Ktm 660

xever

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Ort
Skånes Fagerhult (HBG)
Hoj
Kawasaki Ninja 636, Husaberg 650
Hej Lyfte på ventilkåpan idag blev mindre glad när jag såg hur de stod till.
Trimkamen helt slut lagerna till (ventilarmarna) helt slut och i sönder vet inte var resten av lagret är så blir väl tvungen att dela motorn nu. klåparen innan har ju inte varit snål med packnings sörjan heller. ngn som vet en sida med grejor till en 660? hittar nästan bara till 620 640 690. har tex inte hittat ngn packningssats heller! vad bör jag byta om jag endå ska klyva motorn?

n596316728_2651979_6514295.jpg


n596316728_2651980_6211591.jpg


n596316728_2651981_4628918.jpg


mvh jocke wish me goodluck
 

xever

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Ort
Skånes Fagerhult (HBG)
Hoj
Kawasaki Ninja 636, Husaberg 650
Vart får jag tag i kopplingsgrepp förutom på Lelles som jag aldrig mer kommer handla av. Dom är så satans inkompetenta så jag trillar av stolen. Har handlat alla mina kläder och mina cyklar där men nu får det vara nog. Efter över 2 månaders väntan och måååånga irriterade samtal kommer fel grepp. Och då var jag där och beställde på plats i Mars! Det blir ALLTID fel när man handlar där och inte ens detta grejade dom. Jävla sopor! Köper gärna kopia på grepp då original kostar typ 400kr.

Tack på förhand gubbar!


Tjena bytte precis kopplingsgrepp 99 kr www.nilssonsmotor.com/ ligger i norra skåne:tummenupp
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Intressant...

Bytte drev på min 660 i natt, från 16/44 till 17/38, för att se hur det kändes.
Var nyss ute en sväng för att testköra, och passade dessutom på att åka till stugan fram och tillbaka.

På väg till stugan drog jag 2 små wheelisar. Första var en liten en på 600-700m, och en stund senare drog jag en lite längre på dryga kilometern kanske.
I slutet på den andra wheelien, så märkte jag plötsligt hur hojen hostade till, som om bränslet skulle vara slut. "Lustigt." tänkte jag, eftersom jag nyss tankat fullt.
Lade ner framhjulet, frikopplade, och såg hur varvena sjönk till tomgång som normalt, för att sedan helt dö ut.
Släppte ut kopplingen lite lugnt, och igång hoppade den som om inget hade hänt.

När jag sedan kom fram till stugan och klev av, så noterade jag att jag hade massor med olja på svingen. "Lustigt." tänkte jag än en gång. Efter att jag bytte olja nyligen, och råkade få i lite för mycket, så hostade vevhusventen ut lite olja i luftburken (som sen rann ut på svingen) när man wheelade. Den senaste veckan har det dock varit snustorrt, inte en droppe, så jag gissade ju att oljenivån var normal nu.
Därför blev jag väldigt förvånad nu när den hade kissat ner sig alldeles rejält helt plötsligt, och dessutom när hojen hade hostat till och dött helt oförklarligt en stund innan.

Är fenomenen sammankopplade?
Vad ska jag tolka ur detta?

Ingen av wheeliesarna var ju särskilt långa, och då jag körde lite snabbare än jag brukar (100 istället för 80) hade jag ju lägre vinkel.

Några idéer?

Min har gjort precis samma sak vid 2 tillfällen.
Av dem jag har pratat med så är det olja från vevhusventen som kommer in i insuget.
Min har vid båda tillfällena rykt en massa blårök i någon sekund.
Uppsamlingskärl ska lösa detta.
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Inte för att jag är för lat för att använda kicken. Men är det någon som monterat elstart på sin 660? :va
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Nej, det tror jag inte. Finns inget elsystem och batteri och det är inte direkt "Bolt on". Sugen på att bli först?

Mjaa, kanske :hihi sponsrar du då eller? :D

Är dom svårstartade förresten? har provat att kicka igång en 640 och den var ju lättare än min.
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Mjaa, kanske :hihi sponsrar du då eller? :D

Är dom svårstartade förresten? har provat att kicka igång en 640 och den var ju lättare än min.

Om den är rätt inställd så är den toklätt att kicka igång. Oftast på första kicken. Vet inte varför men jag tycker den är lättare att kicka igång än vad mina 640 har varit, den är iaf inte svårare. Kan dock inte se någon logik på att den skulle vara lättare än 640 :)
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Tjena, funderar lite på en 660,, den verkar ju riktigt rolig!
hur är service intrevallerna på de olika årsmodellerna?
Har för mig att jag läst någonstanns att det är längre intervaller på 05 och nyare?
mvh

Det är en kanonhoj. Och enligt boken är det 500 mils intervaller på 05 och nyare. Tidigare var det 250 men det är typ samma motor så. Jag skulle inte rekommendera att köra 500 mil utan oljebyte och jag hoppas att ingen annan kör så länge heller. Men att byta olja är ju ingen konst.
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
När jag tidigare skummat igenom tråden, så hittade jag en diskussion huruvida fullflödesportning var bra eller inte. Och någon tyckte att det inte var bra varpå han länkade till nåt amerikanskt trimmföretag/snubbe...
Jag kan inte hitta länken igen. Någon som har den?
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Naaaaajs :)

Sådär då. Idag var första repan efter vurpan för 2 månader sen. Riktigt kul att vara på cykeln igen. Var ute och körde till Vaxholm och testade Bogan lite. Lite småkyligt på kvällen men det gick fint. Här kommer 2 bilder med mina nya dekaler som jag precis smetat på.
 

Bifogat

  • IMG_3843.JPG
    IMG_3843.JPG
    160.2 KB · Visningar: 183
  • IMG_3844.JPG
    IMG_3844.JPG
    171.7 KB · Visningar: 137

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Sådär då. Idag var första repan efter vurpan för 2 månader sen. Riktigt kul att vara på cykeln igen. Var ute och körde till Vaxholm och testade Bogan lite. Lite småkyligt på kvällen men det gick fint. Här kommer 2 bilder med mina nya dekaler som jag precis smetat på.

kändes skönt va?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Sådär då. Idag var första repan efter vurpan för 2 månader sen. Riktigt kul att vara på cykeln igen. Var ute och körde till Vaxholm och testade Bogan lite. Lite småkyligt på kvällen men det gick fint. Här kommer 2 bilder med mina nya dekaler som jag precis smetat på.


Riktigt nice Wesslan, orig dämparna svartmålade passar verkligen bra, så varför köpa annat!:)
 

Jocke med saxen

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Falkenberg
Hoj
2006 KTM 625 SMC
Sådär då. Idag var första repan efter vurpan för 2 månader sen. Riktigt kul att vara på cykeln igen. Var ute och körde till Vaxholm och testade Bogan lite. Lite småkyligt på kvällen men det gick fint. Här kommer 2 bilder med mina nya dekaler som jag precis smetat på.

Tjenare, vurpade med min hoj för ett tag sen o skrapade burkarna. Är det orginalblås som du har lackat? Är det vanlig avgasfärg du har lackat med i så fall. I övrigt mkt fin cykel med de dekalerna!
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Sådär då. Idag var första repan efter vurpan för 2 månader sen. Riktigt kul att vara på cykeln igen. Var ute och körde till Vaxholm och testade Bogan lite. Lite småkyligt på kvällen men det gick fint. Här kommer 2 bilder med mina nya dekaler som jag precis smetat på.

Coola dekaler!! :tummenupp:banana
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Sådär då. Idag var första repan efter vurpan för 2 månader sen. Riktigt kul att vara på cykeln igen. Var ute och körde till Vaxholm och testade Bogan lite. Lite småkyligt på kvällen men det gick fint. Här kommer 2 bilder med mina nya dekaler som jag precis smetat på.

ser riktigt bra ut det där :tummenupp
Var hittar man coola dekaler?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top