Ktm 660

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
skoteridioten skrev:
2370333 Har du några kvitton på hojen från tidigare ägare?
Jag visste inte heller om att det satt trimkam på min..förns jag började rota lite bland papper som jag fick med. "Hmm, men vad är detta...kvitto på rallykam, trevligt, trevligt.. :D "

Har redan kollat det..:) . Har alla dokument som följde hojen , till o med väskan o den käcka pennan , men inge kvitton på extrautrustning. Första ägaren jobbade på Cleassons i Bromölla , så jag kan tänka mig att han fick bra pris på grejerna o några kvitton följde säkert inte trimgrejerna....:tungan
 

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
-
Snyggt!

Nu börjar ett hojbyte närma sig... Har lagt ut min på annons och har spanat in en 660 jag VILL HA!!!

Wish me luck!
 

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
-
Suomalainen skrev:
2371262 Vilket gör att serviceintervallerna är betydligt längre... det är ganska viktigt för dem som hellre kör än skruvar konstant! :)

Vad kostar olja+filter då? Man kan ju byta det själv, men materialet just...
 

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
bankeryd
Hoj
hojlös =(
motardnisse skrev:
2371666 Förbannade bilfiltret är svindyra till KTM -04 --> :mad:
när det står ktm på ja...
men inte om det står hiflo.

det ska vara hiflo 156 (plåtfiltret) art.nr: 46-18-156 hos jofrab
och hiflo 157.. (pappfiltret) art.nr: 46-18-157
hmm... kan hända att det är hiflo 155 i motorn istället för 157.. kommer ej ihåg nu bara för det...
86:- för plåtfilter och 48 :- för papp :tummenupp

vilken metalltätning i ramen menar du??
 
Last edited:

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
nu har jag köpt en ktm 660 -04 så nu är jag en i gänget också :D

mitt skivbromslås passar inte. det var lite trist, så nu får man väl köpa ett nytt sånt. så att någon tog upp det innan. blir väl ett sånt lås man får köpa.

min har ett sebringslipon och ombestyckad förgasare. jag körde två 660 innan som var orginal men jag känner ingen skillnad alls effektmässigt mellan dom och min "trimmade". min har dock precis gått 500 mil och det är dags att ställa ventilerna direkt. man kan ju hoppas att dom står fel så att det blir lite mer pulver när jag fininställt dom.

jag måste köpa nytt bakdäck till min direkt för det är blankslitet. vad rekommenderar ni för däck ifall man ska busa runt i stan och köra landsväg. vill gärna ha något med lite bra livslängd.

på hur hög växel får ni upp era 660'is på slangen utan att använda kopplingen? på tvåan är det skitenkelt men jag har inte lyckats på trean ännu. lite besviken på mig själv där för jag får upp min ktm 525 sx på slangen från tomgång på trean utan koppling och den är fyrväxlad.

mitt bakdrev är ganska slut också så jag funderar på att dreva ner den. jag lyckades inte få upp den i toppfart på någon raka igår för att den inte riktigt orkar. nådde väl 175 som högst. känns som att jag skulle kunna komma upp i samma fart snabbare samt få bättre kraft i hojen genom att dreva ner.
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
BMWjohan:
Angående däck rekomenderar jag starkt Pilot Power till motard. De håller länge och har tillräckligt grepp för att lägga hyffsat snabba varv på bana. Så länge inte däckena blir smällvarma så släpper de väldigt fint och kontrollerat. Smällvarma blir de bara på bana om det är sommarvärme.

På 4:an utan koppling är det inga problem att lyfta upp hojen. Går väll upp till 120, över det blir det jobbigare. Jag har kompisar som fått upp hojen på 5:an också men det lyckas jag inte med själv. Kopplingen har jag blivit rekomenderad att aldrig använda för att ta upp hojen på slangen. Den är tydligen inte tillräckligt dimensionerad för det och då kommer du slita på den i onödan med efterföljande ras som ett brev på posten.

Gå upp till ett 45 drev bak så blir den lite roligare. Marchfarten på stora vägar blir lite lägre men busfaktorn blir högre!
Med orginaldrevning ska du nå farter över 190 iaf (på mätaren). Bak med arslet på lampan och greppa tag om framgaffeln med vänstra handen, sen är det bara att hålla i :)
Ha så skoj!
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Det där med att gasa upp den är till största delen teknik! jag har bara lyckats få upp den nån enstaka gång på tvåan än så länge :hihi och sen sitter nästa kille och drar upp den på fyran så.. :)
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Cervantes skrev:
2372290 Det där med att gasa upp den är till största delen teknik! jag har bara lyckats få upp den nån enstaka gång på tvåan än så länge :hihi och sen sitter nästa kille och drar upp den på fyran så.. :)

Jag trösta dig med att det var helt omöjligt för mig att ta upp den på 3:an när jag köpte min första 660. 4:an var inte ens att tänka på med tanke på att fjädringen knappt sträckte på sig....
Tricket är att ta i så du tror att styret ska gå av. Fram med kroppen, dippa gas och sen kasta dig bakåt och ryck till i styret.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
M:et skrev:
2372294 Jag trösta dig med att det var helt omöjligt för mig att ta upp den på 3:an när jag köpte min första 660. 4:an var inte ens att tänka på med tanke på att fjädringen knappt sträckte på sig....
Tricket är att ta i så du tror att styret ska gå av. Fram med kroppen, dippa gas och sen kasta dig bakåt och ryck till i styret.

Ska prova det nästa gång :)

håller precis på lära mig slanga.. vågade aldrig försöka med sporthojjen jag hade innan.. ( såg tusenlapparna brinna om man skulle vurpat.. :skrämd ) men ska testa att dra lite hårdare i styret! :tummenupp
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
M:et skrev:
2372274 BMWjohan:
Angående däck rekomenderar jag starkt Pilot Power till motard. De håller länge och har tillräckligt grepp för att lägga hyffsat snabba varv på bana. Så länge inte däckena blir smällvarma så släpper de väldigt fint och kontrollerat. Smällvarma blir de bara på bana om det är sommarvärme.

På 4:an utan koppling är det inga problem att lyfta upp hojen. Går väll upp till 120, över det blir det jobbigare. Jag har kompisar som fått upp hojen på 5:an också men det lyckas jag inte med själv. Kopplingen har jag blivit rekomenderad att aldrig använda för att ta upp hojen på slangen. Den är tydligen inte tillräckligt dimensionerad för det och då kommer du slita på den i onödan med efterföljande ras som ett brev på posten.

Gå upp till ett 45 drev bak så blir den lite roligare. Marchfarten på stora vägar blir lite lägre men busfaktorn blir högre!
Med orginaldrevning ska du nå farter över 190 iaf (på mätaren). Bak med arslet på lampan och greppa tag om framgaffeln med vänstra handen, sen är det bara att hålla i :)
Ha så skoj!

jag liter på dig. ska beställa ett pilot power

4'an!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! shit jag måste ha pissdålig teknik

jag gick ut och räknade mina kuggar. jag har ett 16 drev fram och ett 38 drev bak. är detta orginal? det lär väl bli en jäääääääävla skillnad om jag byter till 45 bak?

mitt framdrev ser helt nytt ut och kedjan är bra när man mäter avståndet mellan länkar som man ska. bakdrevet är dock slitet. är det ok att bara byta bakdrev då? hyr mycket större kan jag ta utan att behöva byta kedja?

M:et skrev:
2372294 Jag trösta dig med att det var helt omöjligt för mig att ta upp den på 3:an när jag köpte min första 660. 4:an var inte ens att tänka på med tanke på att fjädringen knappt sträckte på sig....
Tricket är att ta i så du tror att styret ska gå av. Fram med kroppen, dippa gas och sen kasta dig bakåt och ryck till i styret.

aha.. så där gör inte jag. jag sitter långt bak och sen snärtar jag med gasen och så går den upp från ganska lågt varv på tvåan. om jag kastar mig bak och rycker allt vad jag kan kanske jag kan få upp den på trean :D
gillar dock inte riktigt att behöva rycka. det är så skönt om man bara kan snärta till med gasen och sitta långt bak och så reser den sig i alla fall. om jag drevar ner min kanske jag kan få upp den på trean med min teknik???
 
Last edited:

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Cervantes skrev:
2372290 Det där med att gasa upp den är till största delen teknik! jag har bara lyckats få upp den nån enstaka gång på tvåan än så länge :hihi och sen sitter nästa kille och drar upp den på fyran så.. :)

Hmm... antingen ger du inte fullt eller så har du fått sveriges slöaste 660, en dipp på gasen och fullt ska få den att komma upp på slangen så fort att du nästan gör en bakåtvolt! :tummenupp
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
bmwjohan skrev:
2372332 om jag drevar ner min kanske jag kan få upp den på trean med min teknik???

Garanterat :fakta

På min sitter det 38 bak och 15 fram. Pisslätt att få upp med bara gas på 3an och väl uppe där kan man åka länge i en lagom hastighet.
Har inte behövt testa på 4an än...


En fråga till er som kan drevning. Jag är inte helt nöjd med min, den går för långsamt. Nå mycket mer än 140-150 vill man knappt köra då det varvar utav bara helvete :näsblod
Säg att man vill ha schyssta hjulningsegenskaper och samtidigt kunna marsa 130 på motorvägen utan problem (dvs ha en "toppfart" kring cirkus 165+).
Hur ska jag dreva då?
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top