NisseNutz
Ny säsong, ny hoj!
Jonasson skrev:2648947Funderar på bla TM40 till min 640 i vinter, är det något att ha, stor skillnad mot orginal? *kidnappar 660 tråden*
Lungan! Vi har ju vissa pluttar med 625 här också, eller hur gnutten
Jonasson skrev:2648947Funderar på bla TM40 till min 640 i vinter, är det något att ha, stor skillnad mot orginal? *kidnappar 660 tråden*
<<JOHAN>> skrev:2648715Tomten kom tidigt i år
Så nu har man en 660 -06
Jonasson skrev:2648947Funderar på bla TM40 till min 640 i vinter, är det något att ha, stor skillnad mot orginal? *kidnappar 660 tråden*
NisseNutz skrev:2648979Lungan! Vi har ju vissa pluttar med 625 här också, eller hur gnutten
Gnutten skrev:2649687Japp men jag är en stor plutt!
Hi-ho skrev:2651177Imorgon, så lämnar jag över min 660 till sin nya ägare, så ifortsättningen, så blir det 135cc mindre att köra med
Japp, är riktigt nöjd med 525:an, trots att jag bara kört åtta milNisseNutz skrev:2651190Hmm .. ja det får väl duga
Hi-ho skrev:2651215Japp, är riktigt nöjd med 525:an, trots att jag bara kört åtta mil
Hoppas nya ägaren blir nöjd , för 660:in är ju en klockren cykel...
NisseNutz skrev:2651320Har aldrig prövat en 525 men jag ska ut och köra med en kille som jag träffade på skogskyrkogården som har en 525. Kan hända att vi testar varandras
Hi-ho skrev:2651350Har du möjlighet, så är det ju bra/kul att få testa en annan cykel.
Det som jag har märkt som positivt med 525:an är att den nästan inte vibrerar jämfört med 660, och sen att den verkligen är så smidig som alla säger, sen skall det bli intressant att testa den på riktigt när motardfälgarna kommer på
NisseNutz skrev:2651441Kortare slaglängd på 525 eller? Nog för att det är mindre cc men bara det lilla kan väl inte räcka?
Edit: Jag kan snacka i nattmössan
Sen att den är mycket smidigare kan jag verkligen tänka mig. Stod en 525 bervid min 125a och det skiljde inte mycket i storlek. Högre förstås men väldigt smal och låg. Sen väger väl 525 ca 100kg också?
<<JOHAN>> skrev:2651687tror inte att det kommer att bli några större problem med kickandet
Har testat att kicka igång den sittandes på hojen nu, och det går väll helt ok för att vara dom första gångerna man gör det (kanske ny börjar tur)
Jag trodde att den skulle vara betydligt mer tung kickad.
Då är det bara att börja vänta på sommaren då
LangSebben skrev:2651848En fråga: Om man sitter på hojjen tar tag i styret o trycker de famåt ska de gå o rucka på lite då eller ska de vara helt stum om ingen vet så uppskattar jag om nån som har tillgång testar de??
Henkepenk skrev:2650893Nu funkar hojen som den ska igen. Hade på något sätt tappat luftskruven, då SKA hojen gå konstigt.
Fick inte kört så långt, men 48/175 verkar vara vettig bestyckning. Smattrar gött...
-PLM- skrev:2651943Det ska vara stumt om den inte är gummiupphängd som 640 är. Skruva åt!
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |