Ktm 660

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
MjO skrev:
2047198 Hmm, hur krångligt är detta om man inte skruvat så mycket förut på KTM :)

Inte så krångligt, det var väl Akra du skulle ha på din eller hur?
Kolla med butiken där du köpte den, de har garanterat sålt ett par Akra till nån
annan KTM och vet säkert vilka munstycken du ska ha!

Annars säger färgen på tändstiftet rätt mkt!

Hittade en som skrev på www.soe.se att KTM power parts specar 188 munstycke med akra slipon.
 
Last edited:

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen just nu
Ska faktiskt testa de där Italienska X-Racing Carbon först, bryr mig inte så mycket om effektökningen, den är marginell, vill mest ha rätt sound :)
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
jag hämtade en ny ktm 660 -04 hos lelles idag :banana :banana :yoparty hoppas det blir mycket motard träffar i sthlm's området nu!
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Krille-666 skrev:
2049994 jag hämtade en ny ktm 660 -04 hos lelles idag :banana :banana :yoparty hoppas det blir mycket motard träffar i sthlm's området nu!

Du var där vid 10-snåret eller så ? Med någon polare ?
 

Zone

I live for this shit!!!
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hufudstaden
Hoj
CBR1000rr-07, Skramlaha YZ450
Var oxå och hämtade min nya 660-05:a i dag hos lelles. Körde hem den till Stockholm. Fan vad med snö :gnissla

Men med 7 mil på mätaren känns det helt ok. :yoparty
 

Vild nybörjare

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2006
Ort
Malmö
Hoj
R6
vad fick du ge för din 05a?

Zone skrev:
2050545 Var oxå och hämtade min nya 660-05:a i dag hos lelles. Körde hem den till Stockholm. Fan vad med snö :gnissla

Men med 7 mil på mätaren känns det helt ok. :yoparty


Vad fick du ge för din 05a?
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Krille-666 skrev:
2050595 Japp det var jag, fast ingen polare utan farsan :hihi

My bad... (jag börjar bli gammal :) ) Det var jag som satt inne hos Ragge precis innan (och handlade på mig lite mysiga titanprylar och suddgummisulor).
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
TomK skrev:
2050909 My bad... (jag börjar bli gammal :) ) Det var jag som satt inne hos Ragge precis innan (och handlade på mig lite mysiga titanprylar och suddgummisulor).

ok! Tog ut hojjen på en runda idag rena dynamiten i motorn :D , Väntar bara på plåtar från ragnar sen blir det ut att gasa om det är lika tort och fint på vägen. Tror jag stog och kicka 15 min innan den gick igång :död men har juh läst att det inte ska vara så lätt första gången. Att köra in den 100 mil kommer juh bli en pina man vill juh bara gasa! För övrigt en brutalt fin hoj!
 

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen just nu
I know the feeling, har själv en hoj som gått 3 kilometer än så länge :D och jag har typ 3-4 dm snö kvar ... :huvet

Men men, jag håller på att bygga om bakdelen idag istället :yoparty
 

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Olofström
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
Blev 8 hårda mil på min nya -05a idag. Bytte juice o filter i motorn så nu får den va inkörd.
De va ganska mkt metalspån på magneterna. Fattar inte hur Ktm kan rekommendera att köra 100mil innan första oljebytet :gnissla

Är riktigt förvånad över hur lättstartad den är. Behöver ju knappt trampa till nånting. En jäkla skillnad mot min förra XR650.

Ett riktigt as till o gå är det ivf :yoparty
 

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
625SC Offroad/Motard
Någon som har lite art nummer på KTMs "ricers", vill höja styret lite.. Kanske typ 30mm det borde väl finnas på hyllan eller är det å bygga själv som gäller?
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Jonasson skrev:
2053314 Någon som har lite art nummer på KTMs "ricers", vill höja styret lite.. Kanske typ 30mm det borde väl finnas på hyllan eller är det å bygga själv som gäller?
Jag köpte 30mm hos www.touring.se (art.69-1241)..
Dessa är för 28mm styre så jag fick modifiera (fila) lite.. Inte gratis men kvaliteten verkar bra!
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
yates skrev:
2052358 Blev 8 hårda mil på min nya -05a idag. Bytte juice o filter i motorn så nu får den va inkörd.
De va ganska mkt metalspån på magneterna. Fattar inte hur Ktm kan rekommendera att köra 100mil innan första oljebytet :gnissla
Körde mina första mil igår också, 10 intensiva mil. Jevlar vilken hoj! Går ju inte o hålla framhjulet i backen :D
Var det knepigt att byta olja o filter? tänkte göra det nu också.

Krille-666 skrev:
Att köra in den 100 mil kommer juh bli en pina man vill juh bara gasa!
Gasa & motorbromsa är det du ska göra, så det är bara köra!

/N
 

jinnedal

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2006
Ort
Borås
Hoj
KTM 640
Tjena Grabbarna!!!
när man ska köpa KTM typ 660, 640, 625. när ska man börja fundera över miltalen. Självklart så beror det säkert på, men över lag..... typ
Tacksam johan
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
wannagofast skrev:
2053512 Jag köpte 30mm hos www.touring.se (art.69-1241)..
Dessa är för 28mm styre så jag fick modifiera (fila) lite.. Inte gratis men kvaliteten verkar bra!

Fy f.n vad dyrt: 477:- hemskickat och klart. Nä då fixar jag egna!
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
isse skrev:
2053787 Körde mina första mil igår också, 10 intensiva mil. Jevlar vilken hoj! Går ju inte o hålla framhjulet i backen :D
Var det knepigt att byta olja o filter? tänkte göra det nu också.

Gasa & motorbromsa är det du ska göra, så det är bara köra!

/N

Varför byta olja efter 10 mil? Verkar juh lite extremt, 20-30 kan jag förstå men 10? :gnissla Men men desto oftare desto bättre eller hur :tungan
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jonasson skrev:
2053314 Någon som har lite art nummer på KTMs "ricers", vill höja styret lite.. Kanske typ 30mm det borde väl finnas på hyllan eller är det å bygga själv som gäller?

Det här kitet höjer antingen 28 , 37 eller 46mm
Om du har ett 28mm styre så är det 595.01.039.044
Om du har ett 22mm styre så är det 595.01.039.144

Ett annat kit kan du välja antingen 37mm eller 47mm

37mm: 594.01.039.044
47mm: 594.01.039.144

Fast jag skulle åka till lokala mekaniska verkstan och be dem skära till två st
klossar så kan du borra själv.

isse skrev:
2053787 Körde mina första mil igår också, 10 intensiva mil. Jevlar vilken hoj! Går ju inte o hålla framhjulet i backen :D
Var det knepigt att byta olja o filter? tänkte göra det nu också.

/N


Nja låt det gå 30-40 mil, 10mil är lite overkill men visst det brukar finnas lite metallflisor. Nä det är inte knepigt att byta olja, värre med att ställa ventiler!
 

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Olofström
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
Bytte som sagt min olja efter 8 mil. Kanske e overkill, men mineralolja e billigt o de e ju så enkelt så de spelar ingen roll.
Blir ett byte till innan första sevicen vid 100mil.

Hur e de o ställa ventilerna på 660:in. Ställde dem en massa gånger på min gamla Xr650 o på den va de busenkelt. Men de verkar vara lite trängre på denna. Nån som ha nått bra tillväga gångsätt att tipsa med. Typ om de blir enklare om man lossar kylaren typ :rolleyes:
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top