Angående oljeläckaget som jag beskrev innan, så har jag idag tvättat ren hela motorn och plockat bort kåporna för att kika mer exakt var det läcker ifrån.
Så jag började med att starta upp den efter jag rengjort den och lät den stå på tomgång och först börjar det ryka ur skarven på avgaskröken, ser även att det är tätat med något brun/koppar aktig sörja, det är förmodligen om den sörjan det ryker ifrån eftersom det inte kommer någon rök ur ljuddämparen. Här är en video på det:
https://www.youtube.com/watch?v=XjUhW0Eisl4 )
Det slutar att ryka efter 5-10min på tomgång efter kallstart. Är det något att vara orolig över?
Men nu kommer vi till den viktiga delen och det är oljeläckaget, när det står på tomgång så började det inte läcka någonstans även om jag gav den lite gas. Det var först när jag ställde upp den på motorcykel lyften och la i 1:ans växel det började bildas droppar av olja från dekomp modulen, här är en video som visar hur snabbt det går innan det kommer en ny droppe olja precis i början av videon så ser man en droppe som jag torkar bort för att sedan låta en ny komma till :
https://www.youtube.com/watch?v=f-wRhd9xkV8
När jag kollade närmre så såg jag att en packning såg paj ut, och det var även fuktigt och hade runnit ut olja. Här är en bild som visar hur jag tror att olja läckt och på så vis börjat samla på sig droppar på dekomp modulen, jag tror alltså att det har "sprutat" olja mot dekomp modulen:
Närbild på packningen som ser ut att vara paj:
Så tror ni att det är därifrån det läcker och på så vis "Sprutar" emot dekomp modulen för att sedan samla på sig droppar?
Väldigt tacksam för svar.
Och vad tror ni det skulle kosta på ett ungefär att lämna in den och låt någon byta det för den tidigare ägaren sa att han skulle stå för kostnaden eftersom vi bytte för bara någon dag sedan.
Tack på förhand!