredra.
Bromsvätska Dot 5.1
Gaffel olja 10W
Kopplings olja?

Funkar biltema? Eller Ska man köpa någon premium olja?

En 660 -03 ska väll ha 1.4 liter olja om jag inte missminner mig. Är det då värt att chansa på biltema? jag tycker inte det. Jag hade kört med Shell Ultra Advance 4T eller SBK Racing exempelvis.
 

Svetla

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Ort
Hökarängen, Stockholm
Hoj
KTM 660 2003
Jeff på slavens är ju fan kung!

Bad om hjälp med fjädrar till min 660 -05

både bak och fram samt frakt för 1800 spänn


skickade en invoice via paypal, jag pröjjsade direkt och han har postat 2 timmar senare!


KING!

Glöm inte tull + moms... Räkna med ungefär 29 % påslag.
Men det kanske du har gjort.

Vill inte att du får en chock bara när posten eller ditt fraktbolag kommer med en fet faktura.

Ibland missar dom det helt. Ibland skriver butiken ner värdet på prylarna. Men tullen brukar ibland vilja ha in kvitton på det du betalat.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Glöm inte tull + moms... Räkna med ungefär 29 % påslag.
Men det kanske du har gjort.

Vill inte att du får en chock bara när posten eller ditt fraktbolag kommer med en fet faktura.

Ibland missar dom det helt. Ibland skriver butiken ner värdet på prylarna. Men tullen brukar ibland vilja ha in kvitton på det du betalat.

Slavens är mycket tjänstvilliga när det kommer till valfritt värde på paketet, men ffa så har de produkter som inte finns i sverige. KTM hemma tar ungefär dubbla priset och har dessutom inte rätt fjädrar...

Så slavens är da shit för tunga gossar som kör LC4/LC8.
 

blaa

Sporthojsnörd
Gick med
9 Oct 2009
Ort
S-tälje
Hoj
Eldsklinga
Glöm inte tull + moms... Räkna med ungefär 29 % påslag.
Men det kanske du har gjort.

Vill inte att du får en chock bara när posten eller ditt fraktbolag kommer med en fet faktura.

Ibland missar dom det helt. Ibland skriver butiken ner värdet på prylarna. Men tullen brukar ibland vilja ha in kvitton på det du betalat.

De tänkte jag inte på men de är fortfarande sjukt mycke billgare samt att de hade grejer som passa min vikt (105 med utr).

Vilket inte swedalas leverantörer var i närheten av.

hoppas de komer funka fint med setupen som de rekomenderade :yoparty
 

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer 1000 K7
Hög tomgång!

Måste bara kolla med er om ni kan hjälpa mig?

Tycker att tomgången på min 660 är lite för hög och tomgångsskruven är inskruvad max. Måste jag byta ngt munstycke för att få ner den eller vad göra?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Måste bara kolla med er om ni kan hjälpa mig?

Tycker att tomgången på min 660 är lite för hög och tomgångsskruven är inskruvad max. Måste jag byta ngt munstycke för att få ner den eller vad göra?


Eeeh ska man inte skruva ut den för att sänka tomgången????
 

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer 1000 K7
Eeeh ska man inte skruva ut den för att sänka tomgången????

Hehe... Ursäkta mitt ordval. Skruven är skruvad till stopp och när jag skruvar skruven åt andra hållet så höjs tomgången. Det går således inte att sänka tomgången mer än vad jag har gjort. Om man sedan vill säga att skruven är i botten eller längst ut beror väl på hur man ser det. :)
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Hehe... Ursäkta mitt ordval. Skruven är skruvad till stopp och när jag skruvar skruven åt andra hållet så höjs tomgången. Det går således inte att sänka tomgången mer än vad jag har gjort. Om man sedan vill säga att skruven är i botten eller längst ut beror väl på hur man ser det. :)

Det drar tjuvluft genom en bränslekrets. Har du kollat så du inte tappat bränsleskruven (det är vanligt om man har sådanadär eloxerade med fingerjustering) eller chokekretsen.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Hehe... Ursäkta mitt ordval. Skruven är skruvad till stopp och när jag skruvar skruven åt andra hållet så höjs tomgången. Det går således inte att sänka tomgången mer än vad jag har gjort. Om man sedan vill säga att skruven är i botten eller längst ut beror väl på hur man ser det. :)
Skjut in varmstarten.
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Svårstartad kall

Jag har problem med att min 660 är så jäkla svårstartad kall. Är den varm så startar den på 1-2 kickar typ men i morse tror jag att jag höll på i 20min innan fanskapet ville starta. Läste nåt om att dra ett par gånger på rullen innan men de gav mig ingen lycka, snarare tvärt om. När den väl startar är det alltid utan ckoke.

Tips?
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Jag har problem med att min 660 är så jäkla svårstartad kall. Är den varm så startar den på 1-2 kickar typ men i morse tror jag att jag höll på i 20min innan fanskapet ville starta. Läste nåt om att dra ett par gånger på rullen innan men de gav mig ingen lycka, snarare tvärt om. När den väl startar är det alltid utan ckoke.

Tips?

Byt olja, kolla ventiler. Speciellt kontrollera ventilspelet. Tändstiftet kan ju oxå bra vara bra att ha ett fräsht, men dom här hojarna äter ju inte så mkt tändstift vad jag märkt.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top