Ktm 660

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Byt olja, kolla ventiler. Speciellt kontrollera ventilspelet. Tändstiftet kan ju oxå bra vara bra att ha ett fräsht, men dom här hojarna äter ju inte så mkt tändstift vad jag märkt.

Oljan är nybytt. Får väl kolla ventilerna vid nästa oljebyte men borde den inte va tjurig även varm om ventilerna står fel?

blaa

Sporthojsnörd
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
Eldsklinga
Tjoho,
Någon som har koll om de kan vara så smidigt som att bara släppa på toppen av framgaffeln och dra upp gamla fjädern och sen montera de nya?

Mvh B

BackyardRacing

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2010
Hoj
...
Tjoho,
Någon som har koll om de kan vara så smidigt som att bara släppa på toppen av framgaffeln och dra upp gamla fjädern och sen montera de nya?

Mvh B

Nja, nästan. Lättast är om man ställer upp den på en pall så man inte har så mycke tyngd på framhjulet, sen lossar man locket o sen måste man även lossa toppmuttern från det inre dämparröret, sen är det bara att dra upp fjädern helst utan att tappa ner det inre röret om man inte vill riskera att det rinner ur lite olja.

blaa

Sporthojsnörd
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
Eldsklinga
Nja, nästan. Lättast är om man ställer upp den på en pall så man inte har så mycke tyngd på framhjulet, sen lossar man locket o sen måste man även lossa toppmuttern från det inre dämparröret, sen är det bara att dra upp fjädern helst utan att tappa ner det inre röret om man inte vill riskera att det rinner ur lite olja.

Kanon!

Skall testas ikväll.

Blir spännande skall byta både bak och fram, hoppas de är lätt bak.

Min uppfattning är att de går att släppa helt på förspänningen och sedan är de någonsorts bajonetfattning i botten.

Hoppas de är lika lätt att utföra som jag drömmer om :tuttar

Redline

WOTM
Gick med
4 Jun 2008
Hoj
GSX-R1000 K7
Då var det min tur att dra sönder ena oljepluggen på KTM 660 -03.
Pluggen sitter i, går varken att dra åt eller skruva ut den.
Oljan tränger igenom och droppar långsamt.

Hur löser jag detta smidigast ?

Någon som kan rekommendera en firma jag kan lämna in hojen på, som inte tar massvis med tusenlappar?

Tack!

Mvh.

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Moped

Någon som kan rekommendera en firma jag kan lämna in hojen på, som inte tar massvis med tusenlappar?

Tack!

Mvh.

Den stora av dom tre?
Är den runddragen?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast

Tack!

Mvh.

KOlla med antingen han hammarström hos Olle ohlson på mcsport som kanon med KTM eller slå en signal till Motorcykel Aktiebolaget i Järfälla.

Redline

WOTM
Gick med
4 Jun 2008
Hoj
GSX-R1000 K7
Den stora av dom tre?
Är den runddragen?

Ena lilla är det.
Inte runddragen. Det går att skruva på den, men den går varken längre in eller ut...

KOlla med antingen han hammarström hos Olle ohlson på mcsport som kanon med KTM eller slå en signal till Motorcykel Aktiebolaget i Järfälla.

Tack för tipsen. Skall genast slå en signal.

Mvh.

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000 07, KTM 660 SMC 04, KTM 450 EXC 03, Honda CB1300 06 Såld
Ena lilla är det.
Inte runddragen. Det går att skruva på den, men den går varken längre in eller ut...

Tack för tipsen. Skall genast slå en signal.

Mvh.

Det är lätt hänt om man inte känner att pluggen spårar exakt. Aluminumgods är också rätt mjukt. Hammarström är duktig och prisvärd. http://www.hammarstromsmotor.se/

Det går ofta att lösa på plats genom att borra ut den gamla utan att behöva klyva motorn sen blir de ny insatsgänga som sätts in.

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Z750
Tips på hur man ska spänna fjädern i bak på ktm 660 -04? När jag gör stoppies så slår bakdäcket liten i ljuddämparn. Ska man dra upp hojen på pall så att bakdäcket är i luften och gänga ned ställskruven för fjädern?

Jag väger 85kg

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Tips på hur man ska spänna fjädern i bak på ktm 660 -04? När jag gör stoppies så slår bakdäcket liten i ljuddämparn. Ska man dra upp hojen på pall så att bakdäcket är i luften och gänga ned ställskruven för fjädern?

Jag väger 85kg

Nej det skall man inte.....

Granz

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Hoj
Honda CB900F Freddie Spencer Superbike
Någon som vet var det går att få tag på en aluminium bakram till en -04 660?
På KTM-world verkar de inte finnas med på listan, och hittar inga till salu någonstans.

Foten på bromsen.. foten på bromsen.. foten på bromsen.. Var foten på bromsen? Nej.

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Någon som vet var det går att få tag på en aluminium bakram till en -04 660?
På KTM-world verkar de inte finnas med på listan, och hittar inga till salu någonstans.

Foten på bromsen.. foten på bromsen.. foten på bromsen.. Var foten på bromsen? Nej.

Är den helt förstörd eller? Böjde min bakram på 450:n ganska ordentligt vid krasch men efter mycket värmande och riktande så blev den tillräckligt rak för att den skulle gå att använda igen iaf. Tror inte bakramen är specielt billig nämligen.

Granz

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Hoj
Honda CB900F Freddie Spencer Superbike
Är den helt förstörd eller? Böjde min bakram på 450:n ganska ordentligt vid krasch men efter mycket värmande och riktande så blev den tillräckligt rak för att den skulle gå att använda igen iaf. Tror inte bakramen är specielt billig nämligen.

Ja den är sprucken på 2 ställen och böjd bortom igenkännelse. Jag gav det faktist ett försök, men den är så sned att det bara är att glömma..

moddan skrev:
http://www.ktmshop.se/index.php?search=58303102544

dyyr som sagt..

Äsch, jag som hade för mig att den var runt 1500..

Hur är det, visst hade 640 av samma årsmodell stålram? det verkar ju gå att hitta dessa billigt på ebay, de borde väl inte vara något annat än bolt-on på 660? ett par kilo till kan jag leva med om man sparar 3500.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Ja den är sprucken på 2 ställen och böjd bortom igenkännelse. Jag gav det faktist ett försök, men den är så sned att det bara är att glömma..

Äsch, jag som hade för mig att den var runt 1500..

Hur är det, visst hade 640 av samma årsmodell stålram? det verkar ju gå att hitta dessa billigt på ebay, de borde väl inte vara något annat än bolt-on på 660? ett par kilo till kan jag leva med om man sparar 3500.

Infästningspunkterna för t,ex luftburken kan skilja dem åt bla!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln