bmwjohan
För farlig för allmänheten
skoteridioten skrev:2372373Garanterat
På min sitter det 38 bak och 15 fram. Pisslätt att få upp med bara gas på 3an och väl uppe där kan man åka länge i en lagom hastighet.
Har inte behövt testa på 4an än...
En fråga till er som kan drevning. Jag är inte helt nöjd med min, den går för långsamt. Nå mycket mer än 140-150 vill man knappt köra då det varvar utav bara helvete
Säg att man vill ha schyssta hjulningsegenskaper och samtidigt kunna marsa 130 på motorvägen utan problem (dvs ha en "toppfart" kring cirkus 165+).
Hur ska jag dreva då?
det verkar göra väldigt stor skillnad bara att ändar en kugg fram. jag har var ute och körd med min igen och jag kan få upp den i 175 ungefär men då får jag ligga på tanken och ösa i fem minuter känns det som. jag upplever det som att den orkar inte varva ur på högsta växel. om du får en toppfart på typ 150 med ett kugg ner fram kanske det vore lagom att köra 16/40 tex? undrar om jag kan byta upp mig från 38 bak till 40 uitan att behöva byta kedja. eller det kanske till och med räcker med att byta till 39 bak för att den ska orka toppfarta lite bättre samt bli bättre som wheeliemaskin.