Ktm 660

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Ska du byta till nyare bak del så gäller hela bak ramen samt sadel å även fördel 1 till 2 delen ljuddämpare. ... Ljuddämparna har en annan vinkel som följer ramen å har man de gamla enkelsystemet så ser det klart mumsigt ut för de ser ut som de släp i någe fäste å hänger halvvägs ner till hjulet...
Angående bromsljuskontakten så får,du byta den... Inte billig... För att slipa att broms lyset är tänd hela tiden så koppla ur främre kontakten så funkar broms lyset bara på fotbromsen...
 

Billymma

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2016
Ort
Göteborg
Hoj
Ktm smc 660 -05
Hallå. Mitt bakdrev ser ordentligt slitet ut efter dagens wheelie-försök. Inte på själva taggarna utan mer ner i " dalarna". Funderar på om det kan vara kedjan som är felspänd?

Läser i boken hur spänd kedjan ska vara, där står det 0mm?! Dvs att kedjan ska gå att trycka upp hela vägen mot svingen när hojen står på stödet. Hur vet jag att det är 0mm och inte t.ex. minus 10mm?

Med vänlig hälsning,
Billy
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
De ser ut som du har ett aluminiumdrev och de kan slitas både fort och underligt. Aludrev kör bara vm åkare med för att spara vikt. Köp ståldrev nästa gång eller dyraste alt aludrev med stålkrans/tänder.
 

Billymma

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2016
Ort
Göteborg
Hoj
Ktm smc 660 -05
Jaså är det så förbannat slut? Tror bilden ljuger liite då den är tagen från vinkel. Taggarna är fortf lite platta på toppen i alla fall...
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Hallå. Mitt bakdrev ser ordentligt slitet ut efter dagens wheelie-försök. Inte på själva taggarna utan mer ner i " dalarna". Funderar på om det kan vara kedjan som är felspänd?
Menar du urtagen på sidorna så fanns dom garanterat där innan dina wheelieförsök,från det att drevet var nytt tom...
 

Billymma

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2016
Ort
Göteborg
Hoj
Ktm smc 660 -05
haha va fan! hade ingen aning om att dom såg ut så nya! Var ffa dom "märkena" jag menade. Då har jag bara ett slitet bakdrev som behöver bytas helt enkelt :)

Framdrevet ser fortf i det närmaste helt nytt ut. Är det dumsnålt att bara byta bakdrev och kedja?
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Bakdrevet ser väl heller inte så jäkla risigt ut fast bildvinkeln är ju iofs helt hopplös så det är ju lite svårt att avgöra.Testa hur långt ut det går att dra ut kedjan från bakdrevet så får du ett hum om skicket.Spara framdrevet och byta resten är bortkastade pengar.
 

BaMF

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 660 04
Har en -04, lynnig jävel att starta. Har efter väldigt mycket kickade kommit fram till att den blir mer lättstartad om den får luta åt höger en aning mer än vad lutet från stödet blir. Spelar ingen roll om den är kall eller varm, samma teknik och kraft i kickarna.

Någon som har upplevt något liknande? Tar nästan för givet att det är något med förgasaren, men vad kan min begränsade mc kompetens inte riktigt klura ut.
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Har en -04, lynnig jävel att starta. Har efter väldigt mycket kickade kommit fram till att den blir mer lättstartad om den får luta åt höger en aning mer än vad lutet från stödet blir. Spelar ingen roll om den är kall eller varm, samma teknik och kraft i kickarna.

Någon som har upplevt något liknande? Tar nästan för givet att det är något med förgasaren, men vad kan min begränsade mc kompetens inte riktigt klura ut.

Har du kollat ventilspelet på länge?
 

BaMF

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 660 04
Var den lika svårstartad innan?

Innan hade jag bara fått igång den en gång när den var varm, det var när jag köpte den. Har alltså inget att jämföra med riktigt, vet bara att den är grinig att få igång och att det går lättare när man lutar den.
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Ktm 660 är svårstartad de krävs rätt teknik för att få igång dem. Bästa sättet at få igång en enstånka på mer än 40cc är att ställa kolven strax efter tdc och kicka därifrån. Starta den inte på 2-3 kick måste den luftas ur (kicka) med decompen på styret intryckt för att få bort ånglås innan man börjar om med nya försök.
Ingen gas ska man ha men de gäller alla 4 taktare. Om tomgången är för högt ställd så blir de svårstartade samt om luftbränsleskruven står fel.
 

erilc

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Vilhelmina
Hoj
KTM 660
Har även en annan fundering, delar av siffrorna på hastighetsmätaren slocknar med jämna mellanrum och ibland slocknar hela mätaren helt.. någon som vet vad det beror på? är en ktm 660 smc -06
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top