Ktm 660

GipsY

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Sandviken
Hoj
TWN 350 Boss Twin 1954/HVA 125-80
Så var första turen med nya hojen avklarad då :tuttar körde bara grus/skogs väg ock lite gata.men satan vad kul det var :D. Har fixat ett kors i min sebring burk för att slå sönder ljudet lite.. få se vad det påverkar vid bänkingen i höst :)
den låter iallfall inte så grovt nu :rolleyes:
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
GipsY skrev:
2433594 Så var första turen med nya hojen avklarad då :tuttar körde bara grus/skogs väg ock lite gata.men satan vad kul det var :D. Har fixat ett kors i min sebring burk för att slå sönder ljudet lite.. få se vad det påverkar vid bänkingen i höst :)
den låter iallfall inte så grovt nu :rolleyes:

Varför det?? tycker mitt sebring låter alldeles lagom :D
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
mitt sebring låter sjukt högt om inte jag har decibelkillern i. måste nästa vara något fel på det. jag får skitont i öronen efter bara någon minut ifall jag kör utan hörseproppar.
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Jävla höst.
Jag har svurit på att ha kvar min underbara 660 - den bästa hojen jag nånsin har haft, och aldrig mer köpa en skoter för man blir bara less till slut (om det är en dålig vinter).
Men nå, nu står man här ändå och funderar på att sälja kärleken och handla vinterleksak istället :tomten

Fanå. Kommer sakna den.


Nån som vet vad plasten bak kostar? Alltså inte på sidorna utan den som sträcker sig runt baklycktan...

24.95 EUR på race-styles.com, kan det bli billigare än så?
 
Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
skoteridioten skrev:
2435179 Jävla höst.
Jag har svurit på att ha kvar min underbara 660 - den bästa hojen jag nånsin har haft, och aldrig mer köpa en skoter för man blir bara less till slut (om det är en dålig vinter).
Men nå, nu står man här ändå och funderar på att sälja kärleken och handla vinterleksak istället :tomten

Fanå. Kommer sakna den.


Nån som vet vad plasten bak kostar? Alltså inte på sidorna utan den som sträcker sig runt baklycktan...

24.95 EUR på race-styles.com, kan det bli billigare än så?

menar du bakskärmen?? tror den kostar runt 250.- i sverige mé.. beror lite på vilken färg du vill ha
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
skoteridioten skrev:
2435179 Jävla höst.
Jag har svurit på att ha kvar min underbara 660 - den bästa hojen jag nånsin har haft, och aldrig mer köpa en skoter för man blir bara less till slut (om det är en dålig vinter).
Men nå, nu står man här ändå och funderar på att sälja kärleken och handla vinterleksak istället :tomten

Fanå. Kommer sakna den.

hört talas om dubbdäck och eluppvärmda handtag? :yoparty
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Då denna tråd har blivit för stor för att hitta något i överhuvudtaget,så undrar jag om man kan hälla i all olja i motorn och fylla upp i ramen med hjälp av oljepumpen samt att man då luftar ur vid skruven vid styrhuvet?:confused:
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Ivil skrev:
2435661 Då denna tråd har blivit för stor för att hitta något i överhuvudtaget,så undrar jag om man kan hälla i all olja i motorn och fylla upp i ramen med hjälp av oljepumpen samt att man då luftar ur vid skruven vid styrhuvet?:confused:

Tror inte all olja rymms i motorn.. det är ju därför det är olja i ramen.. varför inte hälla i ramen istället och va på den säkra sidan? Lufta brukar jag göra även om jag häller oljan i ramen..
 

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Olofström
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
Ivil skrev:
2435661 Då denna tråd har blivit för stor för att hitta något i överhuvudtaget,så undrar jag om man kan hälla i all olja i motorn och fylla upp i ramen med hjälp av oljepumpen samt att man då luftar ur vid skruven vid styrhuvet?:confused:

Funkar!:tummenupp Men glöm inte o lufta!
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nä jag häller all olja i vanliga påfyllningshålet och luftar sen den vid styrhuvudet!
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
bmwjohan skrev:
2435608 hört talas om dubbdäck och eluppvärmda handtag? :yoparty

Mjo. Men inte mina polare som kör snöskoter. Men vafan. Jag vet fortfarande inte hur jag ska göra :tomten


Jag lite anti den lokala KTM-firman så jag handlar gärna plasten på nätet.
Race-styles.com är väl att lita på?
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
skoteridioten skrev:
2436233 Mjo. Men inte mina polare som kör snöskoter. Men vafan. Jag vet fortfarande inte hur jag ska göra :tomten


Jag lite anti den lokala KTM-firman så jag handlar gärna plasten på nätet.
Race-styles.com är väl att lita på?

Finns ju billiga alternativ i sverige.. är nog smidigare!
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Är lite intresserad av en 660 -03:a och om jag fattat det rätt så är det som skiljer mot 04:an oljemängden och ingen kylfläkt. Dras den med samma problem med kopplingen som -04:an? Det som får en att fundera lite extra är att den gått 1200 mil. Tycker väl iofs att det verkar helt normalt med 400 mil per år. Men kollar man blocket så har ju många 04:eek:r endast gått 300-500 mil :va Ska man kolla något extra noga på en sån hoj. Börjar det bli dags för lagerbyten och andra mindre roliga saker när de gått lite längre? Eller är det en slitvarg som rockar på ett tag till om den är väl underhållen med oljebyten och ventiljusteringar?
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Aphex skrev:
2437573 Är lite intresserad av en 660 -03:a och om jag fattat det rätt så är det som skiljer mot 04:an oljemängden och ingen kylfläkt. Dras den med samma problem med kopplingen som -04:an? Det som får en att fundera lite extra är att den gått 1200 mil. Tycker väl iofs att det verkar helt normalt med 400 mil per år. Men kollar man blocket så har ju många 04:eek:r endast gått 300-500 mil :va Ska man kolla något extra noga på en sån hoj. Börjar det bli dags för lagerbyten och andra mindre roliga saker när de gått lite längre? Eller är det en slitvarg som rockar på ett tag till om den är väl underhållen med oljebyten och ventiljusteringar?

Anledninge till att vissa -04 gått så lite är för att dom är sent uttagna! fanns en hel del 04or kvar även hösten 05! min t ex är en 04 men som är uttagen nov 05 den hade gått ca 300 mil när jag köpte den dvs en halv säsong skulle annars bli mer misstänksam mot en 04 som är uttagen då som bara gått 300 mil! jag har kört ca 300 mil sen juli..
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Cervantes skrev:
2438284 Anledninge till att vissa -04 gått så lite är för att dom är sent uttagna! fanns en hel del 04or kvar även hösten 05! min t ex är en 04 men som är uttagen nov 05 den hade gått ca 300 mil när jag köpte den dvs en halv säsong skulle annars bli mer misstänksam mot en 04 som är uttagen då som bara gått 300 mil! jag har kört ca 300 mil sen juli..

Ja, ja det kan ju förklara en del så klart. Verkar finnas många -04 ute i det avlånga landet. Ska ringa och höra mig för hos tidigare ägare om ev. problem.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Aphex skrev:
2438363 Ja, ja det kan ju förklara en del så klart. Verkar finnas många -04 ute i det avlånga landet. Ska ringa och höra mig för hos tidigare ägare om ev. problem.
Superbike säljer en 06:a för 74.900:- + presentkort på 9k:tummenupp
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Rasorblade skrev:
2438433 Superbike säljer en 06:a för 74.900:- + presentkort på 9k:tummenupp

Ja hade man haft lite mindre lån än vad man har idag så hade jag inte tvekat på en sån, riktigt bra pris :tummenupp
Tyvärr är min nuvarande motardbuss mer svårsåld än en påse sand i sahara.
Så då får man göra ett inbyte på en lite billigare cykel med hopp om att få lika skoj på en sådan.
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Jahopp, har i princip bestämt mig nu på 03:an. Kontaktade 2 tidigare ägare som fick berätta lite om den. Sjukt trevliga bägge två och de hade inte mycket att anmärka på. Känns ju lite tryggare iallaf. Får se om man kan hämta den nästa vecka :yoparty
 

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
bankeryd
Hoj
hojlös =(
Aphex skrev:
2439141 Jahopp, har i princip bestämt mig nu på 03:an. Kontaktade 2 tidigare ägare som fick berätta lite om den. Sjukt trevliga bägge två och de hade inte mycket att anmärka på. Känns ju lite tryggare iallaf. Får se om man kan hämta den nästa vecka :yoparty
ok.. är det den dom har på mascot i nässjö??

vad får du för din i inbyte???
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top