Ktm 660

LangSebben

Lev Hårt, Dö Ung och Bli Ett Vackert Lik
Gick med
30 May 2006
Hoj
Stunt moddad husaberg
NisseNutz skrev:
2656585 Vet inte. Får försöka kolla det nångång, inte idag. För idag ska jag På Chili peppers konserten i globen :yoparty

Okej nej de är ingen panik blev bara lite nyfiken.. Haha härligt! :tummenupp

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Hoj
625SC Offroad/Motard
Det rör sig lite när man rycker fram å tebax.. Jag har bussningsupphängt med nya bussningar, förvisso är mitt styre höjt så det blir väl lite mer bryt.. Hela grejen med bussningarna är ju att dom SKA röra sig så man slipper vibbarna.. Men inga cm kanske ;)

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
Snacka om att ta genvägar för att slippa fixa det egentliga problemet, nämligen att minska vibrationerna. Bakläxa KTM! :fakta

Jonasson skrev:
2657245 Det rör sig lite när man rycker fram å tebax.. Jag har bussningsupphängt med nya bussningar, förvisso är mitt styre höjt så det blir väl lite mer bryt.. Hela grejen med bussningarna är ju att dom SKA röra sig så man slipper vibbarna.. Men inga cm kanske ;)

<<JOHAN>>

Norra stå
Gick med
2 Oct 2004
I ett rött hus på landet i utkanten av Uppsala
Hoj
KTM 660, Ten7
Också satte jag dit två diod blinkers bak.
Reg skylten har inte kommit än så man får fantisera lite:rolleyes:
Tänkte ha reg skylten laglig på den här hojen, vet att det är snyggt att ha den inflyttad, men har inte råd med några böter i sommar:hojsmilie
Lite svårt att få baken snygg:va får se om man kan fixa till det lite mera, men nu räcker det för ikväll.
(skickade med en bild på lillen också:D )

Bifogat

• .. 058.jpg
    .. 058.jpg
    122.5 KB · Visningar: 191
  • .. 050.jpg
    .. 050.jpg
    138.5 KB · Visningar: 146

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
<<JOHAN>> skrev:
2657796 Också satte jag dit två diod blinkers bak.
Tänkte ha reg skylten laglig på den här hojen, vet att det är snyggt att ha den inflyttad, men har inte råd med några böter i sommar:hojsmilie
Lite svårt att få baken snygg:va får se om man kan fixa till det lite mera, men nu räcker det för ikväll.

Ser riktigt bra ut! Vart köpte du dina blinkers?
Och hur/vart fäste du dina blinkers bak? :)

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
<<JOHAN>> skrev:
2657796 Också satte jag dit två diod blinkers bak.

Är alla blinkers e-märkta?

<<JOHAN>>

Norra stå
Gick med
2 Oct 2004
I ett rött hus på landet i utkanten av Uppsala
Hoj
KTM 660, Ten7
NisseNutz skrev:
2657948 Är alla blinkers e-märkta?

Jupp alla är e märkta:tummenupp.

Birza skrev:
2657942 Ser riktigt bra ut! Vart köpte du dina blinkers?
Och hur/vart fäste du dina blinkers bak? :)

Vart ett eget tillvärkat fäste. Ett jäkla meck men det gick, kan lägga in någon bild sen.

Last edited:

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
<<JOHAN>> skrev:
2658014 Jupp alla är e märkta:tummenupp.

Vart ett eget tillvärkat fäste. Ett jäkla meck men det gick, kan lägga in någon bild sen.

Kanon om du kunde lägga upp en bild, blev lite nyfiken!

Juha-p

Medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
Lowrider Bobber
Vart ett eget tillvärkat fäste. Ett jäkla meck men det gick, kan lägga in någon bild sen.[/QUOTE]

Blinkar dom som dom ska eller har du satt dit nåt motstånd eller nåt?

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
hojlös =(
NisseNutz skrev:
2656449 Jag kollade på min 660 -04 igår och jag har också någon slags liten gummibussning mellan styrkronan och styr... (glömt vad de heter)
Det sitter 4 gummibussningar. (2 i varje hål i styrkronan) en uppifrån och en nerifrån. Sen går det en hylsa genom bussningarna. sen sitter det en skålad bricka uppe och en nere. Sen går det en M10 insexbult genom det undre styrfästet ner genom hylsan för att sen dras fast med en M10 låsmutter. :tummenupp :)

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Har precis varit ute och bytt olja. Körde den varm och såg i nivåfönstret att oljan är precis vid det övre fönstret när motorn är varm och hojen är igång. Är det lagom eller ska jag tappa ur lite?

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
[Tim] skrev:
2664560 Har precis varit ute och bytt olja. Körde den varm och såg i nivåfönstret att oljan är precis vid det övre fönstret när motorn är varm och hojen är igång. Är det lagom eller ska jag tappa ur lite?

Svårare att avgöra när du har hojen igång och oljan far runt. Kolla att oljan ligger jäms med undre strecket när den är kall istället :rolleyes:

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Aphex skrev:
2664593 Svårare att avgöra när du har hojen igång och oljan far runt. Kolla att oljan ligger jäms med undre strecket när den är kall istället :rolleyes:

Eller mellan strecken när den är varm men stått en stund.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
<<JOHAN>> skrev:
2664925 Någon som har tipps på var man kan köpa hel system till 660 -06 för bra priser, (behöver ej vara i sveige)?

Något specielt märke (kvalite/effekt) man bör köpa?

http://cgi.ebay.de/ABP-Leistungskru...3QQihZ006QQcategoryZ49775QQrdZ1QQcmdZViewItem

You offer here on an achievement elbow union of the company ABP ABP-Racing for a KTM LC4 600-660.

This is in a super condition. The elbow union is properly matching and completely manufactured made of high-grade steel. The elbow union pipes possess the groesstmoeglichsten diameter, thus are ensured a better derivative of the exhaust gases. This has higher torque and a better heat dissipation for the thermal discharge of the engine to the consequence. The engine responds with correct tuning substantially more spontaneously and winds up faster. Fits to all KTM LC4 of models (Bj. from 93 until today) with originals or accessory absorbers. The ex-factory price amounted to around the 280 euro.

There is no ABE, all thing I got no problems with the TUEV also.

I wish you much fun when offering and with questions am subordinate I gladly for the order: 01743169609.

Considered also my other auctions e.g. carburetor Mikuni TM42- a very good Kombinaton with this elbow union plant to the best achievement yield.

This is a private action, thus is void any warranty and guarantee.

Dispatch world-wide, however must be agreed upon the postage price.

<<JOHAN>> skrev:
2664925 Någon som har tipps på var man kan köpa hel system till 660 -06 för bra priser, (behöver ej vara i sveige)?

Något specielt märke (kvalite/effekt) man bör köpa?

http://cgi.ebay.de/AUSPUFFANLAGE-SE...9QQihZ001QQcategoryZ49775QQrdZ1QQcmdZViewItem

Last edited:

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
kör ni något med era 660'is nu eller står dem i vinterförvar?
jag kör fortfarande med min varje dag. på julafton ska jag ta en rejält runda har jag tänkt. ska vara 5 grader varmt och sol då :)

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
bmwjohan skrev:
2671904 kör ni något med era 660'is nu eller står dem i vinterförvar?
jag kör fortfarande med min varje dag. på julafton ska jag ta en rejält runda har jag tänkt. ska vara 5 grader varmt och sol då :)

Jodå... tog en sväng i förrgår.... ska nog oxå ta en sväng på julafton..:)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024