Rasorblade
Ny medlem
Cervantes skrev:2373579Jag lossa inte på nått.. lite pill att hitta rätt men funka!
och en "sminkspegel"
Cervantes skrev:2373579Jag lossa inte på nått.. lite pill att hitta rätt men funka!
Rasorblade skrev:2373589och en "sminkspegel"
bmwjohan skrev:2374052oj oj oj!!!
jag har precis kört 15 mil motorväg i ösregn med min 660. fan va jobbigt det var. kallt som bara fan. sen hjälpte det inte heller att bakdäcket är helt blankslitet och det var massor av vatten på vägen. men men, jag överlevde ju i alla fall
Henkepenk skrev:2374119Passar på att fortsätta fråga...
Hur är det med service i början? Har hittat en 660 -04 som har gått 350 mil, är det olja+filter + ventiljustering vid 500 mil som är nästa ?
peteR1000 skrev:2374139yepp, olja, filter och ventilKOLL. Men går den normalt så är det knappast nödvändigt
Henkepenk skrev:2374165Tänkte bara så man vet hur landet ligger den närmsta tiden. Man kanske kan kombinera det med nån liten repa och spara en lusentapp.
skoteridioten skrev:2374125Det där kan ju liksom inte bli sämre. Motorväg, ösregn och en 660. Fye fan vad tråkigt
bmwjohan skrev:2374200
det var i och för sig roligt när det började närma sig stockholm för då var det tjockt med bilar så att det nästan stod still. då åkte jag slalom mellan billarna och spann som fan med bakhjulet så fort jag hade riktningen rakt fram. sen att det blir härliga avgasknallar varje gång man släpper gasen efter en blötasfaltsburn gör inte saker sämre. folk i bilarna lär no ha undrat vad det var för nån "entusiast" som var ute och buskörde, ha ha
bmwjohan skrev:2376474hur har ni gjort med backspeglarna på era hojar? har ni dom kvar eller har ni plockat bort dom? jag har min vänstra på för tillfället men jag blir spyfärdig varje gång jag ser den. så jävla fult. jag känner dock att jag kommer att sakna backspegeln om jag tar bort den. den fyller trots allt sin funktion.
hur har ni gjort för att få bort bögläppen bak? alltså den vidrigt långa bakstänkan? har ni sågat av den?
bmwjohan skrev:2376474hur har ni gjort med backspeglarna på era hojar? har ni dom kvar eller har ni plockat bort dom? jag har min vänstra på för tillfället men jag blir spyfärdig varje gång jag ser den. så jävla fult. jag känner dock att jag kommer att sakna backspegeln om jag tar bort den. den fyller trots allt sin funktion.
hur har ni gjort för att få bort bögläppen bak? alltså den vidrigt långa bakstänkan? har ni sågat av den?
bmwjohan skrev:2376474hur har ni gjort med backspeglarna...
Rasorblade skrev:2376484Har den vänstra kvar!
Bobbo V skrev:2376756Jag har också den vänstra kvar, det är ganska skönt.
....Fan vad det är svårsålt. Någon mer som inte får sin 660 såld?
Någon... skrev:Hur säkert är det att köra helt utan speglar och vända på huvudet för att kolla bakåt för att förlora all kontroll framåt?
Emmi skrev:2376907Jag sålde min 04a för 57500:- (utsatt på 60) på 5 dagar.
Varför vill ni ha en backspegel, de e ju så enkelt att vända sig om? Köper inte det där med att det är farligt att vända sig om för att man kan köra in i nåt framför, jag skulle aldrig vilja göra en omkörning utan att kolla över axeln ändå. Döda vinkeln finns de nåt som heter, jävligt lätt att bli påkörd om man inte kollar att det är fritt utan bara litar på backspegeln. Ser till att hålla bra med avstånd till dem framför hela tiden istället.
Bobbo V skrev:2377097Det va fan, det är kanske dåligt med köpare här i Uppsala (Sveriges 660-tätaste stad?)
Jag använder backspegeln och kollar döda vinkeln. Men det är skillnad på att kolla döda vinkeln och göra en 180° på hojen bara för att kolla bakåt. Även om backspegeln skakar otroligt mycket så ser man ju fortfarande om det ligger en bil 100 meter bakom.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|