Haha alltsåååå!!
Man har ju läst att 660 är en egen religion när det gäller att kicka igång fanskapet... SNACKA OM INGEN ÖVERDRIFT?!
Köpte en begagnad (no shit Sherlock) 660 igår, och har donerat åtminstone 50 kickar åt hojskapet, men inte ens en prutt till belöning. Lånade brorsans XR650 en hel del efter jag sålde min gamla hoj, och även den har bara kick, och det var aldrig några problem! Startade alltid på 1-3 kicken. Hur speciell får en 660 lov att vara egentligen?
Säljaren sålde hojen åt sin bror som var utomlands. Säljaren själv hade en 640 i garaget och nyttjade såklart sin elstart till vardags... Men han var ju ändå bekant med 6xx-kickandet och fick igång hojen på 6-7 kicken. Han använde inga vidare finesser med pump osv, han bara kickade. Vad satan är det jag kan göra fel? Hur gör ni för att starta era 660/625 med kick? Eller rättare sagt, till vilken Gud är det ni offrar till och vad är det ni offrar?
Hojen är visserligen inte körd ordentligt (bara min provtur på 500m) sen förra sommaren, och har därför inte fått någon kärlek efter vinterförvaringen. Ska byta tändstift, byta ut bensinen och ställa ventilerna nu i helgen. Men är ju sugen på att starta fanskapet ändå... Är ju ivrig! Måste man seriöst serva den innan den ska till att starta?
Gör antagligen tokfel...
Soppakran - På
Alla switchar - På
Choke - På
Kickar runt motorn 5-6 gånger med decompen intryckt.
Kickar utan decomp tills kickarmen blir stum, därefter decomp och trycka ner kicken ett ''hack''/några cm.
Ger allt jag har på kicken - ooooch!.... Inget.
Har läst en hel del nu om folks olika tips med RÖR INTE GASEN, och en annan som säger att man ska dra i drulen 1-2 gånger innan kick. Att man ska kicka runt motorn med decompen tills man hör ett klick? ifrån motorn. Har letat som en tok efter det där klicket, men hittar då inget klick? Ska man inte alls leta klicket med decompen?
Och ja... det finns 100-tals inlägg om hur man startar en 660/625... Men varfööööör startar inte mitt åbäke när säljaren fick igång den?
***Försöker*** Iallafall enligt det jag har kunnat läsa mig till!
Snablans KTM, Honda är mycket enklare att kicka igång
Godkväll på er!