Ktm 660

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
625SC Offroad/Motard
bmwjohan skrev:
2365123
hel orginal 55,5hk på slangen
trimkam, slip-on och bestyckat om förgasare 59hk på slangen

Wiiee 59på slangen! Du har inte bild på bromspappret? Skulle va skoj å se hur kurvan ser ut samt vad vridet blev..
 

Malmö-motard

Radical Riders
Gick med
16 May 2005
Ort
Lite här o där...
Hoj
ja
Padde skrev:
2365357 Mycket pengar för bra bilder!! Elr ja, plasten är väl inte så dyr till dom igentligen.

:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

Då var fotografen, däcken & bensin &diesel-coktailen som brann dyrare än plasten. Men jag tycker det var värt det :tummenupp

Har för mig att skärmen kostade 220kr eller nåt sådant. Allt är billigt till en KTM verkar det som :va
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Nu har jag trillat ur 660-träsket :( Hojen blev såld igår, gick så fort så jag knappt han fatta det... Det känns konstigt att vara utan gathoj, saknar 660:n redan och det var många år sen sist jag var utan, men nu ska jag kriga på banorna istället för gatorna :)
Ha så skoj och slanga lite åt mig också:pannkyss
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
peteR1000 skrev:
2365138 Slött beror ju lite på vad man jämför med, med min förra K5:a är den ruskigt slö :D Nädå, effekten e faktiskt helt ok. Räcker för att ha riktigt kul med.

Trodde man i stort sett var tvungen att bestycka om ifall man bytte till en annan ljuddämpare :va

nej jag jämför med fel saker. de hojar jag kör annars är min kompis gixxer 1000 och min egen ktm 525sx som är växlad så att den kanske gör 110km/h så det blir ju klart felvisade att jämföra.

Jonasson skrev:
2365330 Wiiee 59på slangen! Du har inte bild på bromspappret? Skulle va skoj å se hur kurvan ser ut samt vad vridet blev..

nej, jag snackade bara lite skit men en kille som jobbar på lelles mc och han berättade detta för mig.
 
Last edited:

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
M:et skrev:
2365708 Nu har jag trillat ur 660-träsket :( Hojen blev såld igår, gick så fort så jag knappt han fatta det... Det känns konstigt att vara utan gathoj, saknar 660:n redan och det var många år sen sist jag var utan, men nu ska jag kriga på banorna istället för gatorna :)
Ha så skoj och slanga lite åt mig också:pannkyss


Varför sålde du? Var du missnöjd med något på hojen?
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Padde skrev:
2366054 Varför sålde du? Var du missnöjd med något på hojen?

Han skrev ju att han kör bana och där är ju inte 660n optimal. Samma anledning jag sålde min, tokfin hoj på gata men den hör inte hemma på motardbana.
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Padde skrev:
2366054 Varför sålde du? Var du missnöjd med något på hojen?

Som Emmi skrev. Toknöjd med 660, har haft 2 st men som sagt den är inte optimal på tävling så nu får det bli full satsning på det ett tag med 560:n. det kostar visst mycket flis att tävla....
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Emmi skrev:
2366401 Han skrev ju att han kör bana och där är ju inte 660n optimal. Samma anledning jag sålde min, tokfin hoj på gata men den hör inte hemma på motardbana.

Jag missade det.


M:et skrev:
2366593 Som Emmi skrev. Toknöjd med 660, har haft 2 st men som sagt den är inte optimal på tävling så nu får det bli full satsning på det ett tag med 560:n. det kostar visst mycket flis att tävla....

Okay, lycka till!:tummenupp
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Jonasson skrev:
2365330 Wiiee 59på slangen! Du har inte bild på bromspappret? Skulle va skoj å se hur kurvan ser ut samt vad vridet blev..

Kan scanna mitt papper imorgon om jag kommer ihåg det.... Har 60 hk på slangen o 64 i vrid.....
 

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
625SC Offroad/Motard
Folkezx9r skrev:
2366836 Kan scanna mitt papper imorgon om jag kommer ihåg det.... Har 60 hk på slangen o 64 i vrid.....
Doit doit! :yoparty

bmwjohan skrev:
2365961jag snackade bara lite skit men en kille som jobbar på lelles mc och han berättade detta för mig.
Aha gör inget, det verkar lösa sig iaf :)
 
Last edited:

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
när jag pratat med ktmhandlare samt några ktm ägare så har de pratat om ett sekundärt luftsystem som täpps till med en skruv. denna skruv kan man ta bort efter 300 mil om man vill??? det ska typ inte göra någon skillnad. skruven finns typ uppe vid ventilkåpan/toppen. känner ni till detta? någon som kan förklara vad det är egentligen?

Folkezx9r skrev:
2367327 Here you go...:)

vad är gjort med din hoj? är det trimkam, helsystem och ombestyckning av förgasare?
 
Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
bmwjohan skrev:
2367838 när jag pratat med ktmhandlare samt några ktm ägare så har de pratat om ett sekundärt luftsystem som täpps till med en skruv. denna skruv kan man ta bort efter 300 mil om man vill??? det ska typ inte göra någon skillnad. skruven finns typ uppe vid ventilkåpan/toppen. känner ni till detta? någon som kan förklara vad det är egentligen?
Återvinning av oförbrända avgaser - som EGR-ventil på bilar ungefär. Kallas SAS av KTM. Det finns några trådar om det där det står hur och varför man plockar bort det.
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
bmwjohan skrev:
2367838 vad är gjort med din hoj? är det trimkam, helsystem och ombestyckning av förgasare?

Köpte den i detta skicket. Sitter Acra helsystem på , ombestyckad förgasare o troligtvis trimkam... Är inte säker eftersom jag som tur är inte haft anledning att lyfta på locket o kika..:)
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Folkezx9r skrev:
2368040 Köpte den i detta skicket. Sitter Acra helsystem på , ombestyckad förgasare o troligtvis trimkam... Är inte säker eftersom jag som tur är inte haft anledning att lyfta på locket o kika..:)


Har du några kvitton på hojen från tidigare ägare?
Jag visste inte heller om att det satt trimkam på min..förns jag började rota lite bland papper som jag fick med. "Hmm, men vad är detta...kvitto på rallykam, trevligt, trevligt.. :D "
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top