Ktm 660

blaa

Sporthojsnörd
Gick med
9 Oct 2009
Ort
S-tälje
Hoj
Eldsklinga
Köpa trim för 10k, vad skulle du köpa om du redan hade ett helsystem?

Och i vilken ordning?
 

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSXR1000 07, KTM 660 SMC 04, KTM 450 EXC 03, Honda CB1300 06 Såld

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
Sök med ljus och lykta men inte lyckats finna.
Min display lyser väldigt svagt. Är det pga av batteriet i din? All el förövrigt fungerar utmärkt. Jag hade något minne av att displayen även skulle ha bakgrunsbelysning? Den fungerar inte heller iaf.
Det är en -04...
 

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
Jag hade orginal fram till en månad sedan. Nu har jag 17/45 som ger samma resultat som 16/42.
(Jag tog vad som fanns på lager.)
Jag är super nöjd med den drevningen. Den gör ca 130 km/h och funkar kanon i stan.

Härligt!
jag har 15/40 drevning på, gör 161km/h. Sitter racekam, helakra, ombestyckad samt öppnad luftburk. Enligt tidigare ägare skulle den varit bänkkörd (typ rullande landsväg)... Hur som helst går som ett skott och låter mer än åskan. Dock fått läckage från framdrevets axel precis så nu blir det att byta packboxen där...
 

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSXR1000 07, KTM 660 SMC 04, KTM 450 EXC 03, Honda CB1300 06 Såld
Sök med ljus och lykta men inte lyckats finna.
Min display lyser väldigt svagt. Är det pga av batteriet i din? All el förövrigt fungerar utmärkt. Jag hade något minne av att displayen även skulle ha bakgrunsbelysning? Den fungerar inte heller iaf.
Det är en -04...
Byt batteri

Min display vart också svag efter bytet funkade den kanon
 

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
har letat som en tok men inte ens i sprängskissen står det... Skruven i toppen, precis jämte High Flow texten. Vad gör den?
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Fuck, jag skruvade ut den en bit, men drog åt den igen. Skulle komma insexskruven till cylindern precis under... Kan jag sabbat något?

Skenan brukar inte röra sig så mycket, ska nog inte vara någon fara så länge man inte har dragit ut bulten helt, vad är det du ska göra med motorn?
 

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
Skenan brukar inte röra sig så mycket, ska nog inte vara någon fara så länge man inte har dragit ut bulten helt, vad är det du ska göra med motorn?

Ägaren för mig satte in racekam, jag tycker det fuktar lite från någonstans. Så jag tänkte bara efterdra de skruvar jag kom åt:)

Kan man höra eller hur märker jag om det har rört sig? Tog aldrig ut bulten helt, men en cm iaf.

Tack för hjälpen!
 

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
Är det någon som måhända har lite koll på diameterskillnader på bakdrev? Har inte hojen i närheten idag, men sitter på ett 40kugg, funderar på att byta till 45kugg. Finns en del att spänna kvar på kedjespännaren, men frågan är om det räcker... det kan ju bara jag kontrollera... Men iaf om någon vet på ett ungefär hur mkt det kan röra sig om?

//Chris uttråkad fredagkväll...
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Är det någon som måhända har lite koll på diameterskillnader på bakdrev? Har inte hojen i närheten idag, men sitter på ett 40kugg, funderar på att byta till 45kugg. Finns en del att spänna kvar på kedjespännaren, men frågan är om det räcker... det kan ju bara jag kontrollera... Men iaf om någon vet på ett ungefär hur mkt det kan röra sig om?

//Chris uttråkad fredagkväll...

Nej det går inte utan att lägga på fler länkar på kedjan
 

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
Ikväll har jag letat läckage på hojen. Vad jag kan se verkar det komma från antingen ventilkåpan eller någonstans kring vänster utblås (sett uppifrån sittandes på hojen). Det är inte mkt men det fuktar och kommer efter körning ner längs cylinder i vänster framkant.
Någon som varit med om något liknande? Jag har dragit åt alla skruvar jag kom ut utan att lyfta av kylet.

Vädret suger just nu så har inte testkört ännu. förhoppningsvis imorgon...
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Ikväll har jag letat läckage på hojen. Vad jag kan se verkar det komma från antingen ventilkåpan eller någonstans kring vänster utblås (sett uppifrån sittandes på hojen). Det är inte mkt men det fuktar och kommer efter körning ner längs cylinder i vänster framkant.
Någon som varit med om något liknande? Jag har dragit åt alla skruvar jag kom ut utan att lyfta av kylet.

Vädret suger just nu så har inte testkört ännu. förhoppningsvis imorgon...
Väldigt säker på att det är mellan topplocket och ventilkåpan det fuktar. Sitter ingen färdigskuren packning där utan packningspasta man får kleta på själv.

Hade läckage på exakt samma sätt när jag köpte min(vänster sida av cylindern snett neråt), slutade när jag fixade rent packningsytan + la på ny smet.
 

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Sherwoodskogen
Hoj
Moped
Plockade isär motorn pga tidigare missljud och upptäcker att cylinder/kolv har gjort sitt, vilken är den bästa billigaste lösning jag kan göra tro? (köpa nytt?) Sälja hojen som reservdels lik?

33jimo6.jpg


17yh41.jpg
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top