Ktm 660

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Ser ut som det sitter ett acropovic system på. Inga problem att besiktiga med insatsen i.

Oljelekage kan kosta allt från någon hundra lapp om det är en pakning till nån tusen lapp.

Beror helt på vad det är.

Tror den rymmer 11 liter e inte hundra. jag kör mellan 10 till 20 mil. berorende på agressivitet

Okej tack så mycket för infon, ska provköra den så bra som möjligt och kolla efter läckage och hur kopplingen tar (samt autodecompen).

Men om de nu skulle vara läckage på motorn, kopplingen tar långt inne och autodecompen smackar, hur mycket kommer de kosta att laga då?

Sen en annan fråga. Original burken verkar ju följa med separat men va fasen är de som sitter på bilden då? Om det är nått slipon så bör han ju skriva de i annonsen eftersom det inte är nånting negativt:rolleyes: . Går det att besikta med den där burken på?

Hur mycket rymmer tanken på en 660? Och hur långt kommer man om man ska köra långt på en tank? (ska man köra långt så buskör man inte osv) Hur många växlar har den, har hört både 5 och 6 :rodnar 1:an= ner resten upp right? :p
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Okej tack så mycket för infon, ska provköra den så bra som möjligt och kolla efter läckage och hur kopplingen tar (samt autodecompen).



Hur mycket rymmer tanken på en 660? Och hur långt kommer man om man ska köra långt på en tank? (ska man köra långt så buskör man inte osv) Hur många växlar har den, har hört både 5 och 6 :rodnar 1:an= ner resten upp right? :p

8 liter
 

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Ort
på en ö...
Hoj
monark
Min baklampa har lagt av, trodde först att det var nya bakljuset som skramlat sönder eller nåt... men när man kopplar på gamla lampan är också den helt död.
Sitter det en separat säkring någonstans för bakljuset??
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Matematik var inte ditt favoritämne i skolan va?
Tror du lurade skallen lite nu. 16/42 är samma som 15/40 (eller tillräckligt lika iaf...) med andra ord antingen 1 ner fram eller 2 upp bak från orginal som är 16/40.

Ber tusen ggr om ursäkt, självklart menade jag det.
04: och äldre hade 16/38 standard. fom 05 bytte de till 16/40
 

andris

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Söderhamn
Hoj
KTM 660 smc -04
Jag tror det är nåt alvarligt fel på min 660! Frågar här först innan jag eventuellt lämnar in den.
Var ute och körde igår och efter ca 3-4 mils körning märkte jag att motorn lät annorlunda! Det liksom smattrar/knackar lite från motorn tycker även att det låter lite som lagerljud. Inbilar mig att ljudet kommer från väster sida typ längst ner på motorn men det är svårt att höra.

Någon som vet vad det kan vara?
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
isf kan inte 1 ner vara lika med 2 upp bak.
jo kanske iaf

1 ner är = med 2 upp (eller 3 upp). Ja du har rätt. Strula inte till det i huvudet bara :)

Om du utgår från en viss utväxling, säg 16/40. Om du då vill ha hojen lite starkare så kan du antingen välja att sätta på ett mindre framdrev och få 15/40 eller sätta på ett större bakdrev så du får 16/42. Det ger motsvarande utväxling. I det här exemplet så kommer man ännu närmare med 3 upp bak, se beräkning nedan.

15/40 = 0,375
16/42 = 0,381
16/43 = 0,372
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Jag tror det är nåt alvarligt fel på min 660! Frågar här först innan jag eventuellt lämnar in den.
Var ute och körde igår och efter ca 3-4 mils körning märkte jag att motorn lät annorlunda! Det liksom smattrar/knackar lite från motorn tycker även att det låter lite som lagerljud. Inbilar mig att ljudet kommer från väster sida typ längst ner på motorn men det är svårt att höra.

Någon som vet vad det kan vara?

kamkedjesträckaren tror jag...inte så dyrt eller svårt att laga själv!
 
Nyheter
Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

ExploreBike: Gratis kurs för motorcykeläventyr

Nu kan du lära dig hur man ...

Husqvarna TE125 gör comeback

Husqvarna har fyllt på 2025...

Invigning MC Collection

Någon i folksamlingen på me...

Stenegärd på Tidö idag

Idag, den 18 juni, startar ...

Top