Henkepenk skrev:2370491Vad är det för skillnad på en KTM 660 -03 mot en -04?
Tror det bara är oljevolymen och fläkt!
Henkepenk skrev:2370491Vad är det för skillnad på en KTM 660 -03 mot en -04?
skoteridioten skrev:2370333Har du några kvitton på hojen från tidigare ägare?
Jag visste inte heller om att det satt trimkam på min..förns jag började rota lite bland papper som jag fick med. "Hmm, men vad är detta...kvitto på rallykam, trevligt, trevligt.. "
Henkepenk skrev:2371212Kan ett sånt här lås passa framskivan på en 660?
http://www.abus.de/us/main.asp?Scre...6162181&select=0105b05&artikel=4003318009037m
motardnisse skrev:2370506Tror det bara är oljevolymen och fläkt!
Suomalainen skrev:2371262Vilket gör att serviceintervallerna är betydligt längre... det är ganska viktigt för dem som hellre kör än skruvar konstant!
100:- för filtren till -03.Henkepenk skrev:2371337Vad kostar olja+filter då? Man kan ju byta det själv, men materialet just...
Busaberg skrev:2371345100:- för filtren till -03.
motardnisse skrev:2371666Förbannade bilfiltret är svindyra till KTM -04 -->
Rasorblade skrev:2371674får ju inte glömma att man måste ha den lilla metalltätningen till ramskruven oxå
när det står ktm på ja...motardnisse skrev:2371666Förbannade bilfiltret är svindyra till KTM -04 -->
Cervantes skrev:2372290Det där med att gasa upp den är till största delen teknik! jag har bara lyckats få upp den nån enstaka gång på tvåan än så länge och sen sitter nästa kille och drar upp den på fyran så..
M:et skrev:2372294Jag trösta dig med att det var helt omöjligt för mig att ta upp den på 3:an när jag köpte min första 660. 4:an var inte ens att tänka på med tanke på att fjädringen knappt sträckte på sig....
Tricket är att ta i så du tror att styret ska gå av. Fram med kroppen, dippa gas och sen kasta dig bakåt och ryck till i styret.
M:et skrev:2372274BMWjohan:
Angående däck rekomenderar jag starkt Pilot Power till motard. De håller länge och har tillräckligt grepp för att lägga hyffsat snabba varv på bana. Så länge inte däckena blir smällvarma så släpper de väldigt fint och kontrollerat. Smällvarma blir de bara på bana om det är sommarvärme.
På 4:an utan koppling är det inga problem att lyfta upp hojen. Går väll upp till 120, över det blir det jobbigare. Jag har kompisar som fått upp hojen på 5:an också men det lyckas jag inte med själv. Kopplingen har jag blivit rekomenderad att aldrig använda för att ta upp hojen på slangen. Den är tydligen inte tillräckligt dimensionerad för det och då kommer du slita på den i onödan med efterföljande ras som ett brev på posten.
Gå upp till ett 45 drev bak så blir den lite roligare. Marchfarten på stora vägar blir lite lägre men busfaktorn blir högre!
Med orginaldrevning ska du nå farter över 190 iaf (på mätaren). Bak med arslet på lampan och greppa tag om framgaffeln med vänstra handen, sen är det bara att hålla i
Ha så skoj!
M:et skrev:2372294Jag trösta dig med att det var helt omöjligt för mig att ta upp den på 3:an när jag köpte min första 660. 4:an var inte ens att tänka på med tanke på att fjädringen knappt sträckte på sig....
Tricket är att ta i så du tror att styret ska gå av. Fram med kroppen, dippa gas och sen kasta dig bakåt och ryck till i styret.
Cervantes skrev:2372290Det där med att gasa upp den är till största delen teknik! jag har bara lyckats få upp den nån enstaka gång på tvåan än så länge och sen sitter nästa kille och drar upp den på fyran så..
bmwjohan skrev:2372332om jag drevar ner min kanske jag kan få upp den på trean med min teknik???
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |