Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Man "måste" alltså mer eller mindre skaffa en ny dämpare? Då får det fan va
Det är väl egentligen kröken och inte ljuddämparen som misstämmer. Plus att 05 och nyare har ju eg två ljuddämpare.
Man "måste" alltså mer eller mindre skaffa en ny dämpare? Då får det fan va
Det är väl egentligen kröken och inte ljuddämparen som misstämmer. Plus att 05 och nyare har ju eg två ljuddämpare.
Idiotfråga antagligen, men jag hittar fan inte vart nålen sitter? Vart och hur höjer jag den för lite fetare blandning?
Du skruvar av locket på förgasaren å sen ovanpå trotteln sitter en sitter en skruv å under den så ligger nålen...
Tack för detta! Skruvar jag upp den eller vänder man på clips osv?
Nålen har ett clips som man ändrar genom att lägga den i olika spår på nålen... När man höjer nålen så lägger man clipset ett hack neråt på nålen...
Hallå. Köpte mig en 660 -05 i höstas som jag har problem med att starta. Har än så länge aldrig misslyckats med att få igång den, men det tar oftast mellan 10-30 minuter att kicka igång den.
Det jag funderar på är: samtliga gånger jag lyckats få igång den så har det varit utan choke. Jag har haft choke tidigare under kickarna, till och från, men det är alltid utan choke som den till slut startar. Ger detta på något sätt en fingervisning om vart man ska börja felsöka?
Stort tack,
Billy
Tack för svar! Ska prova som du säger, med bara 2-3 försök åt gången och sedan lufta ur innan jag försöker igen. Men menar du att jag ska hålla inne full gas när jag luftar ur?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|