Ktm 660

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
bmwjohan skrev:
2380571
vaaaaaaaaaaa!!!!!!!!! jag fick typ 10.000 för halv hos folksam, samma hoj, vi är lika gamla och bor i samma stad!! jag måste ringa dom igen
Gör det.

jag fick följande priser hos Folksam

med SMC rabatt
hel 7701/år
halv 3855/år

FOLKSAM/SMC försäkring
hel 4186/år
halv 2703/år

född -75 kk sedan -00 ( var av med det 1 månad -01 ) R1:an försäkrad hos Folksam.

Jag kommer ta den vanliga försäkringen med SMC rabatt eftersom min fru ska övningsköra på motarden, tror inte SMC försäkringen gäller för henne eftersom hon inte har gått någon utbildning.
 

kN_KY

Rock on!
Gick med
24 Jul 2006
Ort
Örkelljunga
Hoj
Yamaha YZF250
Maciej EVO VI skrev:
2380569 Det löste sig i alla fall :)

Tog regnummer från listan på efterlysta hojjar. Folksams SMC försäkring får jag pröjsa 4186:- hel/hel, 31 år bor mitt i Sthlm.

nu är det bara att ringa vidare och så ska jag kolla på en hoj ikväll :)

Din gris! Jag får ju betala 10lax för hel/hel på Bilsport & Mc och jag bor ju ute på landet. Men nu ehar jag ju inte fyllt 24 än - så det har nog nått med det att göra :huvet
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Maciej EVO VI skrev:
2380599 Gör det.

jag fick följande priser hos Folksam

med SMC rabatt
hel 7701/år
halv 3855/år

FOLKSAM/SMC försäkring
hel 4186/år
halv 2703/år

född -75 kk sedan -00 ( var av med det 1 månad -01 ) R1:an försäkrad hos Folksam.

Jag kommer ta den vanliga försäkringen med SMC rabatt eftersom min fru ska övningsköra på motarden, tror inte SMC försäkringen gäller för henne eftersom hon inte har gått någon utbildning.

jag ringde folksam igen. utan smcrabatt fick jag helt plötsligt prissäkning från 10000 till 4000!!! helt sjukt men bra för mig.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Testa ring Länsförsäkringar!! Jag har deras offroad försäkring.. betalar 4k/år helförsäkring med normal självrisk tillskillnad från smc.. tycker det är nästan gratis!! :banana

*edit* bor i väsby kk sen -06 79:a
 

tattoo

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
sthlm
Hoj
crashad buell xb9s
har ni alla garage?
misstänker att det blir lite billigare då?
själv har jag inte tillgång till det....
bor i sumpan...........
 

Kulgan

När Kulgan vurpar hårdnar asfalten...
Gick med
6 May 2005
Ort
Umeå
Hoj
Såld...letar nytt.
Jag har inget garage och bor i umeå vilket bidrar som faen?
Pröjsar ca 4000 hel helår med If...inga garage eller skit
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Bor iofs i hus med eget garage.. tror det var ett krav för offroad försäkringen att den står i garage på natten..
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
LF 2.348:- hel/hel med 3000:- i självrisk..:) . Fast jag är iofs gubbe , bor på vischan o ha haft kort sen -84......:rolleyes:
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Zana skrev:

jag menar alltså att det är billigare att ta hojen när jag ändå har den. pendelkortet kostar 600kr per mån och bensin för att åka fram och tillbaka till jobbet blir ca 90kr/mån.


hur gör ni när ni byter däck på era 660'is. gör ni det själva eller lämnar ni in hojarna? jag byter crossdäck på min ktm 525 själv. det är larvigt enkelt. har även bytt dubbdäck på den vilket ska va lite svårare men det är skitenkelt det också. är det lika lätt på en 660? däcken ser ju helt annorlunda ut.

för att komma undan så billigt som möjligt så ska man väl köpa däck på nätet och byta själv. jag har aldrig behövt köpa några mclandsvägsdäck någon gång så jag har ingen koll vilka websidor som är bäst. kan ni tipsa om någon? även tips på vilket däck vore bra.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
bmwjohan skrev:
2389042hur gör ni när ni byter däck på era 660'is. gör ni det själva eller lämnar ni in hojarna? jag byter crossdäck på min ktm 525 själv. det är larvigt enkelt. har även bytt dubbdäck på den vilket ska va lite svårare men det är skitenkelt det också. är det lika lätt på en 660? däcken ser ju helt annorlunda ut.

Har iofs aldrig testat men efter vad jag hört är det mycket svårare med landsvägs däck.. är du van att byta så skulle jag testa ialla fall! :tummenupp annars handlar det bara om nån hundring / däck
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Cervantes skrev:
2389056 Har iofs aldrig testat men efter vad jag hört är det mycket svårare med landsvägs däck.. är du van att byta så skulle jag testa ialla fall! :tummenupp annars handlar det bara om nån hundring / däck
Precis tvärt om, mycket enklare med landsvägsdäck. Handla billigt och kräng själv. Bara å köra. :tummenupp

.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Spider skrev:
2389068 Precis tvärt om, mycket enklare med landsvägsdäck. Handla billigt och kräng själv. Bara å köra. :tummenupp

.

Ja se där! så fel jag hade då :rodnar men som sagt! testa först! köpa lär du ju göra på nätet ivilket fall som helst! :tummenupp
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Spider skrev:
2389068 Precis tvärt om, mycket enklare med landsvägsdäck. Handla billigt och kräng själv. Bara å köra. :tummenupp

.

ännu enklare än crossdäck? låter nästan för bra för att vara sant!

jag har läst lite angående däck och det bästa verkar nästa vara att köpa beggade slicks. är det någon av er som gör det? jag har ingen däckskärare men man kanske skulle kunna kapa upp lite mönster med en vinkelslip?
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
bmwjohan skrev:
2389168 ännu enklare än crossdäck? låter nästan för bra för att vara sant!

jag har läst lite angående däck och det bästa verkar nästa vara att köpa beggade slicks. är det någon av er som gör det? jag har ingen däckskärare men man kanske skulle kunna kapa upp lite mönster med en vinkelslip?

hehehe...testa vinkelslipen :tummenupp

Köpte själv begagnade (färdig)skurna slicks, det är ett jääävla bett i dom men jag tror inte dom kommer hålla direkt länge. Köper nog nåt mellanting nästa gång.
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
bmwjohan skrev:
2389168 ännu enklare än crossdäck? låter nästan för bra för att vara sant!

jag har läst lite angående däck och det bästa verkar nästa vara att köpa beggade slicks. är det någon av er som gör det? jag har ingen däckskärare men man kanske skulle kunna kapa upp lite mönster med en vinkelslip?
Det finns bara en grej som är jobbigare kom jag just på, att trycka ner däcket från fälgkanten. Där kommer en 'däckkrängare' väl till pass. I övrigt så är ett landsvägsdäck mjukare i alla avseenden och alltså lättare att hålla på med.

Jag kör beggade skurna slicks och det slår allt annat i grepp och uppvärmningstid. MEN, du själv eller nån kompis bör ha tillgång till däckskärare, att göra nåt med vilkelslip eller annat verktyg är bara å glömma. Och som sagt, livslängden är ju sämre så.... Avvägning där alltså. Problemet med slicks är att dom är beroendeframkallande och mycket svåra att sluta med. Det finns dock många bra landsvägsdäck som funkar alltdeles utmärkt för dom allra flesta. Sök i forumet så hittar du en uppsjö diskussioner.

.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
motardnisse skrev:
2377800 En del brukar skruva ut luftskruven ca 1,5-2 varv och köra med 48 i lågfart istället för 45!

Har nu vart i garaget och varit flitig! :)

Måste säga att 48 munstycket gjorde stor skillnad!! mycke mindre smällar vid gasavslag! har ingen hjälm så jag provade bara lite ute på gatan.. han fram och tillbaka ( ca 100m åt vardera håll ) och precis in i garaget igen innan grannarna kom och klaga på ljudet :yoparty
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Spider skrev:
2389068 Precis tvärt om, mycket enklare med landsvägsdäck. Handla billigt och kräng själv. Bara å köra. :tummenupp

.

Balansera kanske? Har man tur så kanske det funkar, men senast jag bytta bak så satt det nog ca 8kg vikter på fälgen. Vill inte ens tänka på hur det skulle blivit utan balansering....
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Suomalainen skrev:
Balansera kanske? Har man tur så kanske det funkar, men senast jag bytta bak så satt det nog ca 8kg vikter på fälgen. Vill inte ens tänka på hur det skulle blivit utan balansering....
Vågar nog påstå att om du inte skulle haft vikterna på så skulle du inte känt någon skillnad. Jag och måååånga med mig balanserar aldrig hjulen. Vi kör ju inte i dom farterna så det har någon betydelse (om nu man inte råkar fått tag i ett helt hysteriskt oblanaserat däck).
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Ventiljustrings kurs!

Satt och funderade lite.. Visst måste det väl finnas nån här som är duktig på att ställa ventilerna?

Och visst finns det väl ett stort antal ktm lc4 ägare som inte vet hur man gör?? jag med fler skulle gärna betala en slant för att lära sig en gång för alla.. Visst jag har sett instruktionen på soe och hört folk säga hur lätt det är.. Men är man inte van att meka så skulle en ventil justering under överseende av en kunnig.

Så det borde ju lätt gå att dra ihop lite folk som vill lära sig justera ventlier på sin lc4 och där med inte behöva lämna in den för det.. och borde säkert finnas nån som vill ha betalt för att visa skaran hur?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top