Tänkte höra med experterna här..
Det är så att jag höll på att byta drivpaket idag, fram&bakdrev, samt kedja dvs.
Då jag satt fast dreven och ska sätta på kedjan så kommer den till framdrevet sedan tar det stopp, jag kollar vad det kan vara, och ser att den tar emot en insexskruv som håller i vid motorblocket (i höjd med mitten av framdrevet), den hade blivit lite sliten då kedjan gick av förra veckan, så jag tänkte att den kanske blivit böjd på något sätt, och slipar ner den så långt det går utan att den ska bli oanvändbar.
Testar sätta fast kedjan igen, samma sak händer.. tyvärr hade jag ingen kamera med mig den här gången, den är på morsans jobb 3mil härifrån.
Fick höra att framdrevet kanske ska vara flytande, dvs att det ska kunna röra på sig åt sidan. Det sitter en fjäder innanför, och när fjädern inte spänns så går kedjan att använda utan att den tar i något, men skruvar jag åt muttern så hårt det går så tar kedjan i den där insexskruven, eventuellt även en liten del av motorblocket.
Det sitter en liten metallbit mellan bulten och muttern, som man kan slå ner så att muttern låses fast. Bör detta räcka för att hålla drevet på plats? vad kan annars vara felet??
Blev mycket skrivning nu, men jag börjar bli sjukt frustrerad på saker som ska vara simpla alltid ska strula på sistone.