Ktm 660

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSXR1000 07, KTM 660 SMC 04, KTM 450 EXC 03, Honda CB1300 06 Såld
Hade samma problem på min, köpte nytt kylarlock sen var det löst.

Hmm låter så konstigt att det skulle vara det som skulle vara problemet, just kylarlocket. Känns mer som om det skulle vara något i kylaren som gör att flödet inte är som de ska att den därför pissar ut genom flänsarna eller slangarna.

se på bilderna att det liksom rinner i nedkant på kylaren och sen vid fart så stänker det utåt.
20120428_164923.jpg

20120428_164929.jpg


Hur vet jag om kylarlocket är tätt?, när jag skruvar dit det så sluter det tätt och sitter som berget, det finns inte något mellanrum/spel mellan lockets kant mot kylarmynningen.

Detta hände efter hojen vart inne på service och vart nedplockad, ska ringa på mån o höra med verkstaden. Trodde först de va för mkt mängd kylvätska men de spelar ingen roll verkar det som:3freak

men att det skulle vara locket är jag tveksam om men vad vet jag
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Byt kylarlocket i felsökningsyfte. Det är den vanligaste delen som går sönder och den kostar några tior. Kylare kostar tusenlappar...
 

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSXR1000 07, KTM 660 SMC 04, KTM 450 EXC 03, Honda CB1300 06 Såld
Byt kylarlocket i felsökningsyfte. Det är den vanligaste delen som går sönder och den kostar några tior. Kylare kostar tusenlappar...

OK men har kylarlocket med att det läcker där nere?? Jag skulle kunna tänka mig att det i så fall skulle läcka däruppe i locket om det nu är trasigt.
 

andreasf

Monsieur constructeur
Gick med
28 Apr 2012
Ort
Östersund / Göteborg
Hoj
KTM 660 -04
Lite frågor innan köp.

Hej alla, ny här. Jag är på väg att köpa en 660 -04 och har lite frågor som någon vänlig själ här kan svara på.

1. Vad behövs det för att byta till en 525 sadel. Har sett ett par 660:s med den höga sadeln och gillar den looken.
2. Elstart, skulle man lessna på att kicka är det möjligt att köpa en elstart och montera efterhand?
3. Har ni tips på billiga försäkringar? Har kollat lite men Bil och sport eller vad dom heter. Deras offroad ligger helt rimligt i pris.

Tack för mig..
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Hej alla, ny här. Jag är på väg att köpa en 660 -04 och har lite frågor som någon vänlig själ här kan svara på.

1. Vad behövs det för att byta till en 525 sadel. Har sett ett par 660:s med den höga sadeln och gillar den looken.
2. Elstart, skulle man lessna på att kicka är det möjligt att köpa en elstart och montera efterhand?
3. Har ni tips på billiga försäkringar? Har kollat lite men Bil och sport eller vad dom heter. Deras offroad ligger helt rimligt i pris.

Tack för mig..

1. Byta hela baken. Bakram, avgas,luftburk,plast. Billigare att bygga om sadeln hos en sadelmakare...
2. Ja det går att eftermontera elstart men det kräver en hel del. Bättre att köpa en 625 då....
3. Ring runt till alla bolag. Vissa är billigaste för en och dyrast för nästa.
 

andreasf

Monsieur constructeur
Gick med
28 Apr 2012
Ort
Östersund / Göteborg
Hoj
KTM 660 -04
1. Byta hela baken. Bakram, avgas,luftburk,plast. Billigare att bygga om sadeln hos en sadelmakare...
2. Ja det går att eftermontera elstart men det kräver en hel del. Bättre att köpa en 625 då....
3. Ring runt till alla bolag. Vissa är billigaste för en och dyrast för nästa.

Det låter som en dyr procedur att klämma på 525:sadeln. :/
Jag har fått så bra pris på denna 660 så det är svårt att överväga någon annan i dagsläget.
Kollade med dom där skojarna på insplanet, och enligt han som ringde så var priset på bilsport mc orimligt lågt :fakta.
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Det låter som en dyr procedur att klämma på 525:sadeln. :/
Jag har fått så bra pris på denna 660 så det är svårt att överväga någon annan i dagsläget.
Kollade med dom där skojarna på insplanet, och enligt han som ringde så var priset på bilsport mc orimligt lågt :fakta.

Såklart han tycker det när han vill sälja en dyrare försäkring till dej. Gå inte på det. BMC är det som gäller. Kolla villkoren först bara.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Priser på försäkring är helt avgörade var du bor... Fråga bilsport mc å dom va inte billigast för mig iaf....
 

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
KTM 525 SMR
Hej,

Tänker i mitt stilla sinne skaffa mig en såndäringa supermotard.
Märker att jag slänger en massa getögon på 660 bland andra.
Är det någon årsmodell som är att rekommendera?, alternativt någon årsmodell inte att rekommendera?

Tacksam för svar.
 

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07
Vad gäller kända fel som man bör undvika, nej.

04 och nyare har mer olja och därav längre serviceintervall.
05 ochbframmåt gjordes en facelift med bakram i stål istället och med dubbla rör

Hej,

Tänker i mitt stilla sinne skaffa mig en såndäringa supermotard.
Märker att jag slänger en massa getögon på 660 bland andra.
Är det någon årsmodell som är att rekommendera?, alternativt någon årsmodell inte att rekommendera?

Tacksam för svar.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Hej igen,

Betyder ovan svar att detta inte är en 05:a?

http://www.blocket.se/varmland/KTM_660_motard_39992055.htm?aw=1

Försöker bilda mig en uppfattning om vad som är vad.

Helt riktigt... Mer att de är en -04 uttagen -05 då... Eller byt plast på den då... Vanligare me att folk byter till nyare plast..
De här är en -05 eller nyare.. http://www.blocket.se/vasternorrland/KTM_660_smc_40118604.htm?ca=11&w=3 http://www.blocket.se/halland/Ktm_660_smc__25kw__39782952.htm?ca=11&w=3
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Får inte ordning på min hastighetsmätare på 660:n. Började med att den slutade funka ibland för att tillslut lägga av helt. Pillade precis i ett nytt batteri men det funkar fortfarnade inte. Jag kan starta den men den visar ingen hastighet, 0km/h. Justerade avståndet mellan "givaren" och skivan men de hjälpte inte. Inget brott på kabeln vad jag kan se. Funderar på om det är magneten det är fel på för den ser rätt äcklig ut men de låter långsökt. Tips?
 

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
KTM 525 SMR
Tack för svaret.
Skiljer motorn något nämnvärt mellan 04 och 05?
Hur passar plasten?, passar 05-06 -plast på 04 rakt av?
 

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
KTM 525 SMR
Tack för svaren, nu återstår att invänta rätt objekt.
Ger det nämnvärt mer mos med eftermarknadsljudddämpare?, eller är det skitsamma?
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top