Det är "tyvärr" rätt lampa och den sitter inte snett. Har dubbelkollat två gånger nu.
Något annat som kan vara fel?
Hej,
Dags för nybörjarfråga igen.
Verkstadsmanual, någon som vet var man hittar det till en 660 SMC -04?
Kolla/ställa ventilspel, hur meckigt är det?, jag vill gärna kolla det för att vara på den säkra sidan.
Mvh
J
Sådär, nu har jag kollat ventilspelet och även justerat. Startade på andra kicken o slamrade inte, så det bådar gott.
Dock är tomgången helt åt helvete, den tjyuvstannar eller sätter i halsen, tomgångsskruven (den stora svarta) har ingen som helst inverkan så något är galet. Tips?
Någon metod för att ta isär förgasaren smidigt?, blir en ultraljudstvätt och en inventering av vilka nålar som sitter i.
Det är ju rätt knasigt om den svarta skruven inte påverkar tomgången. Ta loss den svarta kåpa på höger sida om förgasaren och kolla så att allt står rätt till.Den går bra generellt, men det är tomgången som jävlas. Väldigt låg o tenderar att stanna om man inte har en smula gas.
Ja, får väl kika på nålarna.
Yepp, 0,15 in/ut, mätt med bladmått, pannlampa och snus.
Besiktigade min härom veckan. Han sa att lampan inte lyser som den "borde" men att det var så på massor med liknande motorcyklar. Han tyckte det var ett idiotiskt test och sedan tryckte in godkänt på sin handdator.
Jag har original lampan i nu, men funderar på att köpa Xenon senare.
Vilket avgassystem ger skönast ljud och är mest prisvärt till 660in? Finns ju sebring, leo, wings och acra så man blir lite fundersam och priserna skiljer ju rätt mycket också. Gäller till 06an.
Fråga 2. Om man köper slipon funkar dom till främre rören om man senare vill byta till helsystem eller är det ett grövre rör fram och i mitten? Funderar nämligen på att bara köpa slipon i år men byta till helsystem under vintern.
Vilket avgassystem ger skönast ljud och är mest prisvärt till 660in? Finns ju sebring, leo, wings och acra så man blir lite fundersam och priserna skiljer ju rätt mycket också. Gäller till 06an.
Fråga 2. Om man köper slipon funkar dom till främre rören om man senare vill byta till helsystem eller är det ett grövre rör fram och i mitten? Funderar nämligen på att bara köpa slipon i år men byta till helsystem under vintern.
Ljudet är väl lite till betraktaren då... Alla tycker vi olika då... Ljudet har stor avgörande del på vad de är för matrial i ljuddämparen då... En polare har dubbla Acra på sin Duke å dom är i kolfiber å har ett härligt dovt ljud... Annars ett prisvärt altenativ är att du köper två ljuddämpare från biltema för 2000:-.... Då får du mest ljud per krona...
Ljudet är väl lite till betraktaren då... Alla tycker vi olika då... Ljudet har stor avgörande del på vad de är för matrial i ljuddämparen då... En polare har dubbla Acra på sin Duke å dom är i kolfiber å har ett härligt dovt ljud... Annars ett prisvärt altenativ är att du köper två ljuddämpare från biltema för 2000:-.... Då får du mest ljud per krona...
Var va det här någonstans. Kanske värt att lämna Eskilstuna och hitta en besiktningsfirma med personal som har sunt förnuft.
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |
|
BMW närmar sig MotoGP
Sedan en tid har olika rykt... |
|
2025 års KTM 450 SMR
KTM höjer ribban för 2025 å... |