Ktm 660

Zunar

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 '06
Vad är det för typ av olja som ska användas till att smörja nippeln som sitter undertill på hojen och som är för bakre stötdämparen? I manualen så står det bara att den ska smörjas varje gång som hojen har tvättats, och det för att trycka ut eventuellt vatten.
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Zunar skrev:
2415547 Vad är det för typ av olja som ska användas till att smörja nippeln som sitter undertill på hojen och som är för bakre stötdämparen? I manualen så står det bara att den ska smörjas varje gång som hojen har tvättats, och det för att trycka ut eventuellt vatten.

Jag kör med Omega fett men visst marinfett borde fungera tycker jag!
 

HoOmer

*Husse glömmer dig aldrig*
Gick med
30 Jan 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Tl1000s
Cervantes skrev:
2415443 Jo visst är det samma här! det kommer ur slangen och rinner ner längs skärmen..

Det jag undrar dock är varför slangen sitter i ramen om tanken är att vattnen ska rinna ut? är det kanske så att slangen sitter dåligt i infärtningen till ramen och det är därför det rinner?

Det är bara för att slangen inte ska fladdra löst omkring. Sitter jue en skåra i fästet som slangen sitter i mot ramen, så att kylarvätskan kan rinna ut.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
HoOmer skrev:
2416163 Det är bara för att slangen inte ska fladdra löst omkring. Sitter jue en skåra i fästet som slangen sitter i mot ramen, så att kylarvätskan kan rinna ut.

Aha där ser man :tummenupp

Har lite mycket olja i hojjen märkte jag.. någon som vet hur mycket ungefär som ska ut? nivån vid kall är ganska precis där den ska vara när den är varm..
 

KlotErik

Pronto
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Ekerö
Hoj
R1100 GS
Tjena! Idag köpte jag en 660!:yoparty Inledde motardkarriären starkt idag genom att först få motorstopp längst fram i bilkön, för att sedan åtnjuta en "kickback" som genererade en strålande smärta genom hela benet... Skönt:D
Jag känner mej nöjd som fan iaf!:)
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
KlotErik skrev:
2416556 Tjena! Idag köpte jag en 660!:yoparty Inledde motardkarriären starkt idag genom att först få motorstopp längst fram i bilkön, för att sedan åtnjuta en "kickback" som genererade en strålande smärta genom hela benet... Skönt:D
Jag känner mej nöjd som fan iaf!:)

Vill man vara fin får man lida pin! :D

Grattis till nya hojjen! bakslag är ingen höjdare dock..
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Har suttit och funderat en del på hur man enklast kan kombinera lite offroadkörning med asfaltsåka.. Såg att continentals TKC80 verkar va en bra "Gyllene medelväg" :) Är det nån som testat att köra med nått liknande i skogen i dimensioner som passar originalfälgar? och är det nån som kört dom på asfalt? det ska väl tydligen va offroaddäck gjorda av landsvägs gummi om jag förstått det rätt?
 

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
RF 900R
Cervantes skrev:
2421462 Har suttit och funderat en del på hur man enklast kan kombinera lite offroadkörning med asfaltsåka.. Såg att continentals TKC80 verkar va en bra "Gyllene medelväg" :) Är det nån som testat att köra med nått liknande i skogen i dimensioner som passar originalfälgar? och är det nån som kört dom på asfalt? det ska väl tydligen va offroaddäck gjorda av landsvägs gummi om jag förstått det rätt?


Äh kör med riktiga däck istället. Kör själv Sportec M3 och kör en hel del grus och lite skog och det funkar prima.

Kika här:D
http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2408842&postcount=1212
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
motardnisse skrev:
2421677 Såklart det går, frågan är vilket fäste man vill ha!!! :D

Ja ja nu ska du inte va sån :D Jag vill hitta en lat och snål version som funkar bra.. visst GGN kanske är att ta vatten över huvudet men är det såå stor skillnad??

*edit* syfta på offroaddäck strlk 17" inte m3orna :D
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Hej alla ktm:are!
Har varit och provkört en 06:a idag med 40 mil på mätaren (demo)
Ja det var ju en väldans skillnad mot yamman, smidig och rapp! Komforten var ju inte lika go men det är väl smällar man få ta.
Har världens ågren efter att ha fått ett erbjudande om att lägga 27900:- emellan + att få ett presentkort på 5000:- Gör jag bort mig totalt om jag tackar nej :va
 
Last edited:

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
bankeryd
Hoj
hojlös =(
Aphex skrev:
2422188 Hej alla ktm:are!
Har varit och provkört en 06:a idag med 40 mil på mätaren (demo)
Ja det var ju en väldans skillnad mot yamman, smidig och rapp! Komforten var ju inte lika go men det är väl smällar man få ta.
Har världens ågren efter att ha fått ett erbjudande om att lägga 27900:- emellan + att få ett presentkort på 5000:- Gör jag bort mig totalt om jag tackar nej :va
det är en JÄVLA skillnad på yamman.. (hade samma som du innan), dock köpte jag en beggad -04:yoparty
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Cervantes skrev:
2421462 Har suttit och funderat en del på hur man enklast kan kombinera lite offroadkörning med asfaltsåka.. Såg att continentals TKC80 verkar va en bra "Gyllene medelväg" :) Är det nån som testat att köra med nått liknande i skogen i dimensioner som passar originalfälgar? och är det nån som kört dom på asfalt? det ska väl tydligen va offroaddäck gjorda av landsvägs gummi om jag förstått det rätt?

Är ni inte rädda för att den stora feta bromsskivan ska må dåligt av av stenarna i skogen ??.... Jag hade nog inte vågat ge mig på ngn regelrätt endurokörning med 17 tums fälgarna. Bättre då att leta upp ett par endurofälgar... Blir inte alls lika nervöst heller med ett större framhjul.
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
M A N G E skrev:
2422549 det är en JÄVLA skillnad på yamman.. (hade samma som du innan), dock köpte jag en beggad -04:yoparty

Ja jag tror jag får tygla mig och leta efter en äldre hoj. Känns som en hygglig deal, men 30000:- är ju en del att lägga till. Man skiter ju inte slantar direkt :) Nu gäller det bara att få min såld. För hur mycket sålde du din Mange?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Folkezx9r skrev:
2422682 Är ni inte rädda för att den stora feta bromsskivan ska må dåligt av av stenarna i skogen ??.... Jag hade nog inte vågat ge mig på ngn regelrätt endurokörning med 17 tums fälgarna. Bättre då att leta upp ett par endurofälgar... Blir inte alls lika nervöst heller med ett större framhjul.


Skulle INTE köra med 17" och stora skivan i skogen, har kört mkt med 18/21 med stora skivan och det fungera ypperligt!

Cervantes: Du som behöver Isdäck 17" http://www.blocket.se/vi/9218705.htm?ca=11_s
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Aphex skrev:
2422711 Ja jag tror jag får tygla mig och leta efter en äldre hoj. Känns som en hygglig deal, men 30000:- är ju en del att lägga till. Man skiter ju inte slantar direkt :) Nu gäller det bara att få min såld. För hur mycket sålde du din Mange?

Hörru det är ju bara att vi kör en sväng en dag så får du testa min!
Sen kan du avgöra om 06an är värd de där extra slantarna ^^
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Ja det kan jag ju inte tacka nej till :) Din verkade vara riktigt pigg så det räcker å blir över. Vi får styra upp det nån dag, efter att jag vilat färdigt skinkorna från Uppsala turen.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Cervantes skrev:
2423156 Men vad är skillnaden? är ju nyfiken ju! :)
Va bra pris men 130 i bak låter lite.. får man verkligen på det?

Nja du får väl fråga honom/henne


Ja du, höjden är en jäkla skillnad!
17" <--> 21"
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
motardnisse skrev:
2423336 Nja du får väl fråga honom/henne


Ja du, höjden är en jäkla skillnad!
17" <--> 21"

Men det är ju bara ifram.. bak är det väl 18 på enduro? Låter som att det skulle va värt att testa :) Skulle ju va grymt att slippa byta fälgar mellan dom olika körningarna :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top