Ktm 660

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
M A N G E skrev:
2439850 ok.. är det den dom har på mascot i nässjö??

vad får du för din i inbyte???

Ja det stämmer! Du som bor i krokarna kanske vet något mer om den?
46000:- får jag för min i strippat originalskick. Vet att det inte är bästa priset men det är ju en firma. Har fått ett oerhört bra bemötande vilket gör att jag inte drar mig för ett byte.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Aphex skrev:
2439909 Ja det stämmer! Du som bor i krokarna kanske vet något mer om den?
46000:- får jag för min i strippat originalskick. Vet att det inte är bästa priset men det är ju en firma. Har fått ett oerhört bra bemötande vilket gör att jag inte drar mig för ett byte.

Men då borde du kunna iallafall få minst 3000:- för burkarna vid sidan av?

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
hojlös =(
Aphex skrev:
2439909 Ja det stämmer! Du som bor i krokarna kanske vet något mer om den?

nope.. inte en aning om den hojen. känner inte igen den.
men jag kan rekomendera dom som handlare... :tummenupp
där köpte jag min xt660x.
jag kommer nog handla där nästa hoj om det blir en yamaha...
men det vet man aldrig..

edit: vill du sälja framlyset innan du drar uppå igen så är jag spekulant.. :yoparty

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
M A N G E skrev:
2439942 nope.. inte en aning om den hojen. känner inte igen den.
men jag kan rekomendera dom som handlare... :tummenupp
där köpte jag min xt660x.
jag kommer nog handla där nästa hoj om det blir en yamaha...
men det vet man aldrig.. :yoparty

Har ju ringt en del till olika firmor och hört vad man kunde tänkas få för den. Responsen har väl inte varit så där överdriven direkt och inget jag räknat med heller. Dock så verkar denna firma vara väldigt tillmötesgående och inte omöjliga att diskutera med. Har fått uppfattningen om att de inte bara vill kränga ännu en hoj utan vill att man verkligen ska känna sig nöjd efteråt också. Det är min första uppfattning efter några telesamtal iallaf. Sen vet jag inte vad andra har för erfarenheter.

Acerbis lyset :) Nja jag vet inte jag. Är inget fan av denna lykta men kan kanske vara bra att ha.

Last edited:

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
hojlös =(
Aphex skrev:
2439993 Har ju ringt en del till olika firmor och hört vad man kunde tänkas få för den. Responsen har väl inte varit så där överdriven direkt och inget jag räknat med heller. Dock så verkar denna firma vara väldigt tillmötesgående och inte omöjliga att diskutera med. Har fått uppfattningen om att de inte bara vill kränga ännu en hoj utan vill att man verkligen ska känna sig nöjd efteråt också. Det är min första uppfattning efter några telesamtal iallaf. Sen vet jag inte vad andra har för erfarenheter.

Acerbis lyset :) Nja jag vet inte jag. Är inget fan av denna lykta men kan kanske vara bra att ha.

exakt... hellre nöjda kunder än bara kränga iväg en hoj.

men hojta till om du ångrar dig så får du några hundralappar för det.

ha de o lycka till med 660

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
skoteridioten skrev:
2440079 Aphex, du kan få köpa min hoj om du vill :)

Ja vad fan jag såg den ute på blocket! Tar du hand om yamahan så visst :D
Skit i skotern och skaffa dubbdäck istället nu, det blir ändå bara slask och drivis i vinter :tummenupp

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Hoj
RF 900R
Har problem med att det läcker olja från kopplingbehållaren på styret. Har provat byta packning men det läcker fortfarande.
Någon som haft liknande problem?

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
M A N G E skrev:
2440057 exakt... hellre nöjda kunder än bara kränga iväg en hoj.

men hojta till om du ångrar dig så får du några hundralappar för det.

ha de o lycka till med 660

Ska ha dig i åtanke. Jag kanske rentav stannar och tar en jungfrusväng innan jag drar hemåt igen.

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Aphex skrev:
2440102 Ja vad fan jag såg den ute på blocket! Tar du hand om yamahan så visst :D
Skit i skotern och skaffa dubbdäck istället nu, det blir ändå bara slask och drivis i vinter :tummenupp

Haha nej jag klarar mig bra utan en yamma, men tack ändå :tungan
Nå, jag dör väl inte direkt om jag "måste" ha kvar hojen. Tänkte mest kolla intresset bara ;)

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
SVooSh skrev:
2440143 Har problem med att det läcker olja från kopplingbehållaren på styret. Har provat byta packning men det läcker fortfarande.
Någon som haft liknande problem?

På min räckte det att dra åt skruvarna då och då.. ingen slutgiltig lösning men det fick funka.

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Hoj
RF 900R
Suomalainen skrev:
2440472 På min räckte det att dra åt skruvarna då och då.. ingen slutgiltig lösning men det fick funka.

Provat det med desvärre.
Får väl öppna och kolla om det är något ljutslagg eller så som skär sönder packningarna.

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
skoteridioten skrev:
2440208 Haha nej jag klarar mig bra utan en yamma, men tack ändå :tungan
Nå, jag dör väl inte direkt om jag "måste" ha kvar hojen. Tänkte mest kolla intresset bara ;)

Skadar väl aldrig att sälja om man får rätt mängd pengar för den. Köp en såjter du och skaffa en ny moppe till våren så är det frid och fröjd igen :hojsmilie

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Funderar på om det är ren idioti att köra hojen hem istället för på släp.
Med yamman är det ju inga större problem på vägen ner. Man lär väl bli ganska mörbultad att köra 80 mil på en dag.

Nä nu ska jag sluta spamma sönder tråden och gå och lägga mig istället.

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Aphex skrev:
2440793 Funderar på om det är ren idioti att köra hojen hem istället för på släp.
Med yamman är det ju inga större problem på vägen ner. Man lär väl bli ganska mörbultad att köra 80 mil på en dag.

Nä nu ska jag sluta spamma sönder tråden och gå och lägga mig istället.

80 mil på en dag blir nog brutaljobbigt. jag åker 12 mil motorväg varje fredag och sedan 12 mil varje söndag tillbaks på motorväg igen med min 660 och det är skitjobbigt tycker jag.

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
bmwjohan skrev:
2441249 80 mil på en dag blir nog brutaljobbigt. jag åker 12 mil motorväg varje fredag och sedan 12 mil varje söndag tillbaks på motorväg igen med min 660 och det är skitjobbigt tycker jag.

Ja man kanske ska va mus och ta den på släpet ändå. Falun-Jönköping är kanske inte den roligaste vägen att nöta på heller. Samtidigt är det ju en ypperlig chans att bekanta sig med nyförvärvet. Många pauser och nåt gosigt sittunderlag kanske underlättar resan :rolleyes:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Aphex skrev:
2441422 Ja man kanske ska va mus och ta den på släpet ändå. Falun-Jönköping är kanske inte den roligaste vägen att nöta på heller. Samtidigt är det ju en ypperlig chans att bekanta sig med nyförvärvet. Många pauser och nåt gosigt sittunderlag kanske underlättar resan :rolleyes:

Ta den på släp istället!

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Ja det är väl kanske lika bäst att ta den på kärran. Man lär väl va ganska less efter turen på vägen ner. Sen hem igen till dalom, nja jag litar på era kloka ord :fakta

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0